جنگ مجدد آئودی و بی ام و در بیلبورد های تبلیغاتی

در صنعت خودروسازی هم مثل بقیه صنایع یکی از موثر ترین عناصر در افزایش فروش و جا انداختن نام برندا تبلیغاته. یکی از ابزارای پرکاربرد در تبلیغات به کار گیری کنایه و به رقابت کشیدن رقیبان خوده.

جنگای تبلیغاتی برندای مشهور همیشه مورد توجه خیلی از رسانه ها بوده و امروزه با گذشت زمان و با افزایش رسانه های جمعی حتی افراد بیشتری رو هم درگیر خود کرده.

این جور تبلیغات سریالی نه فقط در صنعت خودروسازی بلکه در میان برندای دیگری مثل پپسی و کوکاکولا و یا اپل و بلک بلری هم رایجه. در حدود یه دهه پیش بی ام و و آئودی یه جنگ تبلیغاتی پر سروصدا رو شروع کرده و تواناییای خود رو به رخ همدیگه کشیدن.

این جنگ تبلیغاتی از جایی شروع شد که آئودی به یکی از شعارای تبلیغاتی که روی بیلبوردای بی ام و نوشته شده بود جواب داده و تلاش کرد برتری خود رو نه فقط در جاده بلکه در تبلیغات هم به رخ بی ام و بکشه. این جنگ بیلبوردی در آخر با ورود کمپانیایی مثل سوبارو و جگوار تموم شد.

حالا با گذشت نزدیک به یه دهه انگار این دو خودروساز آلمانی دوباره به کمک بیلبوردای تبلیغاتی رجزخوانی کرده و به قول معروف واسه همدیگه شاخ و شونِه میکشن. این بار اما برخلاف گذشته شروع کننده این جنگ تبلیغاتی بی ام و بوده.

به نظر می رسه این برند لوکس ساز آلمانی با قرار دادن یه بیلبورد تبلیغاتی بزرگ در نزدیکی نمایندگی رسمی آئودی و دیگه کمپانیای خودروسازی گروه خودروسازی فولکس واگن قصد داشته یه جنگ سریالی دیگه رو تدارک ببینه.

نمایندگی رسمی نام برده در شهر حلق الوادی تونس اجناس برندای مختلفی مانند اشکودا، پورشه، سئات، فولکس واگن و آئودی رو در اختیار خریداران قرار میده.

روی این بیلبورد با حروف بزرگ نوشته شده که هیچوقت واسه تغییر دیر نیس. با در نظر گرفتن نزدیکی اون به نمایندگی رسمی آئودی و فولکس واگن انگار سفارش دهندگان این بنر تبلیغاتی میخواستن خریداران اجناس این کمپانیا مخصوصا شرکت آئودی رو از تصمیم خود منصرف کرده و به سمت خودروای بی ام و هدایت کنن. سفارش دهنده این بیلبورد نمایندگی رسمی برندای بی ام و و مینی در تونس بوده.

درست چند روز بعد، آئودی نسبت به این موضوع عکس العمل نشون داده و با قرار دادن یه بیلبورد بزرگتر در فاصله کمی دورتر از بیلبورد اولی رجزخوانی بی ام و رو به زیبایی جواب داده.

آئودی روی تابلوی تبلیغاتی خود از خلاقیت خاصی استفاده کرده و لوگوی این شرکت رو با عبارت LOL ترکیب کرده. این عبارت در زبون انگلیسی عموما واسه نشون دادن خنده زیاد بکار برده می شه. روی این بیلبورد به غیر از کلمه LOOOOL با حروف بزرگ نوشته شده ما هیچوقت برندی رو که پیروزه تغییر نمی دیم.

بی ام و هنوز به این بیلبورد آئودی جواب نداده و ما با امید به اینکه این جنگ سریالی جذاب به پایان نرسیده باشه. عموما جنگ تبلیغاتی که کمپانیای جور واجور با همدیگه برگزار می کنن مخاطبان زیادی داشته و هیجان خاصی رو در بین طرفداران این شرکت بوجود میاره.

سازندگان و طراحان این جور تبلیغات اکثرا با به کار گیری خلاقیتا و نوآوریای جذاب نقطعه ضعف شرکت مقابل رو در کنار نقطه خود به خود یادآور می شن.

اما اگه ما نگاه دقیقی به فروش این دو شرکت در سال گذشته بندازیم . بی ام و با افزایش فروشی ۴٫۲ درصدی ۲۰۸۸۲۸۳ دستگاه خودرو رو راهی جاده ها کرده.

این در حالی که آئودی هم یه افزایش فروش ۰٫۶ درصدی رو تجربه کرده و ۱۸۷۸۱۰۰ نمونه از اجناس خود رو به مشتری تحویل داده. با در نظر گرفتن این آمار فروش، در رقابت بین این دو شرکت آلمانی بی ام و فروش بیشتری داشته و برنده نهاییه.

اما مطمئنا پرفروش ترین برند خودروسازی مرسدس بنز با افزایش فروش۹٫۹ درصدی و رسیدن به آمار فروش۲۲۸۹۳۴۴ دستگاهه. این خودروساز نسبت به همه برندای خودروسازی دیگه فروش بیشتری داشته و در واقع به عنوان برنده واقعی نبردای تبلیغاتی خودروسازان شناخته می شه.

در آخر بد نیس بدونین که بی ام و واسه گرفتن جایگاه اول مرسدس بنز خیز ورداشته و می خواد تا سال ۲۰۲۰ با افزایش فروش خود، به عنوان پرفروش ترین برند خودروسازی شناخته شه.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *