باورهای اشتباه و رایج در مورد ورزش پیلاتس

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ پیلاتس، یکی از محبوب ترین تمرینات واسه کسانیه که از باشگاه رفتن خسته شدن. این تمرین، مرکز بدن شما رو خوب هدف میگیره، و واسه سوزوندن کالری و افزایش توده عضلانی بسیار موثره. خیلی از افراد، باورهای اشتباهی در مورد پیلاتس دارن، چون هیچوقت در کلاس پیلاتس شرکت نکرده ان و واقعا نمی دونن پیلاتس چیه. اینجا، چند مورد از عادی ترین باورهای اشتباه در مورد پیلاتس رو میگیم:

۱. پیلاتس مانند یوگا هستش

خیر، اینطور نیس. درسته که پیلاتس و یوگا، دارای بعضی شباهتا هستن، اما یوگا و پیلاتس از راه های بسیار متفاوتی واسه رسیدن به تندرستی و سلامتی استفاده می کنن. حرکات اونا بسیار متفاوت هستن، و فوت وفنای تنفسی اونا هم به طور کامل با هم فرق دارن. یوگا بیشتر بر تمرین روی حصیر تمرکز داره، در حالیکه پیلاتس، شما رو به حرکت وادار می کنه و از لوازم متنوعی هم استفاده می کنه. پیلاتس و یوگا، همونقدر به هم شباهت دارن، که آهسته دویدن و دوی ماراتن مثل هم هستن!

۲. پیلاتس، فقط واسه خانوم هاست

می دونستین که پیلاتس، از راه یه مرد ایجاد شده؟ جوزف پیلاتس، در اول اونو به عنوان یه برنامه تمرینی واسه نیروهای مسلح و مجریان قانون در نظر گرفت، اما بعدا به عنوان یه برنامه توانبخشی فیزیکی واسه رقصندها در شهر نیویورک محبوب شد! مردانی که پیلاتس تمرین می کنن، به لطف این برنامه عجیب تناسب اندام، اندامی فوق العاده دارن.

۳. پیلاتس فقط بر مرکز بدن تمرکز می کنه

در حالیکه در پیلاتس، بر قدرت مرکز بدن و کنترل عضلات تاکید بسیاری می شه، اما پیلاتس واسه کار روی کل بدنتون طراحی شده. این برنامه، شامل تموم عضلات بدن می شه و تضمین می کنه که به قدرت عملکردی بیشتر و آمادگی بهتر برسین.

۴. پیلاتس، زیادتر از اندازه آسون یا سخته

اگه پیلاتس رو به درستی انجام بدین، این تمرینات آسون نیستن. پیلاتس واسه به رقابت کشیدن افراد، دارای تموم سطوح تناسب اندام طراحی شده، و هر تمرین که به روش درستی انجام شه، رقابت برانگیز هستش. هم اینکه، اونایی که میگن پیلاتس، زیادتر از اندازه سخته، ممکنه به خاطر این باشه که تمرینات درست رو انجام نمی دن. تمریناتی هست که مخصوص افراد مبتدیه، و هر کسی (بدون در نظر گرفتن وضعیت جسمی ) می تونه تمرینی پیدا کنه که مناسب اون باشه.

۵. پیلاتس، زیادتر از اندازه روی انعطاف پذیری تمرکز می کنه

شاید نگران باشین که اگه منعطف نباشین، قادر به اجرای پیلاتس نیستین، اما پیلاتس، به بهتر شدن انعطاف پذیری شما کمک می کنه. با انجام پیلاتس بطور منظم، شما انعطاف پذیری تون رو افزایش میدید (به همون روش هایی که اینکار رو با یوگا انجام می دین). انعطاف پذیری، نقش مهمی در تناسب اندام کلی شما اجرا می کنه، چون افراد منعطف تر، کنترل بهتری بر بدن هاشون دارن. پیلاتس، بر ایجاد قدرت و هم اینکه بهبود انعطاف پذیری تمرکز می کنه، و شما متوجه میشین که پیلاتس، یه برنامه چند جانبه س.

۶. پیلاتس فقط واسه افراد متناسب یا جوونه

هر فردی، و در هر سنی می تونه پیلاتس بکنه. واسه همینه که خیلی از باشگاه ها، یه سری تمرینات پیلاتس مختص افراد سن بالا دارن. پیلاتس می تونه توانبخشی فیزیکی رو هم دوبرابر کنه، و به افراد زخمی کمک کنه که کم کم بهبود پیدا کنن. این برنامه می تونه واسه برطرف کردن مشکلاتی مانند آرتروز، اسکولیوز، کمر درد، آسیبای زانو و شکلای جور واجور دیگر مشکلات سلامتی به درد بخور باشه.

واسه اونایی هم که نگرانن سطح تناسب اندامشون، مانع شرکت کردن اونا در این برنامه کامل شه، باید بگیم نگران نباشین. پیلاتس در تموم طول رسیدن به تناسب اندامتون به شما کمک می کنه، و می تونه شما رو از اول تا انتهای راه همراهی کرده و به هدفتون برسونه. اگه نا متناسب یا غیر منعطف هستین، نگران نباشین. پیلاتس، یه راه عالی واسه کمک به خوش اندام شدن شما و بهبود آمادگی جسمی کلی شماس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *