بالا رفتن از پله چقدر کالری میسوزاند؟

کالری بالا رفتن از پله و پله نوردی Running-stairs

دوندگان و هم اینکه بیشتر آدمایی که تلاش دارن سلامت و تناسب اندام شون رو از راه تمرین کاردیو زیاد کنن، ارزش یه تمرین شدید رو می دانند.

به گزارش آلامتو به نقل از فیتنس مگزین؛ دلایل بسیاری هست که به چه دلیل اضافه کردن پله نوردی یا حتی دویدن در پله ها به برنامه تمرینی تون، یه ایده ی خوبه. در ادامه به چند مورد از اون ها نگاهی می اندازیم:

هر جا، هر زمان

در دنیای امروز، جاهای بسیار کمی وجود دارن که به اون جا برید اما نتونین پله ای در اون جا پیدا کنین. پله ها در محل کارتون، جایی که بازی می کنین و در خونه خودتون وجود دارن. به کار گیری اون ها هم هیچ هزینه ای نداره. اما وقتی که به درستی از اون ها استفاده شه، می تونن درست به اندازه تمرینی که در باشگاه انجام می بدید، به درد بخور واقع شن. اون ها حتی نسبت به یه ورزش رایگان و در دسترس دیگه یعنی دویدن در فضای باز، یه برتری دارن.

در گرمای شدید، شما می تونید پله هایی رو پیدا کنین که با تهویه مطبوع خنک می شن، حتی در وسط روز! به طور مشابه، سردترین روزای زمستون هم از سرعت پله نوردان نمی کاهد. از اون جا که پیدا کردن پله ها بسیارآسانه، احتیاجی نیس که واسه به کار گیری اون ها زمان خاصی رو درنظر بگیرین. با ۱۵ دقیقه دویدن در پله ها در وقت ناهار، یه تمرین حسابی کرده اید.

تمرین اینتروال با شدت بالا

HIIT مورد علاقه خیلی از افرادیه که در مورد تناسب اندام شون جدی هستن. HIIT به معنی انجام یه تمرین اینتروال کوتاه و خیلی سخت و پس از اون یه اینتروال آسون تر می‎باشه.

دویدن در پله ها واسه این منظور به طور کامل مناسبه. دو پله یکی دویدن به مدت ۶۰ تا ۹۰ ثانیه، ضربان قلب شما رو خیلی زیاد می کنه حتی وقتی پس از اون ۹۰ ثانیه با دویدن آروم از پله ها پایین می آیید.

این روال باید واسه حدود ۱۵ دقیقه ادامه پیدا کنه. هدف اینه که بدن تون رو اون قدر شدید تمرین بدید که بقیه ی روز، صرف ریکاوری اون شه.

HIIT ، سوخت وساز بدن در حالت استراحت رو افزایش می دهد. این بدون معناست که شما در طول روز، کالری بیشتری خواهید سوزوند حتی زمانیکه ورزش نمی کنین.

شکل دادن به عضله

اگه شما پاهای قوی داشته باشین، بقیه ی زندگی تون کمی آسون تر می شه. دویدن در پله ها، پاهای شما رو بهتر از هر تمرین دیگری قوی می کنه. تمرینی مانند دویدن، هر چقدرهم شدید باشه، عضلات تون رو مجبور نمی کنه که با گرانش مقابله کنن. پله نوردی، روی همون گروه های عضلانی کار می کنه که دویدن آ ن ها رو تمرین می دهد، اما به روش هایی متفاوت.

این یه راه عالی واسه تغییر دادن تمرین تونه حتی اگه شما به اندازه دوندگان ماراتن تموم عیار، استعداد نداشته باشین. ممکنه فهمیده باشین که یافته های، از همه بیشتر در عضلات پشت ساق پاهاتون ظاهر شده ان، یعنی عضلاتی که به نظر می رسد بیشترین کار رو موقع بالا رفتن انجام میدن. اما پله نوردی روی تموم عضلات پای شما کار می کنه، از عضلات پشت ساق گرفته تا سرین.

اندازه کالری سوزی پله نوردی

پتانسیل چربی سوزی پله نوردی، فوق العاده س. بالا رفتن از پله ها می تونه ۵۰۰ کالری در ساعت بسوزونه. دویدن در پله ها می تونه ۱۰۰۰ کالری در ساعت بسوزونه، هر چند پیشنهاد نمی شه که کسی یه ساعت در پله ها بدود. حتی افزایش جزئی به کار گیری پله در طول روز، کالری سوزونده شده رو افزایش می دهد.

هر زمان که فرصتی اتفاق، از پله ها استفاده کنین. حتی به کار گیری اون ها به جای آسانسور، ۴ بار در روز در محل کارتون، فرق زیادی بوجود میاره.

وقتی کوهی از پله ها رو در جلویتان می ببینن، دلسرد نشید. شما با هر قدمی که بر می دارین، کالری می سوزانید و عضلات تون تقویت می شن. پله ها یه راه عالی واسه اضافه کردن شدت به تمرین تون هستن، شدتی که به یافته های مورد نظرتون منجر می شه.

کالری سوزی تمرینات کششی

اندازه کالری سوزی در شکل های جور واجور شنا چقدره؟

تمرینات ورزشی مجله تناسب اندام کالری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *