بازاریابی محتوا چیست و چه مزیت هایی دارد؟

shutterstock

بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش هدف دار ها واسه موفقیت در میدون اینترنته چون کاربران عاشق محتوای باکیفیت و دسته اول هستن و ً اگه شما روی محتوا تمرکز کنین می تونین کاربران زیادی رو به سمت خودتون جذب کنین.

به گزارش آلامتو و به نقل از پارسیش؛ حتما درباره امتیازات بازاریابی محتوا شنیدین، ولی واقعا شما چه مقدار در اون سرمایه گذاری کردین؟ اگه پاسختان به این سوال «خیلی کم» یا «صفر» است باید بدونین مقدار قابل توجه ای از رقیبان خود عقب موندین. بازاریابی محتوا یه مُد زودگذر نیس، اگه به درستی اجرا شه، دارای قدرت بسیار زیادیه.

حال اگه از سرمایه گذاری بر بازاریابی محتوا ترس و ترس دارین، شما تنها نیستین. خیلی از صاحبان شرکتا به اشتباه فکر می کنن که بازاریابی محتوا واسه شرکتشون موثر نیس و تنها هدر کردن وقت و سرمایه اونا هستش. شاید با خود فکر کنین شما روزی تو یه بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کردین، و اولویتای دیگه رو کنار گذاشتین، اما شما باید بیشتر از چیزی که فکر میکنین براش وقت بذارین و مدت بسیار زیادی صبر کنین؛ راه صد ساله رو نمیشه تو یه روز رفت.

۱. وسعت برگشت

بازاریابی محتوا تا حد بسیار زیادی امنیت داره و برگشت سرمایه اون بسیار بالا هستش، البته تا حدودی، بخاطر اینکه در مکانای جور واجور اثرات مختلفی داره، اینجا باید وسعت برگشت رو در نظر گرفت. اگه شما محتوا خودتون رو در جاهای جور واجور پخش و عمومی کنین، شما تماشاگر بازخوردای برند خود میشین، تماشاگر معروفیت تجاری خود، ترافیک ورودی، تعامل مشتری، حفظ مشتری و البته، کسب مشتری هایی جدید خود که همه اینا از اثرات بازاریابی محتوا است.

همه این مناطق پتانسیل ساخت پول رو دارن و هزینه ای که شما باید پرداخت کنین، وقت گذاشتن روی روش هدف دار خودتونه. این یه راه واسه بزرگ کردن بهره وری از بازاریابیه.

۲. فایده هایی نسبت به دیگر روش های هدف دار

بازاریابی محتوا در فضای خالی اتفاق نمی افتد. که شاید شما در اون شرکت کرده باشین، مثلا یه روش هدف دار مقاوم محتوا به شما کمک میکنه که زیرو رو کردن و گشتن های موثر بیشتری رو به سمت سایت خود برونین. بیشتر شدن بار شرکت شما احتمال نشون دادن شما رو در یافته های زیرو رو کردن و گشتن ها بیشتر میکنه و این یه کلیده.

یه روش هدف دار هم اینکه میتونه سوخت کمپین بازاریابی شما رو با به روزرسانیای با ارزش واسه دنبال کنندگان و دوستدارانتان و هم اینکه عضوای خربنامه هاتون پیوند دهد. این یعنی شما می تونین فروش بیشتری رو داشته باشین. حتی شما می تونین بهترین محتواتون رو در لندینگ پیج وبساتتان به نمایش بذارین و این واسه بالا بردن بهره وری از کمپین پرداخت تبلیغات خوده.

۳. تنوع رسانه

امروز ده ها گزینه محتوایی واسه یه کمپین بازاریابی محتوا واسه پخش در رسانه ها و کانالا هست، اگه شما مایل به نوشتن نیستین، می تونین محتوای خود رو با محتوا چشمی مثل اینفوگرافیکا، فیلما و آموزشای تصویری مکمل پر کنین. اگه نمیتونین این کار رو هم بکنین، شما می تونین مصاحبه ویدئویی بکنین و یا از پادکستا واسه بهتر کردن برند خود استفاده کنین.

در واقع هیچ محدودتی واسه اون چیزی که شما می تونین و نمیتونین تو یه کمپین محتوای بازاریابی انجام بدین هست. اون چیزی که مهمه جفت و جور کردن چیزای با ارزش واسه دنبال کنندگان و طرفداران شما هستش که مصرف میشه

۴. فرصتای رقابتی

بازاریابی محتوا یه دنیای رقابتیه، و هر روز این رقابت بیشتر و بیشتر میشه. الان، نزدیک ترین رقبای شما شاید آماده واسه مهندسی یه روش هدف دار جدید باشن. سرمایه گذاری بر این موضوع، رویدادا و فرصتای از دست رفته به صورتی شما رو درگیر میکنه و عقب میندازه، به فکر این نباشین که بقیه چه میکنن تلاش کنین خودتون، روش هدف دار خودتون رو طوری جفت و جور کنین که هیچ وقت عقب نیافتید.

اگه هنوز شروع به سرمایه گذاری در بازاریابی محتوا کردین، این فرصت هنوز بازه. و اگه سرمایه گذاری کنین شما روی رقیباتون یه پا کوبیده اید، هر چقدر بیشتر روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنین بهتره.

۵. بازده ترکیب

صحبت از گرفتن نتیجه در اوایل کاره. این خیلی با اهمیته که درک کنین بازاریابی محتوا یه استراتژیه. که بازده ترکیب ارائه می ده. این بازده میتونه به سود و یاد به ضرر شما باشه. هر چقدر صبر و مقاومت یشتری روی بازاریابی محتوا داشته باشین بازده بهتری دارید. بر این پایه سرعت مشهور شدن شما در دراز مدت کلید میخوره. این روند به طوری ادامه پیدا میکنه که شما خود اون رو متوجه می شید، که کم کم فروش بیشتر، نظرات و انتقادات بیشتر و … رو نشون می ده.

۶. دست کم از دست دادن

بازاریابی محتوای یه درخواست واسه سرمایه گذاری روی وقت و پول شما هستش. اما شما بر خلاف روشای دیگه می تونین مشخص کنین چیجوری و به چه مقدار سرمایه گذاری کنین. شک نداشته باشین زمان، پول و تلاش بیشتر میتونه این نتیجه رو عوض کنه اما اگه این نتیجه ضرر داشت میتونه با مقدار تعیین شده شما به کمترین حد ممکن برسه. این یعنی با هوشی شما و در بازاریابی محتوا دست شما بازه.

روش هدف دار بازاریابی یه روش هدف دار قوی، کلی و خاصه، امروزه با در نظر گرفتن موقعیتای جور واجور ازش استفاده میشه و بهره وری بیشتری نسبت به دیگر روشای بازاریابی داره، این یعنی پیشرفت سریع تر با یه روش هدف دار جدید و به صرفه که بسیار بهتر از راه هدف دار دیگه س.

سئو چیه؟ چه اصولی جه سئو سایت باید انجام شه؟

صد برابر شدن درآمد سایتا با بهبود سئو سایت

بازاریابی سئو پارسیش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *