کارپینو به مشهد رسید

همونطور که قبلا در خبرها خوندین اپلیکیشن درخواست تاکسی سازمان تاکسیرانی یه چند وقت پیش کارش رو تو تهران شروع کرد و حالا این سازمان با ارسال بیانیه ای رسمی خبر داده که به زودی فعالیت رسمی کارپینو در مشهد هم شروع می شه.

در ادامه توجه شما رو به متن بیانیه خبری ارسالی واسه سایت ما جلب میکنیم.

درخواست تاکسی کارپینو که قبل از این تو تهران فعالیت می کرد با کسب مجوزهای لازم سرویس دهی خود در مشهد رو هم شروع کرد.

سامانه هوشمند درخواست تاکسی کارپینو با حضور نماینده شواری شهر مشهد و شهردار قبلی این شهر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد، نمایندگان پلیس فتای استان خراسان رضوی، رئیس اتحادیه هتلداران مشهد و مدیران بعضی از شرکتای تاکسیرانی خصوصی این شهر به صورت رسمی شروع به کار خود در شهر مشهد رو به صورت رسمی اعلام کرد.

احسان جهانی مدیرعامل کارپینو در مراسم شروع به کار این اپلیکیشن درخواست تاکسی در مشهد گفت: کارپینو یه استارتاپه که با دریافت مجوزهای قانونی از مراکز قانونی ذیصلاح وارد بازار حمل و نقل آنلاین شده.

ما از یه سال و نیم قبل کار خود رو واسه طراحی برنامه شروع کردیم و پس از تلاشای زیاد موفق به دریافت مجوزهای لازم شدیم. پس از دریافت مجوزها بدون این دست اون دست کردن در آخر اسفند ۹۶ فعالیت خود رو شروع کردیم. ما می خوایم با به کار گیری تاکسیای رسمی، اثر متفاوتی در بازار حمل و نقل درون شهری بذاریم.

جهانی ادامه داد:

با تلاشای انجام شده تونستیم در ماه دوم به اهداف ماه هشتم برسیم. این رشد سریع دلیل شد تا بتونیم خدمات خود رو سریع تر در شهرهای جور واجور راه اندازی کنیم. مشهد به عنوان شهر بزرگ و موثر کشور و هم اینکه به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ واسه ارائه سرویس دهی کارپینو انتخاب شد. بخاطر این مذاکرات خود رو با شهرداری و تاکسیرانی شهر مشهد انجام شد و تونستیم در مذاکرات خود به نتیجه برسیم. ما از ماه گذشته واسه جذب ناوگان در شهر مشهد اقدام کردیم و از روز ولادت امام رضا سرویس دهی کارپینو در مشهد شروع شد. این در حالیه که سرویس دهی به مشهد در برنامه ماه هجدهم ما قرار داشت اما به دلیل رشد خیره کننده ما در ماه پنجم به آخرسر رسید.

مدیرعامل کارپینو سرویس دهی فناورانه در سرویس حمل و نقل شهری، پیشرفت جایگاه رانندگان و کسب رضایت مندی مشتریان رو از اهداف مهم کارپینو دونست و گفت:

یکی از مزیتامون اینه که با تاکسی های رسمی شهری فعالیت می کنیم و با این خودروها وارد بازار شدیم. ما براساس مجوزهای رسمی خود و تعهدهایی که به شهرداری و تاکسیرانی داریم فقط از خودروهای رسمی که مجوز دارن همکاری می کنیم.

احسان جهانی در مورد مزیت های کارپینو که از همکاری با تاکسی های رسمی و تاکسیرانان مجوز دار ناشی می شه توضیح داد:

همکاری با تاکسی ها مزیت هایی داره از جمله امنیت و اطمینان سفر. این امنیت و اطمینان با به کار گیری تاکسیرانان کارنامه دار که دارای گواهی نبود سوء گذشته، گواهی سلامت و گواهی شهرشناسی دارن تضمین می شه. یکی دیگه از مزیت های ما بیمه مسافران و سقف بیشتر پوششی خودروه که تاکسیرانان واسه اون هزینه بالاتر پرداخت می کنن و خودروهای شخصی از اون بی بهره هستن. یعنی اگه مسافری در خودروهای شخصی دچار مشکل شه و بیمه شخص سوم از مسافر بودنش با خبر شه، طبق قانون مسافر رو تحت پوشش بیمه ای خود قرار نمی ده.

ایشون اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین گفتن: مزیت دیگه اپلیکیشن کارپینو به کار گیری راننده های متأهل واسه تاکسیه که همین موضوع دلیل امنیت و اطمینان سفر بیشتر مسافران مخصوصا بانوانه. پشتیبانی ۲۴ ساعته هم واسه مشتریان تهرانی و مشهدی تدارک دیده شده.

مدیرعامل کارپینو در مورد راه اندازی پنل سازمانی این سامانه هوشمند درخواست تاکسی گفت: تازگیا واسه آسون کردن در حمل و نقل سازمان ها، شرکت ها و نه هادها و ساماندهی هزینه ای اونا، پنل سازمانی خود رو راه اندازی کردیم. از تموم شرکت ها و سازمان ها دعوت می شه واسه به کار گیری مزیت های این پنل سازمانی با هم همکاری داشته باشیم و بتونیم خدمات خوبی به اونا ارائه بدیم. این پنل سازمانی گزارشات بسیار کامل و خاص رو واسه سازمانا ارائه می دهد و آسون کردن در درخواست تاکسی رو از راه اپلیکیشن کارپینو جفت و جور می آورد.

احسان جهانی در مورد کیفیت سرویس های ارائه شده به کاربران تأکید کرد: واسه ما کیفیت تاکسی هایی که در ناوگان کارپینو هستن خیلی با اهمیته و بر کیفیت خودروهای تاکسی عادی، تاکسی تشریفات، تاکسی ون و تاکسی بانوان خودروهای حاضر در سامانه کارپینو سخت گیری های زیادی داریم.

علیرضا قنادان رئیس هیئت مدیره کارپینو هم در این مراسم گفت:

مشهد یه شهر خاص و خاصیه و یکی از کلانشهرهای کشوره. گردشگرهای زیادی واسه زیارت و تفریح از نقاط جور واجور کشور به این شهر می آیند. ما واسه این زائران و گردشگران برنامه های سرویس دهی مناسب تدارک دیده ایم تا کاربران ما بتونن زمان حضور در مشهد خدمات مناسب حمل و نقلی رو از ما دریافت کنن. این خدمات واسه ما خیلی با اهمیته. علاوه بر این واسه ما مهمه که شهروندان بقیه شهرها هم در زمان حضور خود در شهر مشهد خدمات مناسب حمل و نقل دریافت کنن.

رئیس هیئت مدیره کارپینو ادامه داد:

خیلی با اهمیته که ما در شهر مشهد واسه کیفیت تاکسی ها نگرانی ای نداریم چون تا به امروز تاکسیرانی مشهد و شرکتای خصوصی خوب و هماهنگی کار کرده ان و این روند هم ادامه داره.

قنادان در مورد مشکلات سامانه های درخواست تاکسی در کشور که در کارپینو واسه اصلاح اونا کار شده گفت:

حضور اپلیکیشن های درخواست تاکسی یا همون سامانه های هوشمند درخواست خودرو دو آسیب بسیار مهم رو واسه حمل و نقل کشور در بر داره. اول اینکه این شرکت ها نقشی واسه تاکسیرانان رسمی که زندگی روزمره و حقوقشون از این روش تأمین می شه، نقشی در نظر نگرفته ان.دوم اینکه این سامانه ها به شرکت های رسمی خصوصی تاکسی و آژانس های رسمی که وظیفه هماهنگی و تنظیم بازار رو رو دوش دارن، هیچ بهایی نداده و اونا رو در کار خود سهیم نمی کنن.

اون در مورد اثر این مشکلات بر حمل و نقل و راهکارهای کارپینو اضافه کرد: این دو آسیب ضربه بسیاری به بحث توازن عرضه و درخواست می زند و عرضه زیادتر از اندازه رو در بر داره که این فشار رو بر عرضه کنندگان مخصوصا سرویس دهندگان به صورت قانونی وارد می آورد. اما در بحث درخواست رفتار کاربران بسیار اختیاری و بدون فشار میشه. به خاطر همین ما از اول واسه شروع کار در کارپینو به این دو مشکل دقت کرده و ضمن اینکه فقط از تاکسیرانان رسمی و دارای مجوز استفاده می کنیم، در کنارش نقشی رو واسه شرکتای تاکسیرانی در نظر گرفتیم که تعامل بیشتر با این شرکتا می تونه این نقش رو واسه ما پررنگ تر کنه.

به گفته قنادان، کارپینو با استفاده تاکسیرانای رسمی و دادن نقش به شرکتای تاکسیرانی خصوصی، نه فقط معضلی به حمل و نقلای شهری وارد نمی کنه، بلکه به شکوفایی و درآمدزایی بیشتر به این دو بازیگر بخش حمل و نقل شهری هم کمک زیادی می کنه.

مهدی علوی مقدم مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد، در این مراسم گفت: با اینحال که گذشته ظهور تاکسیای اینترنتی طولانی بوده و کشور ما هم از حدود ۵ سال قبل وارد این جریان شده، اما تکلیف خیلی از کارا در این بخش حساس از طرف قانون گذار مشخص نشده.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف این داستان واسه جلوگیری از خیلی از آسیبای اجتماعی در این بخش اضافه کرد: با اینحال که ده ها مجموعه تاکسی اینترنتی وارد میدون حمل و نقل درون شهری شدن، هنوز قانون واسه روشن شدن بخش فعالیتا و از همه مهم تر نظارت دقیق بر اونا وارد نشده.

علوی مقدم با بیان ناراحتی از این موضوع که هیچ مجموعه ای، امنیت کاری این تاکسیا رو تضمین نکرده، گفت: باید دستورالعملی واسه اجرای رویکردهای لازم در این بخش دیده شه و بدون این نگاه به مشکلات زیادی برمی خوریم.

اون در مورد مزیت کارپینو گفت: این وسط سامانه هوشمند درخواست تاکسی کارپینو، سامانه ایه که از ظرفیت خود تاکسیای شهر با در نظر گرفتن رسالت اصلی اونا که حمل و نقل ایمن مسافرانه، استفاده می کنه.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با توضیح دادن این موضوع که هیچ موضوعی جای امنیت رو نمی گیره، اعلام کرد: موضوعی که در بقیه تاکسیای اینترنتی دیده نشده، بحث امنیته که در صورت یه اتفاق احتمالی، هیچ مجموعه ای جوابگو نیس. اما سامانه تاکسیرانی پاسخگویی در این مورد رو برعهده داره.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *