۷ درس مهم، برگرفته از عادات فردی موفق ترین کارآفرینان دنیا

واسه خیلیا سبک زندگی کارآفرینی و مراقبت از سلامتی شخصی، هم معنی همدیگه هستن. بخش بزرگی از دلیل اون اینه که هر دوی این موارد عاداتی رو شامل می شن که فرد در وجود خود نهادینه می کنه. به گفته چارلز دوهیگ، نویسنده «قدرت عادت»، این عادات شخصی دست کم ۴۰ درصد از تصمیمات روزمره ما رو به خود اختصاص میدن. پس اصلا نباید از اهمیتی که عادات فردی در زندگی ما دارن غافل شد.

در ادامه ۷ مورد از کارایی رو از نظر می گذرونین که موفق ترین کارآفرینای دنیا واسه حفظ کار و کاسبی و هم اینکه سلامتی خود در بهترین حالت ممکن از اونا بهره می گیرن. خوندن این عادات از اون جهت مهمه که هر کسی با مدل سازی و الگوبرداری از اونا می تونه سرنوشت به طور کاملً متفاوتی واسه خود رقم بزنه.

۱- هر روز چیز تازه ای یاد بگیرین

کارآفرینانی که به سلامت خود اهمیت میدن، در تموم دوران زندگی خود دست از رؤیاپردازی نمی کشن. اونا سخت تلاش می کنن، بازی شون رو جدی می گیرن و بیشتر از هرکی دیگری به فکر کردن می پردازن. اونا عاشق مطالعه و گوش سپردن به کتابای صوتی هستن و تا جایی که امکان داره اطلاعات جدید به ذهن خود وارد می کنن. کارآفرینان موفق نه فقط به آموزش خود در بخشای مربوط به پیشرفت کسب و کارشون اهمیت میدن، بلکه به دنبال دانشی می رن که به سلامت فردی شون هم کمک کنه. اونا خوب می دونن بهره مندی از عادات رفتاری سالم اثر مستقیمی روی کسب و کارشون داره.

۲- هدفگذاری کنین و واسه رسیدن به اونا برنامه ریزی کنین

کارآفرینان موفق این رو هم خوب درک می کنن که علم بدون عمل، سریع ترین راه به طرف شکست رو براشون رقم میزنه. به خاطر همین پا رو از یادگیری بالاتر می ذارن، و دست به عمل میزنن، چون درک می کنن که پیشرفتای روزانه و قدمای به ظاهر کوچیک، تنها راه رسیدن به هدف پایانی شونه.

۳- زمان استراحت خود رو هوشمندانه صرف کنین

افراد عادی به صورت میانگین حدود ۳ ساعت در روز تلویزیون نگاه می کنن. اما شما عادی نباشین و روی رشد و پیشرفت کار و کاسبی، حفظ سلامتی و بهتر کردن دنیای دور و بر خود متمرکز بمونین. از جمله پیشنهادایی که واسه این کار میشه کرد اینه که مراقبه کنین و وقتی رو به نوشتن اهداف خود روی کاغذ اختصاص بدین.

۴- به ورزش اولویت بدین

ذهن سالم در بدن سالمه. با این وجود تحقیقات نشون دادن ۸۰ درصد بزرگسالان به اندازه پیشنهاد شده ورزش نمی کنن. براساس پیشنهادای ورزشی، بزرگسالان باید دست کم به مدت دو ساعت و سی دقیقه در هفته تمرینات هوازی منظم، و دو بار در هفته تمرین استقامتی داشته باشن. حتی اگه سرتون شدیدا شلوغه، حتی شده روزی ۱۰ دقیقه از سر و ته کاراتون رو به ورزش و تمرینات هوازی اختصاص بدین. این کار به نابود کردن استرس و ترشح اندورفین در بدن شما کمک می کنه؛ اینطوری واسه روبرو شدن با چالشای استارتاپی خود آمادگی بیشتری دارین.

۵- تغذیه ناسالم رو کم کنین

غذا رو به عنوان سوخت در نظر بگیرین. هرچه سوخت با کیفیت تری در باک اتومبیل خود بریزین، کارکرد موتور اون بهتر میشه. لازم نیس رژیم غذایی خاصی بگیرین یا کمتر غذا بخورین. فقط تلاش کنین غذای سالم بیشتر بخورین؛ چیزایی که از طبیعت گرفته شدن و تا امکان داره کمترین فراوری روشون انجام شده. با این کار، در طول روز انرژی بیشتری دارین و خلق و خویتون هم بهتر میشه.

۶- بیشتر بخوابین

تقریباً تموم کارآفرینان با کار کردن تا نیمه های شب، بیدار شدنای صبح زود، و ضرب الاجلای رو به پایان آشنایی کامل دارن. اما اون دسته از کارآفرینانی که به سلامت خود اهمیت میدن این رو خوب می دونن که خواب کافی واسه موفقیتشون حیاتیه. چه عادت داشته باشین صبحای زود از خواب بیدار شید و به کاراتون بپردازید، و چه شبا بیدار بمونین و کار کنین، تلاش کنین روتین ثابتی واسه خواب خود داشته باشین و به اون معتقد بمونین. هیچ وقت از قدرت چُرتای کوتاه نیمروزی که جون تازه ای به شما میدن هم غافل نشید.

۷- تعادل رو در زندگی خود برقرار کنین

کارآفرینان موفق، سلامتی رو به سبک زندگی خود تبدیل می کنن. همونطور که نمیشه یه طرح کار و کاسبی خراب رو با راه حلای موقتی درست کرد، نمی شه با یه هفته غذای سالم خوردن انتظار کاهش وزن داشت. کارآفرینان موفق زندگی سالم رو با تموم وجودشون پذیرا می شن؛ اونا هوشمندانه تر کار می کنن، نه بیشتر.

کارآفرینی و سلامتی دستشون در دست یکدیگره. هر یک درسای با ارزشی در مورد اون یکی به شما میده. گذشته از خونواده، دوستان و آشنایان، کمتر چیزی هست که از سلامتی و زندگی شغلی تون مهم تر باشه. با عاشقانه دنبال کردن این دو، می تونین زندگی طولانی تر، و رضایتبخش تری داشته باشین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *