جستجو صوتی گوگل چیست ؟

چیجوری سایت خود رو واسه جستجوهای صوتی بهینه سازی کنیم؟ جستجو صوتی گوگل چیه ؟

بله درست شنیدید و تعجب نکنین.بهینه سازی واسه جستجوهای صوتی !

در کانال تلگرام سئو روز درباره مفاهیم جستجوی صوتی توضیحاتی دادم .از اونجایی که موتورهای جستجوگر اولین بار که در سال ۱۹۹۰ به دنیا معرفی شدن ساختار متفاوتی داشتن و با به کار گیری کلید واژه های ورودی کاربران به صورتی تایپی در کادر جستجو، نتایجی رو به اونا ارائه می کردن، این موضوع که امروزه موتورهای جستجوگر صدای ما رو می شنون و به اون جواب میدن واسه بیشتر ما بسیار عجیب و نا شناخته به نظر می رسه. بر خلاف عبارات جستجویی که شما موقع جستجوی نوشتاری در کادر جستجو تایپ می کنین، جستجوی صوتی حالتی به طور کامل محاوره ای داره و در واقع زیرو رو کردن و گشتنای صوتی اصلا حالت کتابی ندارن و عبارات جستجو به طور کامل بدون تشریفات و غیر رسمی هستن. نکته باحال دیگه در مورد جستجوهای صوتی اون هستش که این نوع از جستجوها بیشتر به وسیله کاربران موبایلی یا یعنی کاربرانی که با به کار گیری تلفنای همراه و تبلتا در اینترنت جستجو می کنن، استفاده میشن و معمولا تمرکز این نوع جستجوها بیشتر محلیه.

موبایل

مثلا وقتی که من از تهران به مشهد مسافرت می کنم، موبایل من با به کار گیری GPS می تونه محل الان منو تشخیص بده و وقتی که من با به کار گیری جستجوی صوتی به دنبال نزدیکترین رستوران یا بهترین رستوران می گردم، جستجوگر می دونه که من به دنبال یه رستوران در محل الان خودم یا مشهد هستم و نتایجی متناسب با محل الان من به من ارائه می کنه.

باحال بود ؟ اگه به طور کامل با وسایل گوگل و خدمات گوگل اشنایی ندارین پیشنهاد میکنم حتما بخونین .
باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که به دلیل اینکه عبارات جستجوی صوتی حالت گفتاری دارن و لحن اونا محاوره ایه، معمولا از عبارات جستجوی نوشتاری طولانی تر هستن.
هدف اصلی گوگل از راه اندازی سرویس جستجوی صوتی کمک به کاربران موبایلی در زمانایی که در حال حرکت هستن و به دنبال یه جواب سریع و کوتاه واسه سوال خود می گردن، هستش. از این رو موتور جستجوگر صوتی به دنبال پاسخی سریع، قابل درک و کوتاه واسه عبارت صوتی جستجو شده به وسیله کاربران می شه تا اونا رو به آسونترین و روشن ترین شکل ممکن راهنمایی کنه. در ادامه ما نکاتی رو واسه شما آوردیم که با به کار گیری اونا می تونین خیلی راحت صفحات سایت خود رو واسه جستجوهای صوتی بهینه سازی کنین.
افراد در جستجوهای صوتی بیشتر به دنبال چه چیزایی می گردن؟
براساس آمارهای جمع آوری شده به وسیله International Trends Report در سال ۲۰۱۶ موضوعاتی که افراد در جستجوهای صوتی مطرح می کنن بسیار متنوعه اما بیشتر از ۲۰% از جستجوها مربوط به تجارتا و محتواهای محلیه. از این رو صاحبان وب سایتای مربوط به تجارتای محلی و شرکتایی که در مورد سئو محلی فعالیت می کنن، باید بیشتر از بقیه به فکر بهینه سازی واسه جستجوهای صوتی باشن.
اهمیت ایجاد لیستینگ در Google My Business در بهینه سازی واسه جستجوهای صوتی
اگه شما تا کنون واسه تجارت خود در Google My Business یه لیستینگ ایجاد ننموده اید، حتما زودتر دست به کار شید و واسه خودتون یه لیستینگ بسازین. داشتن لیستینگ در Google My Business موجب می شه که گوگل اطلاعات بیشتر و دقیق تری درباره تجارت شما داشته باشه و بتونه به درستی صنف کاری شما، نشانی محل دفتر یا فروشگاه شما، ساعات کاری شما و هم اینکه شماره تماس شما تشخیص بده.
از اونجایی که خیلی از جستجوهای صوتی طبیعتا به صورت محلی هستن، داشتن یه لیستینگ در Google My Business موجب می شه که شانس رویت پذیری شما در یافته های جستجوهای صوتی کسائی که یه جستجوی محلی رو انجام میدن، زیاد شه. افزایش رویت پذیری به معنی افزایش CRT و بهبود رتبه بندیه.

به کار گیری کلیدواژهای محاوره ای
در جستجوی صوتی کلید واژه بسیار متفاوت هستن و علاوه بر طولانی بودن محاوره ای هم هستن. از این رو شما واسه اینکه بتونین سایت خود رو واسه جستجوهای صوتی بهینه سازی کنین باید محتواهای خود رو واسه کلیدواژهای محاوره ای بهینه سازی کنین.
واسه شناسایی کلیدواژهای محاوره ای که ممکنه کاربران واسه جستجوی صنف کاری شما و اجناس و خدمات مربوط به تجارت شما در اینترنت جستجو کنن باید روش متفاوتی در پیش بگیرین. شما باید در نظر بگیرین که افراد واقعی چیجوری درباره تجارت و اجناس شما صحبت می کنن، از چه عباراتی واسه نامیدن اجناس و تجارت شما استفاده می کنن و یا وقتی که میخوان درباره تجارت شما چیزی سوال کنن چیجوری سوالات خود رو مطرح می کنن. واسه این کار می تونین از تلفنایی که آدما به شرکت شما می کنن و سوالاتی که می پرسن استفاده کنین. عبارات و اصطلاحاتی که افراد موقع مراجعه به شما و یا برقرار تماس تلفنی با شما درباره تجارت شما مطرح می کنن همون عباراتیه که موقع جستجوهای صوتی به کار میبرن، پس یه لیست از اونا جفت و جور کنین و محتوای خود رو واسه اونا بهینه سازی کنین.
به کار گیری بخش سوالات عادی FAQ
یکی از راه هایی که می تونین از داده های بدست اومده از سوالات کاربران (که در بالا ذکر شد) واسه بهینه سازی سایت خود واسه جستجوهای صوتی استفاده کنین، طبقه بندی سوالات کاربران در گروه های جدا از هم و ایجاد یه صفحه FAQ واسه هر دسته از سوالاته.

سئو

به دنبال سوالاتی برید که دارای لحن گفتاری هستن و نوشته اونا به طور کامل طبیعی و عامیانه س و کلا به کار گیری راه کلید واژه ها و عبارات کلیدی که یه روش کلیشه س رو کنار بذارین. در ایجاد این صفحات FAQ اصلا از جملاتی که نوشته ثقیل دارن استفاده نکنین و به طور کامل نوشته ها رو به شکلی بنویسین که گویی در حال صحبت کردن هستین یا به همون شکل از زبون کاربرانی که سوال رو پرسیده ان اونا رو در صفحه مطرح کنین. مثلا شما باید یادتون باشه که با روی کار اومدن امکان جستجوی صوتی عباراتی مثل “بهترین دوربین دیجیتال ضد آب” جای خود رو به عباراتی مثل “کجا می تونم یه دوربین دیجیتال ضد آب پیدا کنم؟” یا “بهترین دوربین ضد آب دیجیتال چیه؟” میدن. شما باید اینجور عباراتی رو در صفحه FAQ خود استفاده کنین و پاسخای کوتاه و مفیدی واسه اونا ایجاد کنین چون کاربران موبایلی که در حال حرکت هستن به دنبال توضیحات کامل و شامل نمی باشن بلکه تنها یه جواب کوتاه از شما میخوان.

دیجیتال

روی کار اومدن جستجوی صوتی دنیای جستجوها در اینترنت رو از این رو به اون رو کرده و به جربزه میشه گفت که این یکی از بزرگترین تحولات اتفاق افتاده در تاریخ بروز رسانیای موتورهای جستجوگره. این تکنولوژی تازگیا به جهان معرفی شده و به زودی بخش اعظمی از جستجوها رو در اینترنت تشکیل میده پس اگه می خواین که همگام با علم روز جهان پیش برید دست به کار شید و سایت خودتون رو واسه جستجوهای صوتی بهینه سازی کنین.