تکنیک لینک سازی داخلی برای مقالات جدید

تقویت مقالات جدید با لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی بهترین و ایمن ترین روش واسه تقویت یه صفحه از سایت و بهبود جایگاه اون در یافته های جستجوئه.

خیلی از سایتای اینترنتی با در نظر گرفتن اندازه رقابت و سختی کلمات کلیدی هدف احتیاجی به لینک سازی خارجی نداشته و با رعایت استانداردهای سئو تکنیکال، ارائه محتوای با کیفیت و توجه به لینک سازی داخلی می تونن جایگاه مناسبی در یافته های جستجو داشته باشن.

رباتای گوگل واسه درک رابطه موضوعی صفحات و تشخیص اندازه اهمیت و اعتبار صفحات از لینکا استفاده میکنن. زمانیکه رباتا وارد یکی از صفحات سایت شما می شن کلیه لینکای قرار گرفته در اون صفحه رو بررسی کرده و ارزش و اعتبار اونا رو با در نظر گرفتن متن لینک شده (Anchor Text) زیاد می کنن.

معمولا زمانیکه یه محتوای جدید رو به سایت اضافه میکنیم تلاش میکنیم تا با لینک دادن به مقالات قدیمی تر یا صفحات مهم سایت به رشد جایگاه اونا هم کمک کنیم ولی این مقالات جدید هم نیازمند لینک سازی و افزایش اعتبار هستن. واسه اونا چه راه حلی هست؟

در گذشته مقاله ای واسه بهبود سئو سایت با به کار گیری مقالات قدیمی منتشر کردیم ولی در این مقاله یه فوت وفن بسیار کاربردی و البته ساده رو به شما معرفی میکنیم تا شانس کسب جایگاه واسه مقالات جدید سایت رو زیاد کنین.

مقالات جدید چه لینکایی دریافت میکنن؟

با منتشر کردن هر محتوای جدید در سایت بخشی از پروسه لینک سازی داخلی به صورت خودکار انجام میشه. مهمترین فضاهایی که مقالات جدید در اونا نشون داده شده و لینک سازی داخلی اتفاق میفته عبارتند از:

۱- صفحه اصلی سایت

معمولا صفحه اصلی هر سایت مهمترین و ارزشمندترین صفحه از نظر اعتبار واسه لینک سازی داخلیه. در خیلی از سایتا فضایی واسه نمایش آخرین مقالات در صفحه اصلی در نظر گرفته شده و هر محتوای جدید به محض انتشار یه لینک داخلی از این صفحه دریافت میکنه.

لینک سازی داخلی واسه مقالات جدید در صفحه اصلی سایت

لینک سازی داخلی واسه مقالات جدید در صفحه اصلی سایت

مشکل اصلی وقتی بوجو میاد که با منتشر کردن مقالات جدید این بخش آپدیت شده و لینک داخلی به اون مقاله دیگه وجود نداره. در نتیجه نمیشه به عنوان یه راه حل دائمی به اون نگاه کرد.

۲- صفحات دسته بندی یا برچسب

هر محتوای جدید شاید تو یک یا چند دسته و برچسب جور واجور قرار میگیره. این صفحات با در نظر گرفتن لینک سازیای داخلی و خارجی معمولا ارزش و اهمیت زیادی داشته و تاثیر مستقیم بر سرعت ایندکس و افزایش اعتبار مقالات جدید دارن.

قرار گرفتن مقالات جدید در صفحه دسته بندی و برچسب

قرار گرفتن مقالات جدید در صفحه دسته بندی و برچسب

صفحات مجموعه تعداد محدودی از مقالات جدید رو نمایش میدن و بعد از منتشر کردن هر مقاله جدید یکی از موضوعات قرار گرفته در اون به صفحه دوم انتقال پیدا میکنه. مقالاتی که در اولین صفحه اون دسته یا برچسب هستن بیشترین ارزش و اعتبار رو از نظر لینک سازی داخلی دریافت میکنن. پس این فضا هم در زمان انتشار یه مقاله خیلی با اهمیته ولی به مرور ارزش و تاثیر خود رو از دست می ده.

۳- نمایش مقالات در رابطه در صفحه بقیه مقالات

در خیلی از سایتا مثل وبسیما فضایی واسه نمایش مقالات در رابطه در نظر گرفته شده. در بعضی سایتا این بخش آخرین مقالات سایت رو نشون داده و در یه سری های دیگه آخرین مقالات همون دسته بندی نشون داده میشه.

لینک سازی داخلی در بخش مقالات در رابطه بقیه صفحات

لینک سازی داخلی در بخش مقالات در رابطه در بقیه صفحات

با منتشر کردن یه محتوای جدید ممکنه تعداد زیادی لینک از بقیه صفحات سایت واسه اون ایجاد شه. ولی به مانند صفحه اصلی و صفحات دسته بندی این فضا هم به مرور تغییر کرده و مقالات جدیدی جانشین اون می شن.

جمع بندی

کلا میشه گفت؛

لینک سازی داخلی در فضاهای ثابت ارزش و تاثیر بسیاری داره ولی کم کم و با منتشر کردن مقالات جدید این تاثیر کمرنگ می شه.

در نتیجه نمیشه به این روش ها اکتفا کرد و باید راه حلی دائمی و کاربردی واسه رفع این مشکل پیدا کنیم. به نظر شما بهترین راه واسه حل این مشکل چیه؟ درست حدس زدید؛ لینک سازی از محتوای بقیه مقالات به این مقاله جدید.

لینکایی که درون متن یه مقاله قرار گرفتن تا همیشه باقی مونده و ارزش و تاثیر اونا کم کم از دست نمی ره. سوالی که اینجا مطرح میشه اینه که از چه مقالات و صفحاتی باید واسه مقاله جدید لینک سازی کرد؟ در ادامه یه راه حل به طور کامل کاربردی و استاندارد به شما معرفی میکنیم.

لینک سازی داخلی از مقالات قدیمی سایت با موضوع در رابطه

زمانیکه محتوای جدیدی در سایت منتشر میکنیم بهترین راه حل واسه تقویت اون شناسایی صفحات در رابطه و لینک سازی داخلی از درون محتوای اونا به این مقاله س. البته این کار میتونه خیلی سخت و زمانبر باشه چون:

  1. خیلی از سایتا چندین نویسنده دارن و نویسندگان اطلاع دقیقی از محتوای مقالات بقیه ندارن.
  2. ممکنه مقاله ای با موضوع در رابطه وجود داشته باشه ولی با در نظر گرفتن اینکه مدتا از تاریخ منتشر کردن اون گذشته س از دید شما مخفی بمونه.
  3. بررسی همه صفحات سایت و پیدا کردن بخشای در رابطه میتونه از وقتی که واسه نوشتن مقاله جدید صرف کردین طولانی تر شه.

منظقی نیس که ما زمان زیادی رو واسه پیدا کردن فرصتای لینک سازی داخلی صرف کنیم، به نظر شما بهترین راه واسه پیدا کردن منابع در رابطه در سایت چیه؟

جواب به این سوال ساده س!؛ جستجو در گوگل!

صفحات و مقالات سایت شما بوسیله رباتای گوگل ایندکس و بررسی می شن، الگوریتمای گوگل براساس محتوای این صفحات موضوع و معنی اونا رو درک کرده و جایگاه شون رو در یافته های جستجو مشخص میکنن. هر مقاله جدید یه معنی یا عبارت کلیدی جدید رو هدف گذاری میکنه.

به احتمال زیاد با جستجو در گوگل صفحه دیگری که با این عبارت جایگاه مناسبی داشته باشه پیدا نمی کنیم. واسه پیدا کردن بهترین صفحات یه راه حل ساده هست. کافیه نشانی سایت خود رو با عملگر :site در گوگل جستجو کرده و عبارت کلیدی مقاله جدید رو در ادامه اون بذارین.

با این روش گوگل بهترین صفحاتی که در سایت شما مربوط به این موضوع هستن رو نمایش می ده.

به تصویر زیر دقت کنین. در سایت آکادمی وبسیما مقاله جدیدی با عنوان ریدایرکت ۳۰۱ چیه منتشر شده و ما در نظر داریم بهترین صفحات واسه لینک سازی داخلی رو شناسایی کنیم. با به کار گیری همین فوت وفن به یافته های زیر میرسیم.

با این روش ۴ مقاله که از نظر محتوایی به طور کامل به موضوع ریدایرکت ۳۰۱ در رابطه هستن و در بخشی از محتوای اونا به این معنی اشاره شده رو پیدا کردیم.

حالا که صفحات در رابطه رو پیدا کردیم کافیه یه بررسی ساده روی اونا انجام داده و در جایی که به موضوع مقاله جدید اشاره شده یه لینک داخلی واسه اون بسازیم.

حواستون باشه که لازم نیس در همه صفحات یا تعداد خیلی از اونا این کار رو انجام بدیم. اگه واسه هر مقاله جدید ۳ تا ۵ مطلب در رابطه و فرصت لینک سازی در سایت خود پیدا کنیم کافیه.

با این کار ۲ اتفاق مهم می افته:

۱- مقالات قدیمی سایت به روزرسانی شده و کاربران میتونن هنگام مطالعه منابع جدید رو پیدا کنن.

۲- مقالات قدیمی لینکای داخلی با ارزشی رو دریافت میکنن و شانس بیشتری واسه کسب جایگاه دارن.

نکته حیاتی!

موفقیت در سئو نیازمند توجه به جزئیات و البته جلب رضایت کاربره. قبل اینکه در این صفحات لینک سازی کنین حواستون باشه که کاربران شما با دیدن اون لینک روی اون کلیک می کنن؟ اگه این لینک واسه کاربران به درد بخور نیس به احتمال زیاد از نظر رباتای گوگل هم مهم نخواد بود.

لینک سازی بی هدف نه فقط به بهتر شدن جایگاه اون صفحه کمک نمی کنه بلکه ممکنه درک گوگل از محتوای قدیمی رو هم به اشتباه عوض کنه.

همین حالا امتحان کنین

مقالات زیادی در بخش آموزش سئو منتشر کردیم که اجرای بیشتر اونا ممکنه سخت بوده یا واسه نمایش تاثیر خود به زمان زیادی نیاز داشته باشن. ولی اجرای این تکینک بسیار ساده بوده و بررسی تاثیر اون زمانبر نیس.

واسه اینکه تاثیر و ارزش این فوت وفن رو بهتر درک کنین پیشنهاد میکنیم همین کار رو واسه آخرین مقاله ای که در سایت خود منتشر کردین انجام بدین. با روشی که گفتیم صفحات مربوط به اون رو پیدا کرده و در فضای مناسب لینک مقاله جدید رو بذارین.

واسه اینکه تاثیر این روش رو سریعتر ببینین صفحات آپدیت شده رو با به کار گیری وسیله URL Inspection در پنل گوگل سرچ کنسول معرفی و درخواست ایندکس دوباره رو بفرستین.

نتیجه این آزمایش رو شاید طی یه هفته روی جایگاه مقاله جدید خود می بینید. لطفا نتایجی که از این روش گرفتین و تغییر رتبه مقالات جدید رو در بخش نظرات همین صفحه به اشتراک بذارین تا با به کار گیری تجربیات همدیگه به راه کارایی ساده تر و کاربردی تر برسیم.