بازاریاب ها چگونه فروش خود را افزایش می دهند؟

اگه شما از پول و پله و سرمایه سرشاری بهره مندین دیگه واسه بازاریابی مشکل چندانی دارید و تقریبا هر کتاب بازاریابی دانشگاهی می تونه به کارتون بیاد اما اگه منابع چندانی ندارین اون وقت باید به روشای هوشمندانه تری روی بیارین و روش هایی رو به کار ببندین که بدون هزینه زیاد بتونن فروش شما رو به اندازه قابل قبولی زیاد کنن. روش های زیر از این دسته ان، روشی کم هزینه که در کتابای بازاریابی هم به اونا اشاره نشده.

 

 

۱) بازار هدف شما چه کسائی هستن؟ اولین هدف بازاریابی، ایجاد و افزایش درخواست واسه یه کالا یا خدمته. بخاطر این فهرستی از مشتری هایی بالقوه جفت و جور کنین که معامله با اونا می تونه سود زیادی به همراه داشته باشه. ۸۰ درصد تلاش و بودجه شما باید به این فهرست بدن.

 

۲) مشتری هایی هدف شما کجا جمع می شن؟ همیشه خود رو یکی از آدمایی تصور کنین که بازار هدف شما رو تشکیل میدن. این آدما به کجاها می رن و در چه مکانایی تجمع می کنن؟ اگه شما بتونین کالا یا خدمت خود رو در این جاها عرضه کنین، احتمال اینکه فروش بیشتری داشته باشین بسیار زیاد می شه. مثال بسیار ساده اش فروش جنسای مربوط به کودکان در شهر بازیه اما با کمی فکر می توانیدمثالای بهتری از بازار هدف خود به دست بیارید.

 

۳) پیشنهاد غیرقابل مقاومت شما چیه؟ به عنوان یه بازاریاب باید تلاش کنین تا افراد دست کم یه بار محصول شما رو امتحان کنن وبرای این کار باید پیشنهاد غیرقابل مقاومتی رو به اونا ارائه بدید. پیشنهادی که باعث شه آدمایی که به جامعه هدف شما تعلق دارن، نتونن اون رو قبول نکنن. پس شما به پیشنهادی غیرقابل مقاومت احتیاج دارین. واسه این کار می تونین محصولی رایگان رو پیشنهاد کنین. همه عاشق دریافت کالا یا خدمتی به صورت رایگان هستن. اگه شما پیشنهادی با ارزش اما رایگان واسه اونا داشته باشین، به احتمال زیاد در اولین قدم موفقین. بخاطر این بخشی از بودجه بازاریابی خود رو به کالاهایی که قراره هدیه کنین، اختصاص بدید. دیگه نکته به درد بخور واسه پیشنهاد غیرقابل رد، نابود کردن هرگونه ریسکه. 

 

خیلی از افراد پس از امتحان کردن محصولی در مورد سفارش دادنآن دودلی دارن، چون که نگرانن که شاید تصمیم اشتباهی گرفته باشن یا بعدا پشیمون شن. در این موارد بهتره به اونا خیال راحت بدین که سفارش محصول رایگان هستش و پس از دریافت اون هم مثلا مشتری تا ۶۰ روز می تونه محصول رو پس بده و پول خود رو تموم و کمال دریافت کنه. اینجور پیشنهاداتی باعث آرامش خیال مشتری می شه و احتمال خرید اون رو زیاد می کنه و البته لازم نیس شمام خیلی نگران هزینه های مربوط به پس گرفتن کالا باشین، به خصوص اگه به محصولی که می فروشید اطمینان دارین.

 

 

۴) پروسه خرید رو تا جای امکان ساده کنین. به عنوان یه بازاریاب وقت چندانی واسه راضی کردن مشتری به خرید ندارین و در مقابل شک نکنین به محض اینکه مشتری احساس کنه که گیج شده، از خرید بیخیال میشه. بخاطر این در اولین اقدام پروسه خرید رو تا جای امکان ساده کنین. مثلا همه گونه روش پرداخت پول رو قبول کنین و فقط به دریافت نقدی اکتفا نکنین. دیگه اینکه کالاهایی رو ارائه کنین که مشتری بتونه بین اونا خیلی راحت انتخاب کنه. تنوع بخشیدن به کالاهایی تقریبا مشابه با قیمت برابر نه فقط به فروش شما کمک نمی کنه بلکه باعث گیج شدن مشتری هم می شه. در هر گونه از کالا، ارائه ۲ انتخاب به مشتری کافیه و تلاش کنین قیمت جنسا رو طوری مشخص کنین که مشتری بین انتخاب میان چند کالا دچار دودلی نشه و بتونه خیلی راحت اراده کردن کنه.

 

۵) میان خریداران و کسائی که تنها نگاه می کنن، تفاوت قائل شید. یادتون نره که وقت و سرمایه کافی واسه همه مشتریا ندارین، بخاطر این تلاش کنین تشخیص بدید که کی خریدار واقعیه و کی فقط واسه سرگرمی به اجناس شما نگاه میکنه. حالا که باید سرمایه محدود خود رو مدیریت کنین پس بهتره بخش بیشتری از اون رو به خریدار بالقوه اختصاص بدید.

 

۶) مشتری براساس احساسات تصمیم میگیره. خیلی از افراد ادعا می کنن که براساس اصول منطقی مبادرت به خرید می کنن اما احساسات نقش غیرقابل انکاری در خرید اونا داره. حسی که فرد در زمان خرید داره باعث می شه تا اون در مورد خرید یا نبود خرید محصول شما اراده کردن کنه. بخاطر این وقتی که در مورد محصول خود توضیح می دید، به احساسات مشتری توجه و تلاش کنین اون رو هدف بذارین.

بازاریابی پیامکی جذب مشتری خلاقیت درآمد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *