اشتباهات رایجی که در خلق برند شخصی خود روی اینترنت باید از آنها اجتناب کنید

نیاز به گفتن نیس که حضور قوی در شبکه های اجتماعی نقش کلی ای در موفقیت یه کار و کاسبی و گرداننده اون داره. مدیریت برند دیجیتالی شما این وسط، هم یه هنره و هم یه مهارت. برخیا در این مورد استعدادی ذاتی دارن، اما بیشتر افراد واسه اینکه بفهمن چه کاری نتیجه میده و چه کاری نمی ده، وارد یه دوره آزمون و خطا می شن. مدیریت موفقیت آمیز حضور دیجیتالی برند شخصی شما، اجزای تشکیل دهنده زیادی داره که بعضی از عادی ترین مشکلات اونا از این قرارند:

۱- نبود بهره مندی از طرحی با جزئیات

سازمان یافتگی یکی از مهم ترین ویژگی هاییه که واسه مدیریت برند شخصی تون می تونین داشته باشین. نه فقط داشتن یه روش هدف دار گسترده لازمه، بلکه طرح تاکتیکی روزانه شمام نیازمند مقداری تفکره. قبل اینکه کمپینی مثل معرفی کار و کاسبی کوچیک و تازه خود راه بندازین، و یا به عنوان یه متخصص در رسانه های خبری محلی حضور پیدا کنین، باید طرحی قدم به قدم از چگونگی تبلیغ و شناساندن اون در اختیار داشته باشین. در خیلی از موارد این جوری کمپینا از این جهت متلاشی می شن که به یه مرحله از اونا خوب فکر نمی شه. قبل اینکه طرح خود رو به مرحله عمل برسونین خوب به تموم حولوحوش اون فکر کنین. این خیلی بهتر از اون هستش که یه نفر دیگه پیش چشم بقیه این کار رو بکنه.

۲- انتشار بیشتر از اندازه مطالب

هیچکی از اسپم و اسپمرا خوشش نمیاد. انتشار زیادتر از اندازه مطلب مثل اینه که واسه دنبال کنندگان خود اسپم بفرستید و سریع ترین راه واسه دور کردن مخاطبان از خودتون حساب می شه. اما کار به همین جا ختم نمی شه. انتشار افراطی مطالب، ارزش هر پست رو پایین می آورد. این مسئله به طور اخص روی فیسبوک صحت داره، اما در مورد پلتفرمای دیگه هم صدق می کنه. تجربه نشون داده پست کردن مطلبی با سطح کیفی B درست پس از منتشر کردن مطلبی با سطح کیفی A باعث افت مشارکت مخاطب در مطلب با کیفیت تر در طول دوران حیاتش می شه.

دقت بیشتر در انتخاب مطالب به شما اجازه میده زمان و انرژی بیشتری به بهتر شدن کیفیت هر کدوم از مطالب اختصاص بدین. این کار مشارکت مخاطب شما رو هم بالا میبره. نیاز به گفتن نیس که این مورد آخر در مرحله اول یکی از اهداف اصلی انتشار مطلبه.

۳- اصرار بر کمپینای شکست خورده

سابقه تلاشای هیچکی روی شبکه های اجتماعی نمره کامل نمی گیره. چه بخوایم نه نخوایم بعضی از کمپیناتون اون طور که می خواین پیش نمی رن و وقتی اینجور اتفاقی میفته باید اونو قبول کنین. صرف وقت و انرژی بیشتر روی چیزی که مخاطبان شما به روشنی نتونسته ان با اون رابطه برقرار کنن اشتباهه. عوضش، بعد از شکست اونو کالبدشکافی کنین تا ببینین به چه دلیل یه پست یا کل کمپین شما نتیجه نداده و از یافته های خود واسه دفعات بعدی درس بگیرین.

۴- تقسیم نادرست انرژی روی تعداد زیادی پلتفرم

شما نمی تونین در آن واحد همه جا حضور داشته باشین، پس واسه تبلیغ برند شخصی خود روی تموم پلتفرمای موجود به خودتون دردسر و استرس ندین. عوضش باید روی دو یا سه پلتفرمی متمرکز شید که تعداد و احتمال مشارکت مخاطب روی اونا بیشتره. این موضوع بارها ثابت شده. فرد زمان خود رو به نسبت تقریباً مساوی واسه حضور روی مثلاً ۷ پلتفرم جور واجور تقسیم بندی می کنه، در حالی که بیشترین ارزش از سمت تنها ۲ یا ۳ پلتفرم بدست میاد.

۵- تلاش واسه جلب رضایت همه

تلاش زیادتر از اندازه واسه جلب رضایت همه بیشتر مواقع اثر برعکس داره. امکان نداره بشه کاری کرد همتون رو دوست داشته باشن. این اصل کلی، در ساخت برند شمام به طور کاملً نمونه پیدا می کنه. با رشد برند شخصی و افزایش تعداد کسائی که مطالبتان رو می خونن، کامنتا و نظرات منفی ناچارا هستن. در واقع بعضی از مخاطبان شما از اینکه شما رو به تمسخر بگیرن خوششون میاد. اگه این نوع بازخورا رو جدی و حالت دفاعی به خود بگیرین از دید روحی با مشکل مواجه میشین. هوشمندانه تر اینه که مشکل رو برطرف کنین، از اون درس بگیرین و به کار خود ادامه بدین.

۶- خودخواهی

اگه فقط به تبلیغ محتوای خود بپردازید و واسه پشتیبانی از دیگر حرفه ایای شبکه خود وقتی اختصاص ندین، احتمال اینکه بقیه هم در انتشار کمپین به شما کنن بسیار ناچیز میشه. از طرف دیگه، به رسمیت شناختن فرق میان «مشارکت فعالانه» مثل مشارکت در نظرات و ریتوئیت کردن محتوای در رابطه، و «تبلیغات به هر قیمت» مثل استفاده نابجا از تگای پرطرفدار، اهمیت زیادی داره. مثل اون دوستی نباشین که فقط هر وقت به کمک نیاز داره با شما تماس میگیره.

۷- دقیق شدن و فوکوس کردن روی کمیت به جای کیفیت

خیلی از فعالان بخش کار و کاسبی دچار این مشکل می شن که به جای اینکه ببینن مخاطب محتواشون چه کسیه، خود رو درگیر تعداد فالوورای شبکه های اجتماعی و تعداد نظرات می کنن. این اشتباهیه که خیلی راحت اتفاق می افته، چون که زیر نظر داشتن تعداد لایکای فیسبوک کار سختی نیس، اما معیاریه که روز به روز معنی خود رو بیشتر از دست میده. ارزش دنبال کننده های کمتر اما وفادارتر، دو برابر مخاطبین زیادیه که هیچ اهمیتی به شما و محتواتون نمی دن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *