رنو Symbioz؛ کانسپتی که به منزلتان وسعت می بخشد

در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال، رنو با پرده ورداری از خودروی کانسپت جدید خود به نام Symbioz تونست نگاه ها رو به طرف خود جلب کنه. Symbioz کانسپتی الکتریکی، با سطح بالایی از اختیار بوده که دورنگاری از اجناس آینده رنو در سال ۲۰۳۰ میلادی رو به نمایش میذاره.

رنو ادعا می کنه Symbio، که به یونانی باستان هم معنی زندگی مشترکه، بالاتر از یه وسیله حمل و نقل معمولی ظاهر می شه؛ چراکه به صورت قسمتی ماژولار، توانایی ترکیب شدن با منزل صاحبش رو داره. شرکت فرانسوی پلتفرمی متحرک رو متصور می شه که بتونه خودرو رو در نواحی جور واجور خونه جا به جا کرده و اونو در صورت نیاز صاحبش در اختیار ایشون بذاره؛ مثلا ایجاد نشیمگاهی کوچیک در ایوون واسه استراحت افراد خونواده.

کانسپت ۴٫۷ متری رنو ابعادی در حد و اندازه خودروهای بزرگ خانوادگی داره؛ اما رنو وعده میده که این اتومبیل فضایی بالاتر از خودروهای هم قد و قواره اش در اخنیار صاحبانش میذاره. قسمت بالایی بدنه تقریباً بطور کامل از شیشه ساخته شده که به وسیله روشی خاص و پیچیده به بخش پایینی بدنه وصل گردیده.

ساختار بخش زیرین بدنه از فیبر کربن بوده که به واسطه استفاده چرخای بزرگ و خطوط پف کرده، بسیار حجیم از آب در اومده و طراحی بخش جلو، پیچیده و آینده نگرانه صورت پذیرفته ولی بازم المانای مشابه به اجناس الان رنو مانند چراغای C شکل در اون استفاده شدن.

چگونگی باز شدن درها مشابه نمونه های یافت شده در اجناس رولزرویسه که به Suicide Door معروفیت دارن؛ اما نکته ای که اونا رو خاص تر می کنه نبود به کار گیری ستون میانیست، اینجوری شیشه های بغل دستی به شکل جداگونه توانایی باز شدن دارن.

رنو در طراحی کابین پا رو بالاتر میذاره و با به کار گیری صندلیای گردان خودکار کاری می کنه تا سرنشینان در فضایی از انبوه نمد، مرمر عالی و مواد چینی غوطه ور شن. صفحه نمایش بزرگ ۸۰ سانتی متری با پنل OLED که به وسیله لایه ای از Gorilla Glass مراقبت می شه در برابر راننده قرار داره.

وقتی که سیستم خودران فعال می شه، تموم بخش داشبورد از جمله پدالا و سیستم فرمون ۱۵ سانتی متر عقب نشینی می کنن تا فضای کافی واسه میزی که از کف کابین ظاهر می شه آماده شه.

ورژن دموی این خودرو تا همین چند وقت دیگه که خیلی هم دور نیس واسه تستای جاده ای آماده میشه. نسخه آزمایشی یا دموی Symbioz با چشم اندازی از تکنولوژیای موجود تا سال ۲۰۲۳ در خودروهای رنو نشون میده که چیجوری یه خودروی خودران می تونه با برخورداری از حسگرهایی خاص، محیط داخل کابین رو با در نظر گرفتن چگونگی رانده شدن خودرو و شرایط راه عوض کنه.

برابر انتظار نسخه دمو بازه بزرگی از سرویسای ارتباطی رو به همراه خود داره. سرنشینان به محض ورود به کابین شناسایی شده و به محیط دیجیتالی مخصوص خود دسترسی دارن. توانایی باخبر کردن سرنشینان از حوادث و ترافیکای جاده ای تا شعاع چند کیلومتری از دیگر ویژگیای جذاب نسخه آزمایشی هستن.

هر دو نسخه کانسپت و آزمایشی به وسیله دو موتور الکتریکی تغذیه می شن که قدرتشون به چرخای عقب منتقل می شه. گفته ها نشون دهنده این هستن که نسخه آزمایشی با ۶۷۰ اسب بخار نیرو در کنار گشتاور ۶۶۰ نیوتون متری، از صفر تا صدی کمتر از ۶ ثانیه بهره مند میشه. این خودرو با هر بار شارژ کامل توانایی پیمایش ۴۹۷ کیلومتر رو داراس و شارژر القائی اون در مدت ۲۰ دقیقه ۸۰ درصد حجم باتری رو شارژ می کنه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *