اردیبهشت 8, 1403

دارایی های مشتق در حال باز کردن دنیای سرمایه گذاری در DeFi هستند

مالی غیرمتمرکز (DeFi) یکی از پویاترین بخش‌های جهان است. اقتصاد تا به امروز و رشد آن با افزایش دارایی های مشتقه های مختلف.

 

با این حال، شاخص های کمی تنها عواملی که باید در نظر گرفته شوند. تغییرات کیفی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اقتصاد بازار کریپتو با ساده ترین تراکنش های مالی مانند خرید، فروش و ذخیره دارایی ها شروع شد.

تکثیر TradFi در دارایی های دیجیتال

هنوز، ابزارهای موجود برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال طی دو سال گذشته به طور چشمگیری گسترش یافته است. این روند است زیرا بازیگران بازار کریپتو در جستجو هستند تا دامنه کامل خدمات مالی را در اقتصاد دارایی های دیجیتال تکرار کنند.

برای بازارهای ارزهای دیجیتال، که به طور سنتی با نرخ‌های نوسان‌پذیری بالا مشخص می‌شود، چنین ابزارهایی مهم ویژه ای پیدا می‌کند. مشتقات ارزیابی شده به فعالان بازار اجازه می‌دهند خطرات سرمایه‌گذاری را کاهش دهند و از افزایش نرخ ارز توکن‌های پولی کسب کنند.

به همان اندازه مهم این است که چگونه مشتقات دسترسی آسان به درآمدهای دارایی‌های نتایجی را می‌سازند که در بازارهای واقعی به دست می‌آیند. در قرن گذشته، نفت آینده ثروت را به روی میلیون ها دلار سرمایه باز کرده است. فقط سکوهای نفتی یا تانکرها را در عکس های روزنامه ها و تلویزیون دیده اید.

راه‌اندازی بیت کوین و کسب آتی اتریوم در صرافی‌های پیشرو ایالات متحده، کسب درآمد از چنین دارایی‌های دیجیتال را برای بسیاری از سفته بازان ممکن است داشته باشد. با وجود مخالفت، همه بانک‌های مرکزی نسبت به ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز.

مواد مشتقه، سفته بازان و سرمایه گذاران نهادی را جذب می کند که نقدینگی بازار را تامین می کند. به همین دلیل است که سرمایه مشتقه به بزرگترین بازار در امور مالی سنتی تبدیل شده است. بر اساس آمارها، حجم این حجم از دو برابر حجم عرضه پول جهان است.

آنها توضیح می دهند که “پروتکل های مشتق غیرمتمرکز در حال مشاهده نشانه های قوی از پذیرش در بین کاربران DeFi هستند.”

رایج ترین مشتقات ارزهای دیجیتال امروزی، آتی بیت کوین هستند. حجم سرمایه در بازارهای اصلی واقعی بیت کوین در حال حاضر به 1.7 تریلیون دلار رسیده است.

دلیل آن ساده است، این نوع ابزارها در مبادلات بزرگ سنتی می شوند. مانند بورس گزینه های هیئت مدیره شیکاگو و بورس کالای شیکاگو.

گزینه‌ها یکی دیگر از شکل‌های رایج قرارداد مشتقه است. آنها، مانند قراردادهای آتی، اجازه می دهند تا شرایط تعیین شده را در زمان تعیین کنند و همچنین اگر قیمت ها مطابق با انتظار حرکت نمی کنند، از آن خارج می شوند.

یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های انتخابی گزینه Deribit است. اینجاست که کاربران می توانند مشتقات بیت کوین و اتریوم را بخرند و بفروشند.

قراردادهای فروش، نه رمزنگاری

در عین حال، معامله‌گر ارز رمزپایه اصلی را نمی‌خرد یا نمی‌فروشد. آنها فقط برای مابه التفاوت قیمت ها قرارداد می بندند و از پیش بینی خود سود می برند و در مورد اینکه چگونه ارزیابی کنید در آینده چگونه رفتار خواهد کرد.

این مطلب را هم بخوانید :   خرید هاست لینوکس

اگر دارایی در طول دوره CFD افزایش قیمت داشته باشد، فروشنده تفاوت را پرداخت می کند. اگر قیمت ارز دیجیتال کاهش یافته باشد – خریدار هزینه را پرداخت می کند.

در کمال تعجب، سوآپ ارز – شکل بسیار محبوب مشتقات در بازارهای مالی سنتی – هنوز در صنعت کریپتو رواج پیدا نکرده است.

اگرچه اینها قراردادهای آتی هستند که تاریخ انقضای ندارند و امکان بستن قرارداد را در هر زمانی پیش بینی می کنند. نوسانات بالای دارایی های دیجیتال، چنین ابزارهایی را بسیار خطرناک می‌کند.

عصر از مشتقات رمزنگاری

در چند سال گذشته، این بخش به سرعت در حال توسعه بوده است. این امر با سیاست های پولی ضد بحران توسط اکثر بانک های مرکزی شده است.

پول ارزان در سقوطی بی سابقه به اقتصاد جهانی سرازیر می شود. یکی از پیامدهای آن کاهش شدید نرخ وام در امور مالی سنتی است. در همین راستا، نرخ‌ها می‌توانند تا ۲۰ درصد در وام‌های غیرمتمرکز بالا بروند و بازده فوق‌العاده‌ای را بر اساس استانداردهای TradFi به وام دهندگان ارائه دهند.

این به این دلیل است که معمولاً به اندازه ارزش رمزی نوسان دارند. پیشنهادات مشتق طرح برای رفع این مشکل ارائه شده است.

به عنوان مثال، Saffron Finance و BarnBridge با ترکیب‌های متغیر بازده در پروتکل‌های مختلف وام دهی در بخش‌های رتبه‌های مختلف، که هرکدام از نمایندگان متفاوتی دارند، می‌توانند وام‌های غیرمتمرکز را ارائه دهند. نمایه بازگشت

سرمایه‌گذاران می‌توانند به ریسک‌پذیری خود، قسط خاصی را انتخاب کنند. در غیر این صورت، آنها می توانند سبد وام های خود را با قابلیت اطمینان و سودآوری محاسبه شده برای سازند.

سرویس هایی مانند Yield و Notion به طور کلی به کاربران این امکان را می دهند که ارزهای رمزنگاری شده را با نرخ های ثابت اما برای مدت زمان از پیش تعیین شده قرض و می دهند. واضح است که وام ها بسیار کوتاه مدت هستند – عاملی که اثربخشی آنها را کاهش می دهد.

از این گذشته، بیشتر وام‌های رمزنگاری به بورس می‌شوند. اگر در طول دوره وام تحرکات قابل توجه در بازار وجود نداشته باشد، “بازپس گیری” آن مشکل ساز خواهد بود.

گزینه های نرخ بهره برای رمزنگاری

ظهور مشتقات مشابه در بازار ارزهای دیجیتال فقط یک موضوع زمان بود و در نهایت اتفاق افتاد. پیشگام Horizon Finance بود. این یک مشتق امتیاز بهره‌برداری جدید ارائه می‌کند که در آن شرکت‌ها می‌توانند برای پرداخت درای محدود کردن بازده خود رقابت کنند.

 

«ما فرض می‌کنیم که در چنین بازی‌هایی، «جمعیت» در تلاش برای کسب افراد فردی خود با توجه به اولویت‌های فردی، مجموعاً به شیوه‌های منطقی می‌سازند،» بیان کرد نماینده Horizon Finance.

https://hoseinifinance.com/blog/