بازاریابی پیامکی چه مزایا و معایبی دارد؟

sms-marketing

می خواین واسه کار و کاسبی تون شروع به بازاریابی پیامکی کنین؟ بهتره قبل از شروع برنامه خود با اصلی ترین معایت و امتیازات این روش بازاریابی آشنا شید.

به گزارش آلامتو به نقل از پیام افراز ؛ کلی ترین دلایل استقبال از SMS رو میشه در صرفه اقتصادی، اطلاع رسانی آزاد، امنیت نسبی و پاسخگویی به نیازها و سرویس دهی دونست. در نتیجه با در نظر گرفتن کارکردهای SMS به عنوان رسانه در امور اطلاع رسانی، تبلیغاتی، فعالیتای شخصی و پنهونی، جواب خودکار، برگزاری مسابقه و قرعه کشی، میشه از استقبال مردم بهره مند شد، البته این روش بازاریابی هم مثل همه روشای دیگه معایبی هم به همراه داره:

امتیازات بازاریابی پیامکی

▪ دسترسی آسون به مشتری

این روزا همه با خودشون گوشی موبایل دارن. روز به روز تعداد آدمایی که کانالای ارتباطی اونا از راه گوشی موبایل پیشرفت پیدا میکنه، در حال زیاد شدنه. این موضوع فرصتی رو به وجود می آورد تا آدمایی که کار و کاسبی ای دارن در هر موقعیتی به مشتری خود دسترسی داشته باشن. با بازاریابی هدف دار واسه مشتری هاتون می تونین کسب وکار خود رو با صرف هزینه و زمان کمتر پیشرفت بدید.

▪ سریع و همگانی بودن

بهتره فعالیتای بازاریابی پیامکی هدف دار باشه و تنها مشتریائی رو مهم بدونه که در کسب وکار در رابطه با شما هستن و دوست دارن اخبار کاری شما رو بشنون، در این صورت به آدمایی نزدیک میشین که تمایل دارن از تلاشاتون واسه انجام کسب وکار باخبر شن و نقش مهمی در موفقیت بازاریابی پیامکی اجرا می کنن. در بازاریابی پیامکی، یه پیام کوتاه واسه مشتری فرستاده میشه که لازمه فرد مورد نظر تنها چند ثانیه واسه خوندن اون زمان صرف کنه، در حالی که در بازاریابی اینترنتی یا پستی، بیشتر افراد ایمیلا رو نمی خونن یا ممکنه پیام شما به spam فرستاده شه.

▪ هزینه کم، بازدهی بالا

طبق آمارهای جهانی، احتمال باز کردن متن تبلیغات پیامکی (اگه ارسال به صورت هدف دار و با اجازه مشتری باشه) ۹۷ درصده و بیشتر پیاما در اولین ساعتی که اون رو می فرستید، میگن. این کار بسیار موثره و اندازه بازدهی ۲۰ تا ۷۰ درصد داره (اندازه بازدهی بازاریابی اینترنتی تنها ۱۵ درصده.) هم اینکه، نسبت به دیگر روشای بازاریابی که قبلا استفاده می کردین، هزینه بسیار کمتری داره.

▪ بالا بودن اندازه یادآوری و به خاطرسپاری پیام

چون این پیاما و از طریق شخصی ترین رسانه فرستاده میشه، تو ذهن گیرنده پیام نقش می بنده و از قدرت تاثیرگذاری بالایی برخورداره.

امکان ذخیره سازی پیام و فرستادن اون واسه دیگه افراد

اگر پیام دارای جذابیت باشه و محتوای اون افراد رو به فرستادن اون تشویق کنه، بازاریابی ویروسی محقق می شه که می تونه کارایی تبلیغات رو به صورت صعودی زیاد کنه و شرکت رو از امتیازات خیلی زیاد اون منتفع سازه.

▪ افزایش وفاداری مشتری

انجام یه تجارت موفق با مشتری یعنی تکرار معامله واسه دفعات بعد. بازاریابی پیامکی با اندازه بازدهی بالاتر باعث می شه مبنای جدیدی در روابط با مشتری بسازین و هم اینکه مشتری هایی فعلی خودتون رو به موقع از تلاشا و معاملات خود باخبر کنین. اطلاعات به موقع و هدف دار باعث می شه مشتری واسه معامله های بعدی بیشتر به شما مراجعه کنه، به خصوص مشتریایی که همیشه با موبایل هاشون سروکار دارن.

مشکلات بازاریابی پیامکی

▪ محدودیت فضای تبلیغ

پیامکای تبلیغاتی به شرکتای تبلیغ کننده فضای تبلیغاتی کمی میده؛ یعنی با کمترین تعداد کلمات باید پیام خود رو برسانند و هم اینکه نمی تونن جلوه های صوتی یا تصویری به پیامای خود اضافه کنن؛ این موضوع خلاقیت تبلیغ کننده رو نابود می کنه.

▪ تکرار ناپذیری

از دیگر مشکلات بازاریابی پیامکی اینه که برخلاف تبلیغات رادیو و تلویزیون نمیشه اون رو بارها تکرار کرد، مگه اینکه هر بار از متنای مختلفی استفاده شه، البته این کار هم اثر اولیه رو نخواد داشت.

▪ پی گیر نبودن مشتری

در آخر، درگیر کردن مشتری در امور بازاریابی و تشویق ایشون واسه دریافت دائمی پیامای شرکت شما روی گوشی موبایل، همیشه کار آسونی نیس. پیامایی که بدون اجازه مشتری فرستاده می شن، معمولا مورد توجه قرار نمی گیرن و احتمال این که مشتری اون رو باز نکنه زیاده.

سامانه اس ام اس بهترین گزینه واسه تبلیغات سالن زیبایی و آرایشگاه

چند تا نکته مهم در انتخاب سامانه اس ام اس تبلیغاتی

بازاریابی پیامکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *