تغییرات در صفحه نتایج گوگل

تغییرات  کوچیک در صفحه نتایج جستجوی گوگل

صفحه یافته های جستجو هم واسه کاربران اینترنتی و هم واسه وبمستران اهمیت بسیار زیادی داشته و همیشه کوچیکترین تغییرات در اون بازخوردهای مختلفی بهمراه داره. در گذشته هم در مقالات وبسیما به بعضی از این تغییرات مانند نمایش بنر تبلیغاتی در صفحه نتایج جستجوی گوگل اشاره شده بود.

در هفته گذشته کاربران تغییرات جدیدی رو در یافته های جستجوی گوگل دیدن که با در نظر گرفتن آزمایشی بودن این تغییرات ممکنه واسه همه نشون داده نشه. تغییرات اصلی در صفحه یافته های جستجو عبارتند از، حذف خط زیر (underline) از عنوان در یافته های جستجو که خوندن متون رو بسیار راحت تر می کنه و بزرگتر شدن اندازه فونتا در عنوان که توجه بیشتری به خود جلب کنن.

با در نظر گرفتن آزمایشی بودن این سیستم جفت و جور تصاویر مناسب واسه مقایسه حالت جدید و قدیمی کمی زمانبر بود و نیاز به آزمایش از مرورگرها و آی پیای جورواجور داشت. با این وجود صفحه یافته های جستجوی گوگل واسه عبارت “وبسیما” رو در دو حالت جدید و قدیم واسه شما در تصاویر زیر به نمایش می ذاریم.

صفحه یافته های جستجو قبل از تغییرات

صفحه یافته های جستجو قبل از تغییرات

صفحه یافته های جستجو بعد از تغییرات

صفحه یافته های جستجو بعد از تغییرات

مشکلات به وجود اومده بوسیله تغییرات گوگل

این تغییرات مشکلاتی رو هم بهمراه داشته و در مواردی کاربران از نمایش ناجور عنوان صفحات در یافته های جستجوی گوگل خبر دادن. با در نظر گرفتن اینکه این تغییرات همه ظاهری بوده و بنظر میرسه که با تغییر CSS صفحه قابل اجرا هستن مشاهده مشکلات در عنوان صفحات کمی عجیب بنظر میرسه. در ادامه یکی از تصاویر منتشر شده بوسیله کاربران در مورد مشکلات گذشته رو می بینین:

نبود نمایش درست عنوان در نتایج جستجوی گوگل

نبود نمایش درست عنوان در نتایج جستجوی گوگل

این تغییرات ممکنه بنظر بی ارزش باشن ولی توجه به تصمیما و سیاست گذاریای گوگل میتونه شما رو واسه تغییرات بزرگ و یهویی در آینده آماده کنه.

فرض کنین که گوگل تعداد کاراکترهای نشون داده شده در بخش توضیحات هر نتیجه جستجو رو کاهش یا زیاد کنه، در اینصورت باید بخش توضیحات متای سایت خود رو متناسب با امکانات جدید طراحی کنیم.