تغییر عنوان صفحات توسط گوگل

اهمیت تعیین عنوان صفحات سایت

گوگل واسه رتبه بندی صفحات و تعیین کلید واژه هر صفحه به موارد زیادی در محتوا از جمله عنوان صفحات ، توضیحات متا و .. توجه میکنه. شما می تونین با تعریف درست تگ Title عنوانی که در نمایش نتایج جستجوی گوگل واسه هر صفحه نشون داده میشه رو به دلخواه تغییر بدید. با این حال در موارد زیادی مشاهده میکنیم که گوگل این عنوان صفحه رو ندیده گرفته و خود واسه عنوان شما تصمیم میگیره.

عنوان صفحات

چگونگی نمایش عنوان صفحات در نتایج جستجوی گوگل

در گذشه مقاله ای به نام ۷ نکته اساسی در سئو عنوان صفحه در بلاگسیما منتشر کردیم که راهنمای مناسبی واسه انتخاب عنوان صفحه و سئو اون هستش. امروز به راهنمای خود گوگل در این مورد مراجعه میکنیم تا بدونیم که دلیل نپذیرفتن تگ Ttitle وارد شده بوسیله شما از طرف گوگل چیه.

راهنمای انتخاب Meta Title

عنوان متا نقش مهمی در انتقال اطلاعات و موضوع صفحه شما به کاربران موقع مشاهده نتایج جستجوی گوگل داره و باید مربوط به محتوا انتخاب شه. کلیک کاربران روی نتایج جستجوی گوگل وابسته به همین نکته س و با انتخاب درست اون می تونین شانس خود رو واسه جذب باردیدکننده بیشتر زیاد کنین. در ادامه چند نکته اساسی که از طرف بخش راهنمای گوگل پیشنهاد شده رو تقدیم حضورتون می کنیم:

تغییر عنوان صفحات گوگل

راهنمای گوگل واسه تعیین درست عنوان صفحات سایت

  1. واسه هر صفحه از سایت خود عنوان رو در تگ تعریف کنین. اگه سایت شما صفحات زیادی داره و مطمئن نیستین که واسه هرکدوم عنوان به درستی تعیین شده می تونین از حساب گوگل وبمستر سایت و بخش HTML improvements وضعیت عنوان صفحات رو بررسی کنین.
  2. عنوان صفحه باید توضیحاتی در مورد محتوای اون رو در خود داشته باشه، به کار گیری کلمات عمومی مانند “خونه” ، “صفحه اصلی” یا “درباره ما” نمی تونه انتخاب مناسبی باشه. هم اینکه تعداد کاراکترهای عنوان نباید بیشتر از ۷۰ باشه چون گوگل امکان نمایش کامل اون در یافته ها رو نداشته و تنها تا ۷۰ کاراکتر اول قابل مشاهده هستش.
  3. به کار گیری کلمات کلیدی صفحه در عنوان چیزی طبیعی بوده و بر سئو شما اثر میذاره ولی دلیلی نداره که کلمات رو دو سه بار بکار ببرین. استفاده زیادتر از اندازه کلید واژه در عنوان ممکنه موجب شه گوگل صفحه شما رو به عنوان اسپم شناسایی کنه.
  4. عنوان صفحات باید خاص و منحصر بفرد باشه. با در نظر گرفتن اینکه محتوای هر صفحه از سایت با دیگری فرق داره عنوان اونا هم باید خاص باشه. مثلا به کار گیری عنوان تکراری تو یه سایت فروشگاهی به شکل “عرضه مستقیم اجناس فرهنگی” یا “خرید اینترنتی زیر قیمت” واسه تموم اجناس امکان تشخیص فرق صفحات سایت و محصول هرکدوم رو از کاربران می گیره.
  5. هم اینکه به کار گیری اطلاعات و کلمات مهم زیاد در عنوان صفحه پیشنهاد نمیشه اگه واسه یه صفحه عنوانی مانند “استاد شجریان – بیوگرافی، آلبوما، عکس، دانلود و …” رو بکار ببرین گوگل در تشخیص عنوان به مشکل می خوره. در این موارد بهتره عنوان مانند” استاد شجریان، بیگرافی و معرفی آثار” رو بکار ببرین و جزئیات موجود در صفحه رو به بخش توضیحات متا منتقل کنین.
  6. گوگل وبمستر صفحاتی که دارای عنوان تکراری هستن رو به شما نشون می ده، واسه اینکار باید به همون بخش HTML improvements مراجعه کنین.
  7. برندینگ و قرار دادن نام شرکت یا سایت در عنوان صفحه، فقط واسه صفحه اصلی سایت و صفحات مهم مانند “درباره ما” و “تماس با ما” پیشنهاد میشه. به کار گیری عنوان سایت در متای Title تموم صفحات سایت کار درستی نیس و موجب تکرار یه عبارت در اونا میشه. اگه به هر دلیل اصراری بر این کار دارین عنوان سایت رو از عنوان صفحه جدا از هم کنین، بهترین روش به کار گیری کاراکترهایی مانند “-“، “:” و “،” است. مانند “تغییر عنوان صفحه بوسیله گوگل – وبسیما”

در صورت نبود رعایت موارد بالا گوگل به تشخیص خود و با در نظر گرفتن محتوا، عنوان صفحه رو تغییر داده و به کاربران نشون میده. معمولا تگای H1 و H2 انتخابای گوگل واسه جانشین عنوان هستن. اگه شمام با این مشکل مواجه شدید، عنوان صفحات رو بازبینی کرده و تغییرات لازم رو در اونا بسازین.

در نظر داشته باشین که انتخاب مناسب عنوان متا علاوه بر تاثیری که در سئو سایت و تعیین کلمات کلیدی داره میتونه تشویق کننده کاربران واسه انتخاب سایت شما از بین بقیه نتایج جستجوی گوگل باشه.