اردیبهشت 8, 1403

دستمزد پوشش سقف سوله رازهایی که هیچ کس دیگری درباره آنها نمی داند

 

 

سازه فضاکار Dwg

و از طریق مخروطی به دیگر اعضا اتصال دارند. نشان داده شده است که تعداد زیادی از این نوع گنبدها بعد از قرن 19 توسط اشفدلر و دیگران ساخته شده است . اگر قرار باشد جرثقیل بیشتر از ۱۰ تن استفاده شود، این ارتفاع بیشتر از ۸ متر تغییر میکند. فاصله ی محل تولید از تامین کنندگان مواد اولیه یا خریداران محصولات می تواند در روند کسب و کار و هزینه های متغیر تاثیر قابل توجهی داشته باشد. از دیگر مزایای سازه خرپای سه بعدی می توان به استفاده حداکثر از سیستم یا ساختار پیش ساختگی شبکه فضایی اشاره نمود که مسبب سرعت ساخت و نصب پروژه خرپای فضایی می شود. با این حال رخدادهای زلزله که درکوبه ژاپن به سال 1995 نشان داد که نباید آن ها را مصون پنداشت با توجه به این مطلب برای ارزیابی اثر زلزله بر رفتار سازه های فضاکار چلیکی، تعدادی از این سازه ها را با دهانه ها و ارتفاع های مختلف تحت آنالیز تاریخچه زمانی قرار داده می شود.

اسرار سازه فضایی فاش شد

این سازه ها اجازه می دهند که دهانه های بزرگ و فضاهایی بدون ستون های مزاحم به حالاتی با صرفه ایجاد شوند. سازه فضایی انتخاب نخست برای سازه هایی با دهانه وسیع بدون ستون بوده که عملا این حذف ستون ها ئر دهانه های بزرگ مزیت برتر سازه فضاکار است. این مسئله از لحاظ مقاومت در مقابل نیروهای وارده ناشی از زلزله به خصوص در کشور ما که بر روی کمربند زلزله جهان قرار دارد بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر مهندسی سازه را متشکل از دو بخش تحلیل و طراحی بدانیم، سرسلسلهٔ روابط تحلیلی تئوری الاستیسیته و مرجع بخش طراحی استانداردها و قضاوتهای مهندسی است. با تحلیل دینامیکی خطی سازه تحت تاثیر تحریک نامتجانس به نحو اعمال شده، با آنکه در مواردی حداکثر نیروهای برخی از اعضا و تغییر مکانهای برخی از گره ها در مقایسه با تحریک متجانس بیشتر بوده اند، ولی در ارتباط با مسئله مورد مطالعه انتظار نمی رود که برای مقاصد طراحی اثر تعیین کننده ای داشته باشد. مدلسازی سازه فضاکار را می توان با انواع نرم افزارهای موجود در بازار اعم از فورمین، اتوکد، سپ، آباکوس و غیره انجام داد. از جمله این که علاوه بر آسیب رساندن به کل سازه و تاسیسات، در صورتی که آب باران به داخل سوله نفوذ کند، میتواند به کالاهایی که نسبت به آب حساس هستند مانند تجهیزات الکتریکی، غلات و غیره ( در صورتی که سوله به عنوان انبار موارد ذکر شده استفاده شده باشد) خسارت های جبران ناپذیری را وارد کند.

10 راز سازه فضاکار که هرگز نمی دانستید

بدلیل تولید صنعتی سازه های فضایی پیچ و مهره ای بودن کلیه اتصالات در سازه های فضایی ( عدم نیاز به جوشکاری در محل پروژه ) و ساخت کارخانه ای قطعات سازه به صورت پیش ساخته ، کنترل کیفیت در حین تولید و پس از تولید را دقیقتر نموده و موجب افزایش کیفیت و دقت بسیار بالایی در کل سازه مورد نظر خواهد شد . طراحی و ساخت و نصب انواع سازه های فلزی و سوله (جوشی و پیچ مهره ای) به صورت صنعتی با دستگاهای جوش زیر پودری و co2 به صورت کاملا اقتصادی درسطح شهر کرمان و شهرستان ها . سازه فضاکار مقاومت بالاتری در برابر بارهای دینامیکی همچون زلزله انفجار بارباد در مقایسه به سازه های متداول دیگر مانند سازه پیش ساخته از خود نصاب پوشش سقف سوله نشان می دهد. که از بررسی جابجایی های و مقایسه با تغییر شکل مجاز آیین و سایر پارامترهای موثر می توان به علمکرد این سازه ها در زلزله پی برد. و از این رو در چنین ساختارهایی از مواد اجرای پوشش سقف شیبدار فولادی استفاده میشود. از ویژگی های این اجزا می توان به سبک و محکم بودن آن ها اشاره کرد. این سیستم با فولاد کربن قابل تولید است. خرپا از نظر طراحی بزرگ است و فضای زیادی را اشغال می کند.

این مطلب را هم بخوانید :   آموزش مهارت های طلایی برای متخصصان سئو با وبین سئو

اسرار ستون گذاری سازه فضاکار

برای اطلاع از قیمت و مدل ها با کارشناسان ما تماس بگیرید. برای استعلام قیمت ساخت سازه فضا کار فرم زیر را تکمیل کنید ، کارشناسان ما ظرف یک روز کاری ضمن محاسبات اولیه وزن سازه ، طراحی اولیه سازه شما ، پیش فاکتور سازه فضاکار مورد نظرتان را برایتان ارسال خواهند کرد. سازه های با فرم هندسی کروی و نیم کره کاربردهای وسیعی همچون ایجاد رصد خانه های هوا و فضا ، نمایشگاه ها و سالن های چند منظوره دارند. در این مقاله سعی شده اصول و مفاهیم سازه های فضا کار و کاربرد آنها در فضاهای ورزشی بیان گردد تا بسط و توسعه آن در طراحی و اجرای فضاهای ورزشی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. معمولا جهت ساخت سالنهای صنعتی از مقاطع با مقطع متغیر استفاده می شود که ابعاد و وزن این مقاطع با توجه به کاربری هر واحد صنعتی تغییر می نماید. در این راستا از اوایل قرن حاضر تعدادی از متخصصین مجذوب قابلیت های منحصر بفرد سازه های فضاکار گشته پاسخ بسیاری از نیازهای جدید را در این سازه ها جسته اند و البته به نتایج بسیار مثبتی نیز دست یافته اند.

مقاومت بیشتر سازه فضایی نسبت به نمونه های مشابه، در برابر بارهای ناگهانی حاصل از انفجارها و سایر موارد، سبب برتری سازه خرپای فضایی می شود. منظور هرودت ، عبادت و قربانی کردن پارسیان در کوه برای اهورامزدا و سایر ایزدان آریایی مانند ایزد خورشید ، ایزد ماه ، ایزد زمین ، ایزد آتش ، ایزد آب ( آناهیتا ) و ایزد باد ( وایو ) ; بوده است . به این منظور پس از طراحی گنبد شوئدلری نمونه، تحلیلهای دینامیکی با در نظر گرفتن تحریکات زمین لرزه در حالات فوق صورت گرفته است. در سازه های فضاکار در کلیه مکانهایی که به دلیل وجود محدودیت های سازه ای یا معماری ، امکان رعایت نظم و تقارن در انتخاب ستونها وجود نداشته و محدودیت تکیه گاهی دارد می توان از سازه فضایی استفاده نمود ، چرا که در سازه های فضاکار به علت رفتار سه بعدی ، توزیع تنش در تمام جهات انجام شده و لذا رعایت نظم در انتخاب تکیه گاهها ضرورت ندارد . برای پوشش کلیه مکانهایی که به نحوی محدودیت اجرای ستون و تکیه گاههای میانی دارند ، استفاده شده و به بیان دیگر سازه های فضاکار با عبارت ” سالن های بدون ستون ” مترادف است .

پس از مدتی این پوشش سقف جای خود را به سقفهای سفالی در اروپا داد و شینگل به یکی از معروفترین سقفها در اروپا تبدیل گشت. کلاف باید توسط اتصالات مناسب کاملا به اسکلت سازه متصل شده تا در اثر باد از ساختمان جدا نشود. استفاده از سقف شیب دار همچنین باعث می شود تا در داخل ساختمان بتوان به راحتی اقدام به طراحی سقف های بلند کرد. سقف شیروانی حالتی شیبدار دارد و میتواند شکلی مثلثی یا سهگوش را به قسمت بالایی ساختمان بدهد. سازه های فضاکار قابلیت بالایی در پذیرش فرم های مختلف و بدیع سازه ای دارند. در تولید و ساخت سازه فضاکار بدلیل امکان استفاده حداکثر از سیستم پیش ساختگی و انبوه سازی، اجزای سازه در تولید سازه های فضایی و همچنین با توجه به امکان بکارگیری روش های متعدد در زمان بافت و نصب ، این سازه ها از سرعت بسیار بالایی در تولید و اجرا برخوردار می باشند . سازههای فضاکار یا همان سازههای کار از سه لحاظ تقسیمبندی میشوند. این بخشها را میتوان به آسانی با استفاده نمودن از پیچ یا جوش در محل مونتاژ کرد. از انواع گنبدها می توان گنبد از نوع دنده ای اشاره کرد که در صورتیکه تعداد دنده ها …