اردیبهشت 8, 1403

کاربردهای نرم افزار فتوشاپ (+ویژگی های فتوشاپ) گرافیستار

کاربردهای نرم افزار فتوشاپ (+ویژگی های فتوشاپ) گرافیستار

نرم افزار فتوشاپ یک ویرایشگر حرفه ای است که هر فردی که در حوزه گرافیک و حتی انیمیشن فعالیت می کنند، نیاز مبرمی به استفاده از نرم افزار فتوشاپ را دارند. ضمن این که با توجه به قدرت این نرم افزار امروزه می توان آن را فراتر از یک نرم افزار گرافیکی به حساب آورد، و می توان گفت که با توجه به جایگاه ویژه فتوشاپ در بازار کار، امروزه فتوشاپ یک صنعت نیز به حساب می آید..

آموزش فتوشاپ رایگان می تواند با مد های رنگی مثل RGB، CMYK، Bit Map، Lab و غیره سر و کار داشته باشد. عکس‌های پرسنلی، پوسترهای تبلیغاتی، کارت‌های ویزیت، بنرها، سربرگ‌هارابط گرافیکی نرم‌افزارها، جلد نشریات، تیتراژ فیلم‌ها، محیط گرافیکی سایت‌ها و …..همگی برای زیباتر شدن و حتی به وجود آمدن، باید یک‌بار از زیردست‌های کاربر فتوشاپ عبور کنند. بیشتر عکس‌هایی که در اینترنت و سایت‌های مختلف و همچنین روی بنرهای کوچه و خیابان می‌بینید

مهم ترین و کاربردی ترین ابزار فتوشاپ کدام است

جهت آشنایی با نرم افزار فتوشاپ و کاربردهای آن، لازم است ابزار آن را بشناسید و با کاربرد آن‌ها آشنا شوید. در این بخش برخی از کاربردی‌ترین ابزارها در فتوشاپ را نام برده و درباره‌ی هر کدام به طور خلاصه توضیح می‌دهیم. در بین بهترین سایت های آموزش برنامه های گرافیک و تدوین می توان به فرادرس، سریع آسان، گرافیستار، فرانش، موشن کده و دانشجویار اشاره کرد.

زمانی که وارد نرم افزار فتوشاپ می‌شوید، در کنار صفحه یک نوار را مشاهده خواهید کرد. در این نوار ابزار فتوشاپ قرار دارند. ابزارها را می‌توان در چند بخش مختلف تقسیم‌بندی کرد. این بخش‌ها معمولا نقاشی، تایپ و رتوش، اندازه‌گیری و حرکت، طراحی می‌باشند. با استفاده از آیکونی که در قسمت سمت راست هر ابزار قرار دارد، می‌توان گزینه‌های بیش‌تری را مشاهده کرد.

مهم‌ترین ابزارهایی که در این نرم افزار قرار دارند، عبارت‌اند از

ابزار Pen، ابزارهای Shape، اندازه‌گیری و حرکت، ابزارهای Selection، Crop کردن، ابزار Slice، ابزار Move، ابزار Marquee، ابزار Lasso

جهت آشنایی با نرم افزار فتوشاپ و کاربردهای آن، در دو بخش بعدی به توضیح این ابزار خواهیم پرداخت.

قابلیت های نرم افزار فتوشاپ

برای تمام فایل های ایجاد شده در نرم افزار فتوشاپ امکان انتقال میان برنامه های مختلف وجود دارد و این ویژگی موجود در نرم افزار فتوشاپ ، سبب ایجاد زمینه مناسب برای رشد و پرورش استعدادها و خلاقیت های فردی برای ایجاد تصاویر بی نظیر هنری فراهم آورده است . قابلیت انتقال فایل ها در نرم افزار فتوشاپ ، سبب پردازش سریع و با کیفیت تصاویر می گردد و به راحتی می توان فایل های ایجاد شده توسط این نرم افزار را با استفاده از برنامه های دیگری نظیر ایلوستریتور ویرایش نمود محبوبیت نرم افزار فتوشاپ در بین کاربران سبب ایجاد پشتیبانی های رایگان و در دسترس این نرم افزار گردیده است و به راحتی می توان در کنار آموزش نرم افزار فتوشاپ از امکانات و پشتیبانی های جانبی این نرم افزار نیز بهره مند گردید .

کاربردهای فتوشاپ

بعد از آن که متو.جه شدید فتوشاپ چیست مهمترین مسئله ابی که مطرح میشود این است که کاربرد فتوشاپ چیست و چرا باید از این نرم افزار استفاده کرد؟

به‌طورکلی کاربردهای فتوشاپ را می‌توان به شرح ذیل ذکر کرد.

  • Edit تصاویر
  • گذاشتن Effect های مختلف بر روی تصاویر
  • اصلاح و بهبود رنگ‌بندی تصاویر
  • ترکیب تصاویر با همدیگر
  • طراحی قالب وب‌سایت
  • طراحی بنر و پوستر تبلیغاتی
  • طراحی تراکت و کارت ویزیت
  • طراحی جلد نشریات
  • تیتراژ فیلم‌ها
  • به طور کلی به عنوان کاربرد فتوشاپ میتوان گفت از این نرم افزار محبوب میتوان برای انجام کار های گرافیکی ، طراحی ، ادیت عکس و فیلم استفاده کرد. از این نرم افزار در کار های طراحی سایت و تبلیغات میتوان استفاده کرد.
این مطلب را هم بخوانید :   قیمت سئو سایت

کاربرد فتوشاپ در عکاسی

عکاسی هنر گسترده ای است که در زمینه های مختلف مانند پرتره، طبیعت و …کاربرد دارد. اما چیزی که به زیبا شدن هر چه بیشتر تصاویر ثبت شده ی عکاسان کمک میکند، آموزش فتوشاپ است. فتوشاپ در عکاسی پرتره کمک قابل توجهی به زیبایی تصویر می‌کند و ابزار های بینظیری در زمینه روتوش عکس و رفع ایرادات صورت سوژه دارد. فتوشاپ به عکاسان کمک می‌کند که کیفیت تصاویر را بالا ببرند و حتی عکس های قدیمی را ترمیم و بازسازی کنند.

کاربرد فتوشاپ در طراحی رابط کاربری

طراحی رابط کاربری وب سایت یکی از بخش های مهم و اساسی مراحل طراحی سایت می‌باشد که فتوشاپ در این زمینه نیز به کمک طراحان آمده است. فتوشاپ با ابزار های پیشرفته خود در طراحی رابط کاربری Ui به طراحان کمک می‌کند تا بتوانند بخش های مختلف وب‌سایت خود را به شیوه ای زیبا، حرفه ای و کاربر پسند خلق کنند.

طراحی گرافیک در نرم افزار فتوشاپ :

بسیاری از ابزارهای موجود در نرم افزارهای گرافیکی ، در نرم افزار فتوشاپ گنجانده شده است و با استفاده از این ویژگی نرم افزار فتوشاپ می توان طرح های گرافیکی بسیار عالی را طراحی و ویرایش نمود .
البته از نرم افزار فتوشاپ نمی توان به عنوان یک نرم افزار حرفه ای برای طراحی گرافیک نام برد ؛اما برای طراحی هایی که نیاز به تخصص زیادی ندارند می توانید با بهره گیری از نرم افزار فتوشاپ ، این کار را انجام دهید و به این ترتیب دیگر نیازی نیست برای طراحی یک کارت کریسمس ، طرح برای تی شرت و همچنین طراحی سریع یک لوگو برای راه اندازی شرکت و یا حتی برای طراحی کارت های کسب و کار خود
از نرم افزارهای دیگری استفاده نمایید و به راحتی می توانید با استفاده از نرم افزار فتوشاپ ، طراحی های گرافیکی خود را به انجام برسانید .

کاربرد فتوشاپ در طراحی تبلیغات

امروزه تبلیغات جایگاه بسیار مهمی در کسب و کارها دارد و هر صاحب کسب و کاری برای پیشرفت در کار خود مسلما حداقل یکبار به تبلیغات نیازمند شده است. طراحان به کمک فتوشاپ می‌توانند به راحتی پوسترها و بنر های تبلیغاتی را مطابق سلیقه ی مخاطب و در انواع سایز ها طراحی و عرضه کنند. فتوشاپ ابزاری بسیار مهم در صنعت برندینگ محسوب می‌شود و از آن در زمینه طراحی هویت بصری برند، کارت ویزیت و… استفاده می‌شود.

ADOBE PHOTOSHOP برای چه کسانی مناسب است؟

همان طور که گفته شد این نرم افزار یک نرم افزاری برای تولید و ادیت تصاویر می باشد و کاربران می توانند در کار های مبتدی خود تا حرفه ای از آن استفاده و بهره ببرند برای مثال می توانند عکس های خود را از طریق آن ویرایش کرده و کیفیت عکس خود را بالا تر ببرند و یا قسمتی از تصویر را برش دهند و یا می توانند با دیگر نرم افزار ها هماهنگ شده و یک انیمیشن متحرک را با تصاویر گرافیکی متفاوت عرضه کنند برای مثال می توانند تیزر های تبلیغاتی و یا برنامه کودک درست نمایند.

منبع: گرافیستار https://graphi-star.com/