بازاریابی ویدئویی چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

Video marketing

اینترنت در حال پیشرفته و دسترسی به اون هم ساده تر شده با این شرایط مشاهده ویدئوهای با کیفیت و حتی پر حجم هم در حال محبوبیته و این موضوع میتونه یه بازار فوق العاده در صنعت بازاریابی باشه.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ می توان گفت محتوای ویدیویی انقلاب بزرگی رو در مورد ی تولید محتوا به وجود آورده. از این رو بازاریابی ویدیویی یکی از جدیدترین روش های بازاریابی مدرنه که بسیار موثر بوده و خیلی راحت می تونه مخاطبان شما رو تحت تاثیر بذاره. نکته زیادی که در رابطه با بازاریابی ویدیویی هست اینه که این روش سودده ترین روش بازاریابی دیجیتاله. از این رو می توان محتوای ویدیویی رو موثرترین وسیله موجود در عصر بازاریابی دیجیتال دونست. در ادامه این مطلب اهمیت بازاریابی ویدیویی از جنبه های جور واجور مورد بررسی قرار می گیرند.

تاثیر بازاریابی ویدیویی بر اندازه فروش

اولین و مهم ترین گامی که واسه اجرای بازاریابی ویدیویی باید انجام شه اضافه کردن ویدیوی محصول مورد توجه به صفحات فروده. تحقیقات انجام شده نشون دهنده اون هستش که اضافه کردن ویدیوی مربوط به کاربرد اجناس اندازه فروش اون رو تا حدود ۸۰ درصد افزایش می دهد.

طبق بررسی های انجام شده محتوای ویدیویی می تونه فروش مستقیم اجناس رو تحت تاثیر بذاره. چون ۷۴ درصد از مشتریان پس از تماشای ویدیوی محصول مبادرت به خرید اون می کنن. پس می توان گفت که جفت و جور ی ویدیوهای خلاقانه و هیجان انگیز می تونه اطلاعات چشمی با ارزشی رو وارد مغز کرده و مشتری رو تحت تاثیر بذاره. علاوه بر محتوای ویدیویی تصاویر جذاب متحرک هم می تونن منتهی به پیشبرد روش هدف دار بازاریابی اجناس شن.

محتوای ویدیویی اندازه برگشت سرمایه رو افزایش می دهد

هر چند تولید محتوای ویدیویی کار زمانبر و هزینه بری واسه کسب و کارا هستش. اما جالبه بدونین که ۷۶ درصد کسب و کارا فکر می کنند که بازاریابی ویدیویی دلیل افزایش اندازه برگشت سرمایه در زمان کوتاهی می شه. از این رو واسه تسریع ویرایش ویدیوها وسایل آنلاین و اپلیکیشن های گوشی موبایل به سرعت در حال پیشرفت هستن تا تولید محتوای ویدیویی رو تا جای ممکن مقرون به صرفه کنن. نکته قابل توجه دیگری که در مورد محتوای ویدیویی هست اینه که لزومی با بالا بودن کیفیت فیلمی که واسه بازاریابی ویدیویی ازش استفاده می شه نیس. چون طبق تحقیقات انجام شده مردم بین خرید به محتوای فیلم بیشتر از کیفیت اون توجه می کنن.

بازاریابی ویدیویی اعتماد ایجاد می کنه

جلب اعتماد مشتری پایه فروشه. همونجوری که می دونین بازاریابی محتوایی منتهی به ایجاد اعتماد و روابط بلندمدت با کاربران می شه. پس ارائه اطلاعات کامل و به درد بخور به شکل محتوای ویدیویی به کاربران می تونه اعتماد اون ها رو به سمت برند شما جلب کنه. اگه موفقیت در بازاریابی محتوایی یکی از اهداف کار و کاسبی شما هستش کار روی محتوای ویدیویی رو جدی بگیرین. چون ۵۷ درصد مصرف کنندگان با مشاهده ی محتوای ویدیویی اعتماد به نفس بیشتری واسه خرید آنلاین پیدا می کنن.

محتوای ویدیویی تاثیر به سزایی روی سئوی سایت داره

وجود محتوای ویدیویی باعث افزایش زمان حضور کاربران در سایت می شه. این هم دلیل می شه تا موتور جستجوی گوگل این سایت رو به عنوان سایتی با محتوای خوب بشناسه. پس سئو و رتبه بندی سایت هم بهبود می یابد. نکته زیادی که در بازاریابی ویدیویی باید روش زوم بشه به کاربردن فیلم های تعاملی و بهینه سازی اون قبل از قرار گرفتن روی سایته.

بازاریابی ویدیویی کاربران گوشی موبایل رو تحت تاثیر قرار می دهد

بازاریابی ویدیویی تحت تاثیر گوشی های گوشی موبایل قرار داره. امروزه با افزایش کاربران تلفن های همراه هوشمند مخاطبان محتوای ویدیویی هم زیاد شده. از طرف دیگه آمار نشون دهنده اینه که ویدیوهای تبلیغاتی بیشتر در گوشی های هوشمند دست به دست می شن. از اونجایی هم که در عصر دیجیتال مردم روزانه زمان زیادی رو صرف به کار گیری گوشی موبایل خود می کنن. سرمایه گذاری روی بازاریابی ویدیویی می تونه تاثیر به سزایی در رشد و پیشرفت کسب و کارا و جذب مشتری داشته باشه.

محتوای ویدیویی می تونه به تشریح جزئیات بپردازه

جزئیات کاربرده های محصول در محتوای ویدیویی بهتر از بقیه شکل های جور واجور محتوا تشریح می شه. محتوای ویدیویی واسه کاربرانی که دقیق شدن و فوکوس کردن وزمان کافی واسه مطالعه مطالب مربوط به محصول رو ندارن خیلی خوبه. این ویدیو می تونه چگونگی ی کار کردن محصول رو هم به صورت کامل آموزش دهد. به کار گیری انیمیشن می تونه ترکیبی از سرگرمی و نوستالژی واسه کاربران باشه. از این روز انیمیشن گزینه مناسب تری واسه تولید محتوای ویدیوییه.

بازاریابی ویدیویی حتی تنبل ترین کاربران رو هم تحت تاثیر قرار می دهد

محتوای ویدیویی بهترین وسیله یادگیریه و می تونه تاثیر فوق العاده ای بر مشتریان داشته باشه. با در نظر گرفتن سبک زندگی عصر دیجیتال و علاقه مشتریان مدرن به صرفه جویی در وقت و هزینه تماشای محتوای ویدیویی می تونه مانند کاتالیزوری حتی تنبل ترین مشتریان رو هم تحت تاثیر بذاره. مطمئن باشین که بازاریابی ویدیویی با ارائه روش جدیدی از بازاریابی نوین مزیت رقابتی بالایی واسه کسب و کارا ایجاد می کنه و مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه رو به مشتریان بالفعل تبدیل می کنه.

رسانه های اجتماعی نقش بازاریابی ویدیویی رو پررنگ تر می کنن

افزایش کاربران رسانه های اجتماعی در عصر مدرن بازاریابی ویدیویی رو تحت تاثیر قرار می دهد. با در نظر گرفتن این که کاربران روزانه زمان زیادی رو صرف فعالیت در رسانه های اجتماعی می کنن. محتوای ویدیویی کوتاه و موثر می تونه تاثیر به سزایی روی ذهن مشتری بزاره. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که تولید یه محتوای جذاب باعث افزایش اندازه به اشتراک گذاری کاربران شده و تعداد افراد مواجه شده با کمپین بازاریابی شما رو افزایش می دهد.

نتیجه گیری

با در نظر گرفتن اون چیزی که تا کنون گفته شد بازاریابی ویدیویی یکی از موثرترین روش های بازاریابی در عصر حاضره که می تونه مخاطبان رو تحت تاثیر بذاره. تولید محتوای ویدیویی خلاقانه و جذاب دلیل به اشتراک گذاری بیشتر بوسیله کاربران شده و در آخر اندازه فروش محصول رو افزایش می دهد.

برنده های موفق در بخش مد و پوشاک

روش های جذب مشتریان ثابت و شدیدا وفادار

آی بازاریابی بازاریابی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *