تقویم های محتوا: راهنمای جامع برای برنامه ریزی استراتژی محتوای شما
مقدمه
تقویم محتوا ابزاری حیاتی برای هر سازنده محتوا، بازاریاب یا کسب و کاری است که به دنبال برنامه ریزی و سازماندهی استراتژی محتوای خود است. این به شما کمک می کند تا محتوای خود را به شیوه ای ساختار یافته و سازمان یافته تجسم کنید و اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا را منتشر می کنید که با مخاطبان خود تاثیرگذار می شود. در این راهنما، ما شما را از طریق 5 مرحله برای ایجاد یک تقویم محتوا راهنمایی می کنیم، همچنین یک تقویم محتوای نمونه و 22 نکته برای استفاده حداکثری از تقویم محتوای خود را در اختیار شما قرار می دهیم.
مرحله 1: اهداف و مقاصد محتوای خود را تعریف کنید
قبل از شروع ایجاد تقویم محتوای خود، ضروری است که اهداف و اهداف محتوای خود را مشخص کنید. می خواهید با محتوای خود به چه چیزی برسید؟ آیا می خواهید ترافیک وب سایت را افزایش دهید، تعامل را افزایش دهید، سرنخ ایجاد کنید یا آگاهی از برند را بهبود بخشید؟ اهداف محتوای شما باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشد (SMART).
مرحله 2: مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید
هنگامی که اهداف محتوای خود را مشخص کردید، زمان آن است که مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. افرادی که می خواهید با محتوای خود به آنها دسترسی پیدا کنید چه کسانی هستند؟ علایق، نیازها و نقاط درد آنها چیست؟ درک مخاطبان هدف به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که با آنها تاثیرگذار شده و نیازهای آنها را برطرف کند.
مرحله 3: مضامین و موضوعات محتوای خود را برنامه ریزی کنید
اکنون زمان آن است که مضامین و موضوعات محتوای خود را برنامه ریزی کنید. بر اساس اهداف محتوایی و مخاطبان هدف، چه موضوعات و موضوعاتی را باید در محتوای خود پوشش دهید؟ در نظر بگیرید که چه موضوعاتی با مخاطبان شما مرتبط است و با اهداف محتوایی خود هماهنگ شوید. همچنین می توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی و عبارات محبوب در جایگاه خود استفاده کنید.
مرحله 4: محتوای خود را برنامه ریزی کنید
با در نظر گرفتن مضامین و موضوعات محتوای شما، زمان برنامه ریزی محتوای خود فرا رسیده است. از یک تقویم برای برنامه ریزی محتوای خود برای ماه، هفته یا روز استفاده کنید. فرکانس محتوای خود، قالب (به عنوان مثال، پست وبلاگ، ویدئو، پست رسانه های اجتماعی) و زمان (به عنوان مثال، صبح، بعد از ظهر، عصر) را در نظر بگیرید.
مرحله 5: نظارت و تنظیم
مرحله آخر نظارت و تنظیم تقویم محتوای خود است. با شروع ایجاد و انتشار محتوا، عملکرد خود را با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل پیگیری کنید. معیارهای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست و استراتژی محتوای خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
نمونه تقویم محتوایی
در اینجا یک تقویم محتوای نمونه برای یک شرکت خیالی به نام “Green Earth Products” که محصولات پاک کننده سازگار با محیط زیست را می فروشد، آمده است:
<جدول>
تاریخنوع محتواموضوع1/1پست وبلاگسال نو، شما جدید: 10 راهکار برای خانه ای سبزتر1/8پست رسانه های اجتماعی5 راه آسان برای کاهش ردپای کربن در آشپزخانه1/15ویدئوچگونه محصولات پاک کننده کاملا طبیعی خود را بسازید1/22پست وبلاگمزایای استفاده از محصولات پاک کننده سازگار با محیط زیست برای سلامتی شما1/29پست رسانه های اجتماعیهک های پاکسازی دوستدار محیط زیست خود را به اشتراک بگذارید و یک جایزه ببرید!
22 نکته برای استفاده حداکثری از محتوای تقویم