تاثیر محتوای طولانی بر سئو

مقالات طولانی سئوی بهتری دارن؟

مقالات زیادی در سطح وب و در وبلاگ وبسیما هست که بر اهمیت طولانی بوده محتوا تاکید می کنن. دیروز یکی از شرکت کنندگان در دوره گذشته کارگاه آموزش سئو و تولید محتوا با ما تماس گرفت و پرسید که به چه دلیل مطالب و محتوای تولیدی بوسیله اون جایگاه مناسبی در گوگل نداره در حالیکه بیشتر از ۱۵۰۰ کلمه واسه هر موضوع محتوا جفت و جور کرده.

معمولا مقالات طولانی تر شانس بیشتری واسه کسب جایگاه دارن؛ چون جواب گوی سوالات بیشتری هستن، در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شن و لینک دهی به اونا بیشتر اتفاق میفته.

ولی تموم این موارد به این معنا نیس که عبارات زیر همیشه درست هستن:

  • هر مقاله طولانی یه مقاله خوبه!
  • اگه در چیزای محتوا تولید می کنیم حتما باید طولانی و کامل باشه!
  • محتوای طولانی تر بهتر از محتوای خلاصه س!

دلیل اصلی اینکه پیشنهاد می دیم محتوای شما طولانی باشه اون هستش که انگار نشون دهنده تلاش شما واسه جواب گویی به سوالات بیشتری از مخاطبین سایت هستش. طولانی شدن مقالات به معنی کاهش کیفیت اونا و بی حوصله کردن خوانندگان نیس.

پادکست

مقاله باید چند کلمه باشه؟

مهم نیس که متن یا مقاله شما چند کلمه س. مهم اینه که تا چه حد جواب گوی نیاز مخاطبین شماس.

یه محتوای به درد بخور و کامل باید شرایط زیر رو دارا باشه:

  1. سوالات جانبی که دور و بر موضوع اصلی هستن رو جواب داده و دسترسی مخاطب به هدف رو آسون تر کنه.
  2. در هر دستگاه و اندازه صفحه نمایش خوانایی و کاربری مناسبی داشته باشه.
  3. اطلاعات دقیق و تایید شده رو در کمترین زمان در اختیار مخاطبین بذاره.
  4. موارد بالا رو بهتر از همه سایتای حریف خود رعایت کرده باشه.

اگه می تونین چندین پاراگراف رو به یه تصویر جانشین کنین حتما این کار رو انجام بدین. چون هدف پایانی شما انتقال سریع اطلاعات و جلب رضایت کاربران هستش. اگه کاربران به شما اهمیت میدن گوگل هم مجبور به پذیرش شما هستش.

شاید شمام صفحاتی در سایت خود دارین که محتوای زیادی ندارن ولی جایگاه مناسبی در گوگل به دست آوردن. این صفحات رو با ما به اشتراک بذارین تا دلایل موفقیت اونا رو بررسی کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *