بازاریابی برای استارت‌آپ‌ها چگونه است؟

tools for marketing

یه استارت آپ چیجوری باید روش هدف دار بازاریابی خود رو مشخص کنه؟ در استارت آپ ها بازاریابی به شکل متفاوتی انجام می شه؟

به گزارش آلامتو و به نقل از پارسیش؛ شروع کردن پروژ های استارت آپ مشکلات خاص خود رو داره، جفت و جور کردن بودجه و اتخاذ آمادگی جور واجور واسه رشد پروژه به اندازه ای دست و پا گیره که جایی واسه در نظر گرفتن بازاریابی پروژه باقی نمی گذارد.

اینجاس که مدیر بازاریابی دیجیتال در مجموعه می تونه نقش مهمی در موفقیتِ استارت آپ اجرا کنه، تحقیقات و زیر نظر گرفتن رقبا، جستجوی اطلاعات و به کار گیری اونا به نفع پروژه، بررسی ایده های جور واجور و ارائه راه کار های بازاریابی دیجیتال مواردی هستن که رو دوش مدیر بازاریابی دیجیتاله.

۱- وسیله گوگل آنالیتیکز (Google Analytics)

می توان گفت این وسیله خوش ساختِ گوگل، سنگ دستِ هر مدیر بازاریابی دیجیتاله. با گوگل آنالیتیکز می توان خیلی راحت ورودی های وب سایت رو به صورت شخصی سازی در قسمت داشبورد دید. بازدید آنلاین و در لحظه کاربران، پروسه ثبت نام کاربران، مشاهده صفحه های مشخصی از وب سایت و هر فرآیندی که علمکرد آنلاین کاربران رو نشون بده در این وسیله قابل دسترسیه.

۲- وسیله SEMRush

پروژه استارت آپ شما در هر زمینه ای هم که باشه بازم نباید از سئو وب سایت خود غافل شید، اینجاس که مدیر بازاریابی دیجیتال باید ابزاری واسه درک کاملی از علمکرد تنظیمات اعمال شده جهت بهبود سئو سایت داشته باشه. در این مورد وسیله SEMRush بهترین انتخابه، تعداد واژه های کلیدی و تگ ها بوسیله این وسیله خیلی راحت بررسی می شه، از طرف دیگه به شما کمک می کنه تا کارکرد سئو سایت استارت آپ خود رو با بقیه رقبا زیر نظر بگیرین.

۳- وسیله Buffer

وسیله آنلاین Buffer همه پروسه به اشتراک گذاری محتوا رو در شبکه های اجتماعی زیر نظر می گیرد. با استفاده Buffer خیلی راحت می تونید همه کانال های خود رو در فضای مجازی در یه جا کنترل کنین، از طرف دیگه امکان به اشتراک گذاری محتوای ایجاد شده در بلاگ یا بقیه وب سایت ها فقط با یه کلیک شدنیه. اینطوری پیشنهاد می کنیم واسه مدیریت راحت و سریع وب سایت پروژه استارت آپ خود این وسیله رو از قلم نیاندازید. یکی دیگه از امکانات باحال Buffer توانایی زمان بندی اشتراک مطالبه، اینطوری مطالب منتشر شده در بلاگ یا وب سایت با زمان بندی مشخصی ارسال می شن تا کاربران یه دفعه با حجم خیلی از مطالب روبرو نشن. از طرف دیگه Buffer همه کدهای UTM رو زیر نظر گرفته و بررسی می کنه، اینطوری همه اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی از راه وسیله گوگل آنالیتیکز قابل پیگیریه. با به کار گیری کدهای UTM خیلی راحت می توان ترافیک برگشت داده شده به وب سایت یا بلاگ رو زیر نظر گرفت، با این حساب قادر هستین دقیقا از محتوای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی که باعث شده کاربران به وب سایت مراجعه کنن خبردار شین. پیشنهاد می کنیم واسه بهینه سازی این پروسه از وسیله Google URL builder هم استفاده کنین و بعد یافته ها رو در گوگل آنالیتیکز بررسی کنین.

۴- وسیله FollowerWonk

اگه در کمپین های تبلیغاتی خود از توییتر زیاد استفاده می کنین پیشنهاد می کنیم FollowerWonk رو در کنار Buffer استفاده کنین. وسیله FollowerWonk بهترین زمان رو واسه ارسال توییت جهت مخاطب های خاص پیدا می کنه، در مرحله بعد این اطلاعات از راه Buffer در زمان های مشخص شده خیلی راحت توییت می شن.

۵- وسیله جستجوی عکس Stockup

اگه اهل وبلاگ نویسی باشین خوب می دونین که محتوا در متن نوشته شده حرف اول رو واسه جذب مخاطب می زند، به تعبیر دیگه اگه حرفی واسه گفتن نداشته باشین نمی تونید مخاطب جذب کنین، این وسط رنگ و لعاب دادن به محتوای ایجاد شده هم باعث می شه تا جذابیت بیشتری به متن داده شه، اینجاس که وسیله جستجوی عکس Stockup به کمک شما میاد و با به کار گیری عکس های مربوط به موضوعی که نوشته اید می تونید به مطلب خود رنگ و بویی جذاب ببخشین. طرز کار Stockup هم دقیقا مثل گوگله، اینطوری کافیه در قسمت جستجو نام سوژه مورد نظر رو تایپ کرده و عکس های مختلفی رو در همون زمینه با کیفیت بسیار بالا پیدا کنین. اینم بگیم که همه عکس های Stockup رایگان نیستن و واسه دانلود بعضی از اونا باید هزینه صرف شه.

۶- وسیله Statista

اگه اهل نوشتن هستین و مطالب خود رو در بلاگ یا وب سایت های جور واجور منتشر می کنین مطمئنا تا الان به اطلاعات و آمار نیاز پیدا کرده اید. با به کار گیری Statista خیلی راحت می تونید به آمار مورد نظر در هر زمینه واسه اثبات صحبت های خود دسترسی داشته باشین. نگفته نمونه که در این مورد وسیله آنلاین Google Trends رو هم نباید دست کم بگیرین، البته انصافا باید گفت Statista آمار دقیق تری رو در اختیار کاربر قرار می دهد، واسه نمونه می تونید اندازه افزایش کاربران اپلیکیشن پرطرفدار ایشون چت رو در سال های گذشته بررسی کنین، یا اینکه تو یه نگاه از تعداد اپلیکیشن های قرار داده شده در فروشگاه اپلیکیشن گوگل و اپل به ترتیب سال انتشار باخبر شید. باحال اینجاس که Statista این آمار بدست اومده رو به شکل های مختلفی مثل CSV واسه آنالیزهای بعدی عرضه می کنه.

۷- وسیله Mention

واسه ایجاد رابطه بین پیشرفت دهندگان در پروژه استارت آپ می توان از وسیله آنلاین Sinch استفاده کرد، این وسیله شباهت های زیادی با Google Alerts داره. البته Google Alerts حتما باید صفحه های جدید وب سایت رو مرور کرده و در صورت پیدا کردن اطلاعات تازه، پیغام می دهد. اینطوری می توان گفت Google Alerts اطلاعات به روز و در لحظه رو در اختیار مدیر بازاریابی دیجیتال قرار نمی دهد. اینجا هستش که وسیله Mention به کمک میاد. این وسیله اطلاعات دقیق و به روزی رو در مورد استارت آپ شما از انجمن های پیشرفت دهندگان دریافت کرده و با به کار گیری Sinch می تونید به همه توییت ها در انجمن های دیگری مثل Stack Overflow دسترسی داشته و اونا رو زیر نظر بگیرین. اینم بگیم که اپلیکیشن Mention هم واسه iOS هست، اینطوری در هر زمان می توان در جریان گفتگوهای انجام شده در مورد وب سایت و پروژه استارت آپ مورد نظر قرار گرفت.

اینجا به پایان وسایل مناسب واسه مدیریت بازاریابی دیجیتال رسیدیم، مطمئنا وسایل موثر دیگری هم هست، با این حساب اگه شمام دستی در بازاریابی دیجیتال دارین و ابزاری رو می شناسید که اینجا به اون اشاره ای نشد خواهشمندیم اونو با ما و بقیه در قسمت نظرات به اشتراک بذارین.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

بازاریابی پارسیش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *