بازاریابی درونی چیست و چگونه به فروش کمک میکند؟

internal marketing

واسه موفقیت در فروش، تیم بازاریابی باید همیشه همگام با پیشرفت تکنولوژی و جامعه خودشو با تغییرات منطبق کرده و از دستور العملای جدیدی واسه پیشبرد اهداف بازاریابی پیروی کنه.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ با گسترش خرید اینترنتی امروزه، تاثیر برخورد فروشنده بر تصمیم گیری مشتری هنگام خرید رنگ باخته س. فروشندگان و مدیران فروش عصر حاضر باید با به کار گیری فوت وفن های جدید و با داشتن درک کاملی از نقش بازاریابی داخلی به افزایش فروش کمک کنن. واقعا می توان گفت که امروزه روش هدف دار فروش، بیشتر به سمت کمک به خریدار واسه انتخاب محصول مورد نظر و بعد فروش اون محصول جهت پیدا کرده. در این مطلب نقش بازاریابی داخلی در پیشبرد روش هدف دار فروش رو مورد بررسی قرار می بدیم.

نقش بازاریابی داخلی در عصر خرید اینترنتی

با در نظر گرفتن افزایش خرید اینترنتی در عصر دیجیتال، بازاریابی داخلی نقش موثری در پیشبرد روش هدف دار فروش کار و کاسبی های اینترنتی پیدا کرده. می توان گفت در عصر دیجیتال، خریدار مراحل آگاهی، توجه و تصمیم گیری رو واسه تکمیل خرید اینترنتی خود طی می کنه. این وسط تیم فروش باید بتونه در مراحل شناسایی، ایجاد رابطه، جستجو و پیشنهاد وارد عمل شده و مشتری رو راضی به خرید کنه.

یه کار و کاسبی اینترنتی قبل از هر چیزی باید با جلب اعتماد و امکان ایجاد رابطه با مشتری، اطمینان لازم رو واسه تصمیم به خرید در اون بسازه. تولید محتوای آموزشی و ارائه مشاوره فردی به تک تک مشتریان یکی از موثرترین روش های جذب مشتری و پیشبرد روش هدف دار بازاریابی و فروش کسب و کارا هستش. در ادامه به بررسی مراحل فروش و نقش بازاریابی داخلی در هر کدوم از این مراحل می پردازیم.

۱. شناسایی

شناسایی فرصت های مناسب یکی از عوامل موثر در موفقیت یا شکست روش هدف دار فروش کسب و کارا هستش. چون درک نیازها و چیزهای مورد علاقه مشتری فرصت مناسبی رو واسه پیش بینی بازار و فروش بیشتر در اختیار مدیران فروش قرار می دهد. البته نگفته نمونه که خیلی از مشتریان قبل از تعامل با پشتیبانی بخش فروش آگاهی لازم واسه خرید رو کسب می کنن. در این حالت نقش بازاریابی داخلی پررنگ تر می شه. چون یه مدیر فروش موفق می تونه از راه فرم های نظرسنجی یا اطلاعات بازدیدکنندگان قبلی سایت که در CRM موجود هستن، مشتریان بالقوه رو به مشتریان بالفعل تبدیل کنه. در این مرحله مهارت رابطه با مشتری، روش هدف دار قیمت گذاری و چگونگی ی ایجاد رابطه با مشتری همه و همه نقش موثری در کمک به تصمیم گیری مشتری واسه خرید دارن.

۲. ایجاد رابطه

واحد پشتیبانی فروش هنگام ایجاد رابطه با خریداران باید درک کاملی از اولویت بندی اهداف مشتریان داشته باشه. این باعث ایجاد ارتباطی سازنده و موثر می شه. درک و تحلیل شخصیت مشتری در بازاریابی و فروش آفلاین تقریبا ساده س!. چون زبون بدن، رابطه چشمی، لحن کلام و چگونگی ی برخورد مشتری می تونه اطلاعات تقریبا کاملی رو در اختیار فروشندگان بذاره. اما در خرید اینترنتی تحلیل شخصیت مشتری سخت تره از این رو نقش بازاریابی داخلی پررنگ تر می شه. بازاریابان و مدیران فروش در خریدهای اینترنتی معمولا به کمک سوالات نظرسنجی و کلمات کلیدی جستجو شده به تحلیل شخصیت مشتریان می پردازند. شناخت شخصیت مشتری این امکان رو واسه فروشنگان جفت و جور می کنه تا نوع رابطه و لحن مناسب با هر مشتری رو انتخاب کرده و طبق روش هدف دار فروش با اون ها به شکل مناسبی برخورد کنن.

۳. جستجو

باخبر شدن از چشم انداز و اهداف هر کار و کاسبی قدم موثری در ایجاد رابطه با مشتریان هدفه. مدیر فروش عصر دیجیتال باید قادر باشه در زمان کمی به جستجو نیازای مشتری بپردازه و مشتری هدف خود رو تشخیص بده. آزمایش و جستجو اهداف مشتری می تونه راهنمای مناسبی واسه کنترل رابطه با مشتری و تبدیل اون به خریدار باشه. اولین و مهم ترین موضوعی که اینجا مطرح می شه به رقابت کشیدن مشتری واسه رفع نیازای اونه. این کار روش هدف دار ایده آلی رو در اختیار صاحبان کسب و کارا قرار می دهد و نقش بازاریابی داخلی رو هم پررنگ تر می کنه. جستجو نیازای مشتریان می تونه قدم موثری واسه ارائه چشم انداز و تدوین روش هدف دار کسب و کارا باشه. البته این وسط توجه به اندازه بودجه قابل سرمایه گذاری، هزینه های مالی و تامین منابع انسانی هم از اهمیت بالایی برخورداره و همیشه باید روش زوم بشه.

۴. پیشنهاد

اگه تموم مراحل بالا خوب پیش برن به مرحله ای در فروش می رسیم که می تونیم به پیشنهاد محصول به مشتریان بپردازیم. پیشنهاد اجناس متناسب با نیاز مشتری احساس خوبی ایجاد کرده و باعث تصمیم گیری احساسی اون می شه. وقتی مشتری احساس می کنه که رابطه با مدیر فروش یه فروشگاه اینترنتی واسه اون موثر بوده که به نیازها و چیزهای مورد علاقه اون توجه شه. سفارشی سازی اجناس و امکان طراحی محصول متناسب با سلیقه مشتری یکی از رمزهای موفقیت در فروشه که نقش بازاریابی داخلی در اون بسیار پررنگ تر از بقیه پارامترهاه. البته از این نکته نباید چشم پوشی کرد که تموم کالاهایی که به صورت اینترنتی خریداری می شن قابل سفارشی سازی نیستن. اما چگونگی ی بسته بندی و فرستادن اون ها می تونه به انتخاب مشتری و طبق خواسته اون باشه. مثلا سایت دیجی کالا این امکان رو واسه مشتریان خود جفت و جور کرده که در صورت خرید هدیه از این سایت، با انتخاب گزینه مورد نظر خود، اون رو به شکل تزیین شده با روبان دریافت کنن.

برنده های موفق در بخش مد و پوشاک

روش های جذب مشتریان ثابت و شدیدا وفادار

آی بازاریابی بازاریابی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *