بدون رژیم گرفتن لاغر شوید ! بخش دوم

در ، با بعضی روشای لاغر شدن بدون رژیم غذایی آشنا شدید. در ادامه، از بقیه این عادتای به درد بخور که به کاهش وزن شما کمک می کنن، خبردار شین.

ظروف کوچیک رو انتخاب کنین.

slideshow-no-diet-weight-loss

بشقاب کوچیک رو جانشین بشقابای بزرگ عادی کنین. با این روش بطور خودکار کمتر غذا می خورید. ظروف بزرگ، تمایل آدما به خوردن غذای بیشتر رو بیشتر می کنه. پس با سرو غذا در ظروف کوچیک، بدون احساس گرسنگی، بدن خود رو گول بزنین!

غذای خونه رو ترجیح بدین.

slideshow-no-diet-weight-loss

دست کم پنج روز در هفته رو در خونه غذا بخورین. پختن غذا آسون تر از اون هستش که فکر می کنین. مرغ، سبزیجات، لوبیا، کاهو و ماهی رو جانشین غذاهای چرب و ناسالم رستورانا کنین.

لحظه ای مکث کنین.

slideshow-no-diet-weight-loss

بعضی از افراد بطور طبیعی بین غذا خوردن، قاشق و چنگال خود رو رها کرده و واسه چند دقیقه مکث می کنن. این راه رو امتحان کنین، واسه دقایقی دست از غذا خوردن بکشین و به گفتگو بپردازید. با این روش شما احساس می کنین که سیر شدین و به معده خود اجازه استراحت می دید.

آدامس بجوید.

جویدن آدامس نعنایی بدون شکر بهترین گزینه واسه جلوگیری از مصرف میان وعده های پر کالریه. هم اینکه جویدن آدامس به سیستم گوارشی کمک کرده و هضم غذا رو راحت تر می کنه. می تونین هنگام غذا پختن، تلویزیون دیدن و حتی در مهمانیا واسه جلوگیری از خوردن تنقلات، خود رو با جویدن آدامس سرگرم کنین.

پنج وعده غذایی بخورین.

slideshow-no-diet-weight-loss

با میل کردن پنج وعده غذایی کوچیک، دیگه خود رو با تنقلات و میان وعده های ناسالم سیر نمی کنین. ساعت خاصی رو واسه سرو کردن غذا در نظر بگیرین و هیچ کدوم از وعده ها (مخصوصا صبحونه) رو از دست ندین.

قانون ۸۰-۲۰

slideshow-no-diet-weight-loss

آمریکاییا به قانون خوردن تا سیر شدن فکر می کنن، اما ساکنین اوکیناوا وقتی که ۸۰ درصد سیر شن، دست از غذا میکشن. اونا حتی نام خاصی رو واسه این عادت خود در نظر گرفتن. ما می تونیم این عادت غذایی سالم رو با نگه داشتن ۲۰ درصد غذا در بشقاب، حفظ کنیم.

۴ قانون غذا خوردن در رستوران رو رعایت کنین!

slideshow-no-diet-weight-loss

غذاهای رستورانا بیشترً چاق کننده هستن. واسه پیشگیری از چاقی به وجود اومده از طریق مصرف غذاهای رستوران، موارد زیر پیشنهاد می شن:

– با دوستای خود به رستوران رفته و غذای خود رو با اونا تقسیم کنین.

– غذایی رو که به اون میل دارین سفارش بدین.

– بشقاب کوچیک سفارش بدین.

– یه چهارم بشقاب خود رو خالی کرده و بجای اون سالاد بریزین.

سسای کم چرب رو امتحان کنین.

slideshow-no-diet-weight-loss

سسای کم چرب رو جانشین سسای خامه ای کنین. مثلاً واسه سرو پاستا بجای به کار گیری سس آلفردو که شامل کره، پنیر پارمیزان، فلفل مشکی و خامه زیاده، از سس ماریانا که مخلوطی از سبزیجات، گوجه، پیاز، سیر و روغن زیتونه، استفاده کنین.

مصرف غذاهای فیبر دار رو در اولویت بذارین.

slideshow-no-diet-weight-loss

خوردن غذاهای گیاهی مانع از چاق شدن می شن. دلایل متفاوتی در رابطه فیبر و مصرف سبزیجات هست؛ اما یکی از مهمترین اونا، وجود فیبرها در حبوبات و گیاهانه. باقلا، سوپ عدس، لوبیای پخته شده و بقیه غذاهای طبخ شده با حبوبات، پر از فیبر هستن و موجب آسون کردن حرکات روده کوچیک می شن.

۱۰۰ کالری بیشتر بسوزونین.

slideshow-no-diet-weight-loss

با سوزوندن روزانه ۱۰۰ کالری، بدون رژیم غذایی، هرساله ۵ کیلوگرم لاغر شید. واسه سوزوندن ۱۰۰ کالری می تونین یکی از این فعالیتها رو انتخاب کنین:

– روزانه ۲۰ دقیقه پیاده روی کنین.

– ۲۰ دقیقه باغبانی کنین و علفای هرز رو هرس کنین.

– خونه خود رو در نیم ساعت تمیز کنین.

– ۱۰ دقیقه تند راه برید.

جشن بگیرین.

وقتی که خود رو از خوردن بعضی غذاها و نوشیدنیای پر کالری و حتی رفتن به رستوران محدود می کنین، فکر نکنین که دیگه هیچ سرگرمی دارین. با دوستای خود تماس بگیرین، ناخنای خود رو پدیکور کنین، لباس جدید بخرین و حتی واسه ورود خود به زندگی جدید جشن بگیرین.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

روشای لاغری آسون رژیم لاغری سالم زی کاهش وزن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *