اردیبهشت 8, 1403

رازهای محافظت از چهره های مشهور جهان را از زبان سه تن از این محافظان بشنوید

تصور این که روش زندگی شخصیتای معروف و پولدار جهان چیجوریه و ثروت خود رو چیجوری خرج می کنن کمی مشکل میشه. دو داداش هندی به اسمای سری و گوپی هیندوجا که امسال در بالاترین جایگاه فهرست ثروتمندان روزنامه ساندی تایمز قرار گرفتن ثروتی بیشتر از کل تولید ناخالص داخلی کشور بلیز و جمهوری آفریقای مرکزی دارن. سوال اینه که اینطور آدمایی با این همه ثروت و قدرت چیجوری از خود مراقبت می کنن؟ جواب این سوال رو در ادامه ۳ تن از محافظان یه شرکت خصوصی فعال در این مورد در بریتانیا به نام «Intelligent Protection» به ما میدن.

این شرکت ۶۰ مشتری داره که بیشترین اونا رو میلیاردرها، روسای شرکتای بزرگ، اعضای خونواده سلطنتی، سلبریتیای مشهوری مانند میراندا کر و بندیکت کامبربچ و چهره های مشهور دیگری تشکیل میدن.
اسم خیلی از مشتریان مشهور این شرکت حفاظتی هم به دلایل امنیتی معلوم نشد.
به گفته الکس بومبرگ، مدیر عامل شرکت اینتلیجنت پروتکشن، این شرکت در سراسر اروپا و آمریکا و حتی کشورای عربی مانند قطر،امارات و کویت هم فعالیت داره.
در ادامه این مطلب راز مراقبت از چهره های مشهور به وسیله سه تن از محافظان برجسته این شرکت بیان شده.

با ادامه مطلب همراه باشین.

۱- ارتباطات و دیپلماسی بسیار مهم تر از زور بازوه

برخلاف باور عمومی، اندازه بدن و قدرت بدنی عامل اصلی و کلیدی یه محافظ خود نیس و هر سه محافظی که با اونا صحبت شد به این موضوع اقرار کردن. بومبرگ در این باره میگه که آدمایی که مهارتای نرم تری مانند ارتباطات و دیپلماسی داشته باشن می تونن محافظان موفق تر و کارآمدتری باشن. دونستن زبانای جور واجور هم باتوجه به فعالیتای بین المللی اینجور شرکتایی بسیار موثر میشه. به خاطر همین بعضی از کارمندان این شرکت حتی ۴ زبون زنده دنیا رو خیلی راحت صحبت می کنن.

گریم دایسون،یکی از محافظان و مدیران این شرکت که قبلاً هم در نیروهای پلیس ضد ترور خدمت کرده در این باره میگه:” بعضی از افراد حاضر در این میدون مرتکب این اشتباه شده و کیفیت کار محافظان رو براساس شکل ظاهری اون آزمایش می کنن. این اتفاق در مورد هیچ شغل دیگری رخ نمی ده. هیچ کسی مهارتای یه دکتر رو با در نظر گرفتن قد یا وزن اون مورد آزمایش قرار نمی ده و این موضوع هم باید واسه شغل بادیگاردی روش زوم بشه”.

ایشون اضافه می کنه:” چهره های مشهور به طور خاص دوست دارن که توجه بقیه رو با به کار گیری اینجور محافظانی به خود جلب کنن. با این حال وقتی که شرایط برابر انتظار پیش نمی ره و اونا به سطوح متفاوتی از مراقبت و تخصص گرایی نیاز پیدا می کنن ، شرکتایی مانند پروتکشن اینتلیجنت واسه مشاوره و کمک حاضر هستن”.

۲- انعطاف پذیری یه ویژگی کلیدیه حتی اگه با موارد عجیب و غریب روبرو شید

دایسون میگه که وظیفه مراقبت ممکنه بسیار ناامید کننده باشه و نقشه ای که ساعتا واسه طراحی اون زحمت کشیده اید در چند دقیقه به کلی عوض شه.
ایشون در این باره میگه:” بعضی از مشتریائی که دارین زندگیای بسیار پریشونی دارن و شما باید بتونین با این مسئله کنار بیایید که مکانی که در اون قرار دارین، شخصی که با اون هستین، مدت زمان ماموریت و جایی که بعداً می خواین برید در کنترل شما نیس.
انعطاف پذیری، توانایی کنار اومدن با شرایط و فکر کردن در حالی که روی پای خود وایس تادید نکات کلیدی هستن”. مثلا ممکنه یه مشتری همه برنامه های محافظانش رو در لحظات آخر با تغییر برنامه اش واسه شام خوردن تو یه رستوران به هم بریزه.

دایسون قبلاً هم به عضویت گروهی درآمده بود که در جزایر اکسوما در باهاماس که فیلمبرداری دو فیلم از مجموعه فیلمای «جیمز باند» در اون جا فیلمبرداری شده بود از بازیگران و عوامل فیلم مراقبت کنن. اونا واسه این کار مجبور بودن خود رو توریست جا بزنن چون ماموریت اونا حفاظت از مشتریان بدون اطلاع اونا بود. این موضوع باعث شد که در بعضی از موارد اونا مجبور شدن به دریا زده و با کوسها بر بخورن، یا سوار قایقای تندرو و جت اسکی شده و یا حتی به صورت مخفیانه به زیر آب برن.

۳- باید بدونین که زندگی مشتریان مشهور هیچ شباهتی با خیالات شما از زندگی نداره

مراقبت از میلباردرهای معروف، شخصیتای سلطنتی و چهره های مشهور باعث می شه که از زندگی خصوصی اونا آگاهی پیدا کنین که ممکنه مورد پسند و یا ناخوشایند باشه. یکی دیگه از این محافظان به نام پولی ویلتون که قبلاً در ارتش بریتانیا خدمت کرده در این باره اینجور میگه:” شما با چگونگی کار شرکتای چند میلیون پوندی و حلقه های موثر و مهمی که در اون وارد می شن آشنا میشین. وقتی که از یه شخص با ارزش مالی بسیار بالا مراقبت می کنین مجبورین که با سبک زندگی شخصی منحصر به فرد اون آشنا شید و این که این سبک زندگی با سبک نرمالی که اونا تو ذهن دارن بسیار متفاوت میشه”.

این مطلب را هم بخوانید :   با نامزدهای سودای سیمرغ جشنواره فجر آشنا شویم

ایشون اضافه می کنه:” من همیشه به آدمایی که به این شرکت میان پیشنهاد می کنم که به یاد داشته باشن که سبک زندگی مشتریان سبک زندگی اونا نیس.
من آدمایی رو دیده ام که با تلاش واسه هماهنگ کردن زندگی خود با مشتریائی که از دید قدرت مالی بسیار بالاتر از این محافظان قرار داشتن زندگی خود رو تباه کردن”.

بعضی از محافظان ممکنه به رفتن به رستورانای عالی، خوردن غذاهای گرون یا اقامت در بهترین هتلا عادت کنن طوری که به زودی به این نتیجه می رسن که سبک زندگی اونا و مشتریانشان یکیه و وقتی که دیگه در مقام محافظ افراد پولدار نیستن هم تلاش دارن به همون سبک زندگی ادامه که به مشکلات مالی و ورشکستگی اونا منجر می شه.

ویلتون میگه:”بعضی از مشتریان بسیار وحشتناک هستن. وقتی که تازه وارد این کار شده بودم یه مشتری داشتیم که حال و روز خوشی نداشت و به سرعت افرادش رو اخراج می کرد چون از جورابای انا خوشش نمی اومد. یه سریای دیگه از اونا بسیار باملاحظه بوده و بر خلاف ثروت و شهرتشان آدمای فهمیده و باهوشی هستن.

۴- از روی زورً مردان محافظان بهتری نسبت به زنان نیستن

والتون میگه که حرفه مراقبت از شخصیتای مشهور هنوزم یه حرفه مرد-محوره چون باور عمومی بر اینه که مردان همیشه از زنان قوی تر هستن. اما در سالای گذشته درخواست واسه محافظان زن افزایش زیادی پیدا کرده و اشخاصی مانند دوشس کمبریج، دیوید کامرون،تونی بلر، جی کی رولینگ و بیانسه همه از محافظان زن استفاده کردن.

به گفته والتون به دلیل این که محافظان هم با در نظر گرفتن افزایش استفاده مردم از شبکه های اجتماعی، توجه بیشتری رو به سمت مشتریان خود جلب می کنن باعث می شن که استرس بیشتری به این افراد وارد شه.
به خاطر همین این مشتریان بهتر می دونن از محافظان زن استفاده کنن که کمتر در چشم بوده  و توجه کمتری رو به آدمایی که از اونا حفاظت می شه جلب می کنن. زنان تنها یا مشتریائی که بچه دارن بهتر می دونن که در تیمای حفاظتی شون محافظان زن هم حضور داشته باشن. هم اینکه در خونواده های مسلمون تمایل بیشتری به به کار گیری محافظان زن دیده می شه.

۵- هیمشه باید منتظر حمله و فاجعه بود

به گفته این محافظان، فاجعه ممکنه واسه هر کسی اتفاق بیفته پس افراد عادی هم باید همیشه آماده و حواس جمع باشن. بومبرگ میگه:” دنیا در حال تغییره. ظهور گروه های تروریستی بین المللی مثل داعش به این معنیه که شما حتی در تعطیلات در کنار دریای مدیترانه،در حال نوشیدن قهوه در رستورانی در پاریس یا در کنسرتی در لندن هم در امان نیستین”.

حملات تروریستی هفته گذشته در بارسلونا باعث مرگ ۱۵ نفر و زخمی شدن ۱۲۶ فرد دیگه شد.
به گفته مقامات امنیتی بریتانیا در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده حملات تروریستی بیشتری در این کشور رخ میده و القاعده هم چگونگی خارج کردن قطارها در کشورای اروپایی و آمریکایی رو به طرفداران خود آموزش میده. دیسون در این باره میگه:” هر کسی باید درک پایه ای از کمکای اولیه،توانایی انجام روشای تنفس مصنوعی ، جلوگیری از خونریزی و به کار گیری شریان بند رو داشته باشه. همین اصول پایه می تونن جون شما، کسایی که دوستشون دارین یا یه ناشناس رو در صورتب روز تصادف یا یه حمله تروریستی نجات بدن”.