مشتریان خود را بشناسید
درک مخاطبان هدف برای ارائه خدمات عالی به مشتریان بسیار مهم است. دادههای مربوط به جمعیتشناسی، ترجیحات و عادات خرید مشتری را جمعآوری کنید تا خدمات خود را مطابق با نیازهای آنها تنظیم کنید.
محصولات با کیفیت بالا ارائه دهید
محصولاتی را بفروشید که کیفیت بالایی دارند و نیازهای مشتریان شما را برآورده می کنند. توضیحات دقیق محصول و تصاویر با وضوح بالا را برای کمک به مشتریان در تصمیم گیری آگاهانه برای خرید ارائه دهید.
پیمایش و جستجوی آسان را ارائه دهید
با ارائه یک وب سایت کاربرپسند با قابلیت ناوبری و جستجوی واضح، یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای مشتریان آسان کنید.
- پیشنهاد قیمت رقابتی
برای جذب و حفظ مشتریان، محصولات خود را به صورت رقابتی قیمت گذاری کنید. قیمت ها را از رقبا نظارت کنید و قیمت های خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
ارائه پشتیبانی عالی از مشتری
کانالهای متعددی مانند ایمیل، تلفن و چت زنده به مشتریان ارائه دهید تا با تیم پشتیبانی مشتری شما تماس بگیرند. به سوالات مشتریان به سرعت پاسخ دهید و مشکلات را سریع و کارآمد حل کنید.
ارسال و مرجوعی رایگان را ارائه دهید
حمل و نقل رایگان و مرجوعی می تواند کمک زیادی به بهبود رضایت مشتری کند. پیشنهاد این امتیازات را به مشتریان خود، به ویژه برای خریدهای بار اول، در نظر بگیرید.
تجربه خرید را شخصی کنید
از داده های مشتری برای شخصی سازی تجربه خرید برای هر مشتری استفاده کنید. توصیه های محصول را بر اساس خریدهای قبلی و ترجیحات آنها ارائه دهید.
بهینه سازی تجربه تلفن همراه
مشتریان بیشتر و بیشتری از دستگاه های تلفن همراه خود خرید می کنند. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای موبایل بهینه شده است و یک تجربه خرید یکپارچه را ارائه می دهد.
بازخورد مشتریان را جمع آوری و به آنها پاسخ دهید
بازخورد مشتریان را از طریق نظرسنجی ها، بررسی ها و روش های دیگر جمع آوری کنید. به بازخورد مشتری فوراً پاسخ دهید و از آن برای بهبود محصولات و خدمات خود استفاده کنید.
37 نکته برای بهبود رضایت مشتری در فروشگاه آنلاین:
از زبان واضح و مختصر در توضیحات محصول و ارتباط با مشتریان استفاده کنید.
مشخصات و ابعاد دقیق محصول را برای کمک به مشتریان در تصمیم گیری آگاهانه برای خرید ارائه دهید.
توصیههای محصول را بر اساس ترجیحات مشتری و خریدهای قبلی ارائه دهید.
گزینههای پرداخت متعدد، از جمله کارتهای اعتباری، PayPal و سایر روشهای پرداخت را ارائه دهید.
یک برنامه وفاداری برای پاداش دادن به مشتریان تکراری و تشویق وفاداری ارائه دهید.
یک خط مشی بازگشت واضح و قابل درک ارائه کنید.
از تصاویر و ویدیوهای محصول با کیفیت بالا برای نمایش جزئیات محصولات استفاده کنید.
یک ویژگی چت زنده را به مشتریان ارائه دهید تا بتوانند سریع و آسان با پشتیبانی مشتری تماس بگیرند.
از دادههای مشتری برای شخصیسازی تجربه خرید برای هر مشتری استفاده کنید.
فرآیند تسویه حساب ایمن و قابل اعتماد ارائه دهید.
برای اطمینان از اینکه مشتریان بهترین قیمت را دریافت میکنند، تضمین تطابق قیمت ارائه دهید.
از رسانه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان و پاسخ به سوالات آنها استفاده کنید.
یک گزینه بسته بندی هدیه برای مناسبت های خاص ارائه دهید.
اطلاعات دقیق حمل و نقل، از جمله زمان تخمینی تحویل و اطلاعات ردیابی را ارائه دهید.
ضمانت رضایت ارائه دهید و مایل به همکاری با مشتریان برای حل هرگونه مشکل باشید.
از بازخورد مشتری برای بهبود محصولات و خدمات استفاده کنید.
یک عملکرد جستجوی وب سایت واضح و با استفاده آسان ارائه دهید.
برای مشتریانی که اولین بار هستند تخفیف ارائه دهید.
برای خرید چند محصول با هم یک تخفیف بسته ارائه دهید.
از ایمیل مارکتینگ برای آگاه کردن مشتریان در مورد محصولات جدید، تبلیغات و فروش استفاده کنید.
برای تشویق مشتریان به معرفی دوستان و خانواده، یک برنامه ارجاع ارائه دهید.
یک خط مشی رازداری و شرایط استفاده واضح و قابل فهم ارائه دهید.
از دادههای مشتری برای تقسیمبندی پایگاه مشتری خود و تنظیم تلاشهای بازاریابی برای هر گروه استفاده کنید.
یک سرویس اشتراک برای محصولاتی که مشتریان به طور منظم به آنها نیاز دارند ارائه دهید.
دستورالعمل یا دستورالعمل استفاده دقیق محصول را ارائه دهید.
از بازخورد مشتری برای بهبود تجربه کلی مشتری استفاده کنید.
یک گزینه کارت هدیه برای مشتریانی که ممکن است ندانند چه چیزی بخرند ارائه دهید.
فیلتر محصولی شفاف و با کاربری آسان ارائه دهیدسیستم ارینگ.
یک ویژگی مقایسه محصول را برای کمک به مشتریان در مقایسه محصولات مشابه ارائه دهید.
از دادههای مشتری برای شخصیسازی تجربه خرید برای هر مشتری استفاده کنید.
یک خط مشی بازگشت و مبادله روشن و قابل درک ارائه دهید.
برای خریدهای عمده تخفیف ارائه دهید.
یک سیستم بررسی دقیق محصول را برای کمک به مشتریان در تصمیم گیری آگاهانه برای خرید ارائه دهید.
از بازخورد مشتری برای بهبود تجربه کلی مشتری استفاده کنید.
یک برنامه وفاداری برای پاداش دادن به مشتریان تکراری و تشویق وفاداری ارائه دهید.
یک سیستم ناوبری وب سایت واضح و با استفاده آسان ارائه دهید.
از دادههای مشتری برای تقسیمبندی پایگاه مشتری خود و تنظیم تلاشهای بازاریابی برای هر گروه استفاده کنید.