No category

پایان نامه با موضوع دوران باستان

…………………………..
35
2-3-2 ابزار و وسایل ……………………………………………………………………………………………………………….
36
2-4 گروه های مورد آزمایش : ………………………………………………………………………………………………………….
36
2-4-1 گروه بندی ماده ها: ………………………………………………………………………………………………………
37
2-4-2 گروه های ماده و گروه بندی نوزادان نر : ………………………………………………………………………………
39
2-5 شاخص های مورد آزمایش: ……………………………………………………………………………………………………..
42
2-6 بررسی مراحل 6 گانه رفتار تشنجی ……………………………………………………………………………………………..
43
فصل سوم – نتایج تحقیقات
44
3-1 استرس جدایی از مادر، استعداد ابتلای به صرع و تشنج زایی را در فرزندان افزایش می دهد……………………………..
45
3-2 استرس در سنین جوانی مادر، استعداد ابتلای به صرع و تشتج زایی در فرزندان کاهش می دهد. ………………………
47
3-2-1 استرس قبل از بارداری مادران…………………………………………………………………………………………………………….
47
3-2-2 استرس حین بارداری مادران………………………………………………………………………………………………………………
47
3-2-3 استرس در بارداری دوم مادران…………………………………………………………………………………………………………..
50
3-3: ماندگاری استرس در مادر، شدت تشنج فرزندان را پس از رسیدن به سن بلوغ افزایش می دهد……………………………
51
فصل چهارم – بحث و نتیجه گیری
53
4-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
54
4-2 الف) استرس در سنین جوانی مادر، استعداد ابتلای به صرع و تشنج زایی در فرزندان را پس از رسیدن به بلوغ، کاهش می دهد…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
55
4-3 ب) ماندگاری استرس در مادر، شدت تشنج فرزندان را پس از رسیدن به سن بلوغ افزایش می دهد. …………………….
57
4-4 ج)استرس جدایی از مادر، استعداد ابتلای به صرع و تشنج زایی را در فرزندان افزایش می دهد……………………………..
58
5-4 نتیجه گیری کلی………………………………………………………………………………………………………………………………………….
61
پیشنهادات …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
62
منابع فارسی و انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………………….
63
چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
72
فهرست شکل ها
عنوان
صفحه
1-1 امواج EEGدر حملات تشنجی………………………………………………………………………………………………………………………
6
1-2 تخریب فیبر های رابط نیم کره های مغزی…………………………………………………………………………………………..
8
1-3 تحریک عصب واگ……………………………………………………………………………………………………………………………………..
9
1-4 مقایسه امواج EEGدر حالت طبیعی و تشنجات……………………………………………………………………………………………….
11
1-5 میسر انتشار تشنج در صرع موضعی و عمومی………………………………………………………………………………………………….
14
1-6 مراحل تونیک و کلونیک……………………………………………………………………………………………………………………………..
14
1-7 تشنج ساده………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
15
1-8 طبقه بندی تشنج ها……………………………………………………………………………………………………………………………………..
16
1-9 محور HPA………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
31
2-1 موش ماده و نوزادانش………………………………………………………………………………………………………………………………….
36
2-2 شنای اجباری موش……………………………………………………………………………………………………………………………………..
38
2-3 محدودیت حرکت موش(Restrain) ……………………………………………………………………………………………………………
38
2-4 علامت گذاری موش ها………………………………………………………………………………………………………………………………..
41
2-5 نوزادان نر ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
41
2-6 استرس جدایی از مادر نوزادان نر…………………………………………………………………………………………………………………..
40
2-7 بررسی و زمانگیری مراحل تشنج……………………………………………………………………………………………………………………
42
2-8 ثبت دقیق عمق و مراحل تشنج………………………………………………………………………………………………………………………
43
2-9 تزریق درون صفاقی (IP) …………………………………………………………………………………………………………………………….
43
فهرست نمودار ها و منحنی ها
عنوان
صفحه
1-1 وقایع مربوط به مواجه شدن پس از استرس…………………………………………………………………………………………………….
25
2-1 مراحل استرس هتروژن………………………………………………………………………………………………………………………………..
38
3-1 نتایج استرس جدایی از مادر………………………………………………………………………………………………………………………….
46
3-2 نتایج استرس قبل از بارداری ……………………………………………………………………………………………………………………….
48
3-3 نتایج استرس حین بارداری ………………………………………………………………………………………………………………………….
49
3-4 نتایج استرس قبل از بارداری دوم(بین بارداری ) ……………………………………………………………………………………………..
50
3-5 نتایج استرس در بارداری قبل………………………………………………………………………………………………………………………..
52
چکیده:
استرس به عنوان یک عامل تهدید برای CNS است و بقای ارگانیسم جانوری در سازگاری و یا خروج از آن می باشد. حاضر پژوهش انجام گرفته پاسخ بالقوه فرزندان موش به استرس مادر در زمان های مختلف زندگی بوده است. مدل استرس مزمن، استرس هتروژن است که مدلی از استرس طبیعی بوده و نه روز طول کشیده است. استرس قبل از بارداری منجر به کاهش نمو کیندلینگ در فرزندان شده، در حالی که استرس حین بارداری مانع کیندلینگ در نوزادان شده است. استرس بین بارداری و استرس بارداری قبل تغییری در شدت کیندلینگ ایجاد نکرده است. این نتایج نشان داد که بارداری می تواند مانعی برای اثرات مخرب استرس باشد، هر چند، افزایش سن، این اثر حفاظتی را خنثی می نماید.
مقدمه :
1-1 صرع1
1-1-1 تاریخچه صرع
صرع یک اختلال شناخته‌شده از روزگاران قدیم است و قدمت آن به عصرحجر برمی‌گردد وحملات صرع از دوران باستان انسان را آزرده و اندیشمندان را بخود واداشته است. یونانیان باستان به این بیماری به عنوان یک بیماری مقدس نگاه می‌کردند. آنان معتقد بودند این تجلی یکی از خدایان است که می‌تواند سبب سقوط بیمار روی زمین و تکان‌های شدید وی شود و بعد، قبل از مرگ کامل بیمار، مجددا وی را زنده کند]5[. یونانیان در دوران بقراط از روابط میان صدمه به مغز و فعالیت های حمله ای شامل حرکات سمت مخالف بدن آگاهی داشتند، اما با وجود ارتباط مشهود بین صدمه و حملات تصور عمده بر این بود که این حملات در افراد جن زده روی می دهند]4.[ بقراط2 اولین کسی بود که با این نظریه مخالفت کرد. این پزشک یونانی در حدود 2450 سال قبل معتقد بود صرع یک بیماری با منشاء اختلال مغزی است.
جالینوس3 معتقد بود که صرع به دلیل بروز لخته و آماس در عروق دست یا پا، ایجاد می‌شود. به همین دلیل، دست یا پای بیماران را در هنگام حمله محکم می‌بستند تا جریان خون آن قطع شود و بیمار بهبود یابد. حتی گاهی اوقات، یکی از اندام‌های بیمار را که تشنج از آنجا شروع می‌شد قطع می‌کردند. اگر حمله تشنجی از یک اندام شروع نمی‌شد، جمجمه بیمار رامی‌شکافتند و سعی می‌کردند تا لخته را خارج کنند[5]. تحلیل های نوین نوروبیولوژیکی بر روی صرع در دهه 1860

مطلب مشابه :  پایان نامه ارشد رایگان دربارهویژگی های شخصیت، ویژگی های شخصیتی، یژگیهای شخصیتی

دیدگاهتان را بنویسید