توجه گوگل به محتوای تازه

اهمیت محتوای تازه

طی یه سال گذشته موتور جستجوی گوگل توجه خاص ای به محتوای تازه موجود در سایتا نشون داده و بدلیل کسب رتبه مناسب در نتایج جستجوی گوگل واسه صفحات تازه، امکان رقابت سایتای نوپا و کوچیک با سایتای بزرگ و قدیمی جفت و جور شده. توجه گوگل به محتوای تازه در سایت شرایط مناسبی رو واسه وبمستران ایجاد کرده تا بدون ترس از جریمه گوگل آخر استفاده رو از اون ببرن.

بطور حتم شما هم هنگام جستجو در گوگل و مخصوصا واسه کلمات کلیدی سایت خود با سایتایی مواجه میشین که در گذشته اثری از اونا واسه کلید واژه مورد نظر در صفحه اول گوگل نبوده ولی به یه باره و در وقتی کوتاه در رتبه سوم تا دهم قرار گرفته. در نظر داشته باشین که به کار گیری این فرصت نه فقط برخلاف قوانین گوگل نبوده و سایت شما اسپم نمیشه، بلکه مورد تشویق و تایید گوگل هم هستش. به خاطر همین برخلاف تکنیکای رایجی مانند خرید بک لینک دیگه ترسی از جریمه سایت در آینده دارید.

پادکست

واسه به کار گیری این فرصت سه روش اصلی تقدیم حضورتون می کنیم ولی قبل از شروع به کار بدنبال کلمات یا عبارتی باشین که یافته های جستجوی گوگل در صفحه اول دچار تغییرات زیادی میشه. معمولا این اتفاق در عبارات طولانی تر بیشتر مشاهده میشه که در میان اونا میشه کلمات پر جستجو و مهم زیادی هم یافت.

محتوای تازه

۱- تولید محتوای تازه به شکل هدف دار

کلمات و عباراتی که با زمینه کاری شما در رابطه هستن ولی رقابت کمی در صفحه اول گوگل واسه اونا هست و یا یافته های صفحه اول بطور مرتب تغییر میکنن رو شناسایی کرده و یه محتوای تازه و به درد بخور متناسب با اون جفت و جور کنین. اگه در تلاش اول و با گذشت دو تا سه روز از ایندکس صفحه بوسیله گوگل خود رو در یافته های صفحه اول مشاهده نکردید همین کار رو با عبارتی طولانی تر و ساده تر امتحان کنین. با آزمون و خطا بخوبی با چگونگی به کار گیری این روش آشنا میشین. بعضی وقتا عبارتی که گوگل به عنوان کلید واژه محتوای تازه سایت انتخاب مبکند با چیزی که در نظر شماس فرق داره و فکر میکنین که جایگاه مناسبی بدست نیاورده اید. قبل از نتیجه گیری ترکیبات جور واجور و عبارات پرکاربرد متن خود رو مورد بررسی بذارین چون ممکنه با لینک همون صفحه در عبارت دیگری به صفحه اول گوگل رسیده باشین.

۲- محتوای تازه واسه مطلب قدیمی

هممون تجربه این موضوع رو داشته ایم که صفحه مشخصی از سایت تو یه یا دو کلید واژه رتبه بسیار مناسبی مانند نتیجه اول یا دوم گوگل رو داشته و بعد از گذشت یه مدت جایگاه خود رو از دست داده. در این موارد به کار گیری محتوای تازه و بروزرسانی اون صفحه میتونه تاثیر زیادی در بهبود رتبه و برگشت به مکان قبلی رو داشته باشه. واسه اینکار کافیه تا در حد یه پاراگراف توضیحات تکمیلی به متن خود اضافه کنین. البته در نظر داشته باشین که محتوای تازه شما مربوط به موضوع صفحه بوده و شامل کلید واژه مورد نظر هم باشه. در بعضی موارد دیده شده که قرار گرفتن نظرات جدید در پایین یه صفحه میتونه از نظر گوگل به معنی محتوای تازه یا بروزرسانی مطلب شناخته شه ولی استفاده ابزاری از اون و ارسال نظرات هرز بوسیله خود صاحب سایت ممکنه موجب کاهش رتبه اون هم شه.

پس از یه مدت ممکنه امکان بروزرسانی یا اضافه کردن محتوای جدید به یه صفحه وجود نداشته باشه، در این شرایط می تونین مطلب جدیدی در همین موضوع نوشته و صفحه قبلی رابا کد ۳۰۱ به اون ریدایرکت کنین. در نظر داشته باشین که این کار معمولا واسه سایتایی که در مورد دانلود فعال هستن و نسخه های جدیدی از نرم افزارهای قبلی رو معرفی میکنن بسیار مناسبه.

۳- محتوای تازه و دائمی

اگه شما عبارتی رو میشناسین که به محتوای تازه رفتار مناسبی نشون می ده و واسه زمینه کاری شما مهمه، می تونین یه صفحه مشخص واسه اون در سایت خود ایجاد کرده و به شکل دائمی اخبار و اطلاعات مربوط به اون رو بروزرسانی کنین. مثلا واسه یه سایت آموزش زبون انگلیسی ایجاد یه صفحه با نام “اصطلاحات انگلیسی” و اضافه کردن مطالب دائمی به اون میتونه بسیار اثر داشته باشه. در واقع این روش تنها دلیل موفقیت خیلی از وبلاگ هاس. اگه دقت کرده باشین در چند ماه گذشته نشانی یه وبلاگ در صفحه اول گوگل با احتمال خیلی کم دیده میشه مگه اینکه بطور مشخص و تخصصی تو یه زمینه خاص فعال باشه.

سخن پایانی

نکته ای که باید در نظر داشته باشین اون هستش که محتوای تازه به معنی تغییر محتوای قبلی سایت و منتشر کردن دوباره اون نیس. ممکنه شما به این فکر بیفتین که یه مطلب رو به چندین بیان جور واجور نوشته و هربار به عنوان محتوای تازه در سایت خود انتشار بدید! جدا از تموم مسائل و نکات مربوط به سئو و محتوای تکراری این روش میتونه موجب نارضایتی بازدیدکنندگان سایت و کاربران شما شه. خیلی از وبمستران تلاش زیادی واسه جذب بازدیدکننده از راه گوگل انجام میدن ولی کوچیکترین توجهی به حفظ اونا و تبدیل به بازدیدکنندگان دائمی و وفادار انجام نمیدن.

تجربیات خود از ایجاد محتوای تازه یا بروزرسانی یه مطلب قدیمی و تغییرات ایجاد شده در رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل بر اثر این کار رو با ما در میان بذارین.