بازاریابی شبکه ای چیست و چند نفر میتواند از آن کسب درآمد کند؟

network-marketing

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ پولدار شدن، داشتن یه سبک زندگی خاص که حاصل از جمع آوری ثروت باشه، درواقع رؤیای هرکسیه. بعضی تلاش می کنن به تنهایی این ثروت رو جمع کنن، مثلاً با داشتن یه شغل خوب، سرمایه گذاری در املاک و بازارهای مالی یا پرداختن به کسب وکار شخصی خودشون.

یه سری های دیگه تلاش می کنن این ثروت دلخواه خودشون رو به طور جمعی جمع آوری کنن، مثلاً از راه سازمان های دارای حق امتیاز و یا روش های بازاریابی شبکه ای یا چند سطحی.

درحالی که روش دوم واسه جمع بیاری سرمایه سریع تر و با خطر کمتری انجام می پذیرد، اما واسه هر شخصی ممکن نیس.

ملحق شدن به یه سازمان دارای حق امتیاز بیشتر نیازمند سرمایه گذاری اولیه قابل توجهیه و هزینه های ثابت ماهیانه ای رو نیاز داره که از عهده هر شخصی برنمی آید.

ملحق شدن به سیستم های بازاریابی شبکه ای هم نیازمند تسلط بر روش های ایجاد روابط جهت جذب و حفظ افراد مناسب هست که افراد بسیار معدودی از این قدرت بهره مند هستن. هم اینکه تخصیص دادن زمان جهت آموزش و نظارت بر اعضاء و افراد زیرمجموعه خودشون و هم ساخت و مدیریت یه کسب وکار هست.

واسه همینه که افراد بسیار کمی در شبکه های بازاریابی شبکه ای یا چند سطحی به ثروت های قابل توجه دست پیدا می کنن، و این در حالیه که بیشتر افراد واردشده در این سیستم های کسب وکار درآخر به جای مالک یه کسب وکار فقط و فقط یه مشتری ساده هستن و بس!!!

واسه نمونه نمی خوام به موارد و نمونه های داخلی که الان در کشور فعالیت می کنن اشاره کنم، اما نمونه ای از بیرون مرز کشور رو نام می برم که شما به عنوان خواننده این مطلب می تونید از راه مقایسه تا حدود زیادی به نتیجه مناسب دست پیدا کنین.

هربال لایف یکی از این برندهاه که در بیرون مرز کشور ما به این سیستم ها جهت فروش بیشتر اجناس خودش روی آورده. طبق بررسی های انجام شده تنها چیزی در حدود ۲% از افراد واردشده به سیستم طراحی و معرفی شده بوسیله این برند با داشتن یه عضو یا بیشتر در زیرمجموعه خودشون به ثروتی در حدود ۵۰ هزار دلار دست یافته ان (نکته مهم اینکه ۵۰ هزار دلار درآمد باید با وضعیت زندگی و درآمدی یه فرد عادی در اون کشور خاص مقایسه شه، نه با زندگی و کار فردی در داخل کشور خودمون).

به نظر شما این مبلغ قابل مقایسه با یه سرمایه گذاری عادی در اینجور کشورهایی هست؟ کشورهایی که در اون ها مثلاً دست کم حقوق یه فرد بی تخصص در حدود ساعتی ۱۵ دلار تعیین می شه. البته قضاوت در مورد این موضوع ساده نیس و اون رو بردوش فرد تصمیم گیرنده یا افراد دارای تخصص در بخش مالی واگذار می کنیم. فقط خلاصه ای از معیارهای مالی کلیدی از این برند رو اینجا می بیاریم:

درآمدها ۴.۵ میلیارد دلار، حاشیه سود عملیاتی ۹.۷۴%، رشد فصلی درآمدها -۶.۳%، پیش بینی قیمت به درآمدها ۱۰.۰۲

چیزی که قضاوت در مورد اون اینجا آسونه، اینه که تنها آدمایی در این سیستم ها موفق می شن که تعهد بسیار زیادی نسبت به این مدل کسب وکار داشته باشن و وقت زیادی رو واسه اون صرف کنن. براساس آمار می توان گفت به طور میانگین می توان گفت که عموماً از ۳ سطح بالا یا اول در این سیستم ها تنها ۶۴% پس از گذشت ۱۰ سال بازم در این کسب وکارها فعالیت داشته ان و ۲۶% از اون ها هم در حدود ۵ سال یا کمتر عضویت و فعالیت خودشون رو حفظ کرده ان. یعنی تنها آدمایی فرصت کسب ثروت در این سیستم های کسب وکار رادارند که به عنوان یه کارآفرین و با دیدی این اینجور به اون واردشده و به اون معتقد باشن.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی بازاریابی کسب درآمد در ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *