اردیبهشت 8, 1403

دانستنی های جالب و شگفت انگیز در مورد حیوانات که شاید نتوانید آن ها را باور کنید

دنیای حیوانات، شگفتیای زیادی داره که ما از خیلی از اونا بی اطلاع هستیم.
مثلا می دونستین یه جور ستاره دریایی هست که هیچوقت می میره و پس از قطع شدن عضوی از بدنش یا آسیب دیدن، به جای مردن، شروع می کنه به جوون شدن تا به مرحله جنینی برسه و بعد دوباره زندگی رو از نو شروع کرده و رشد می کنه.

این چرخه می تونه تا انتهای جهان ادامه داشته باشه.

اگه مشتاقید تا از دیگر واقعیتای عجیب مربوط به حیوانات خبردار شین، از شما دعوت می کنیم تا در ادامه این مطلب با ما همراه باشین.

۱- ببرها نه فقط موهای راه راه دارن، بلکه پوست بدن اونا هم راه راه س. از همه باحال تر اینکه هیچ دو ببری خطوط رنگی بدنشون مشابه همدیگه نیس.

۲- سنجابای قرمز، قارچای تازه رو از شاخه های درختان آویزون می کنن تا خشک شن تا در طول روزای سرد زمستونی از اونا تغذیه کنن.

۳- جنینای کوسه درون رحم مادر، همدیگه رو می خوردند طوری که در بیشتر مواقع فقط دو جنین در شکم مادر باقی می مونه.

۴- نهنگای قاتل، گونه ای از دلفینا هستن. این موضوع غیر قابل باوره، اما راسته.

۵- زنبورهای عسل ژاپنی می تونن شکارچیان خود رو پخته و بکشن. وقتی که زنبورهای سرخ به لونه زنبورهای عسل حمله می کنن، اونا واسه دفاع از خود با هم متحد شده و یه فرم توپی رو شکل میدن.
باد به وجود اومده به وسیله حرکات و بال زدن اونا دمای داخلی این محیط دایره ای رو تا حدی زیاد می کنه که به پخته شدن و مرگ زنبور سرخ میرسه.

۶- گاوها هم مثل آدم دوستان صمیمی دارن و وقتی از اونا جدا می شن، غمگین و تنها می شن.
پیرو تحقیقات محققان مشخص شده که اندازه تپش قلب گاوها وقتی که در کنار دوستان صمیمی خود هستن پائین بوده و کمترین اندازه استرس رو تجربه می کنن.

عقاب طلایی و عقاب تاس واسه شکار بزهای کوهی، اونا رو از روی صخره کشیده و به پایین پرت می کنن، بعد جسد اونو ورداشته و به لونه خود می برن.

۷- فیلای ماده پس از رسیدن به بلوغ یائسه می شن.

۸- پنگوئنا زانو دارن.

این مطلب را هم بخوانید :   دیدار با پدر بزرگ کامپیوترهای شخصی

زانوها و پاهای پائینی اونا در زیر پرهایشان مخفیه.

۹- Turritopsis dohrnii یه جور ستاره دریایی با سلولای نامیراست و محققان کشف کردن که وقتی آسیبی به این جونور وارد می شه، روند رشد سنی اون برعکس می شه.
یعنی با گذشت زمان، جوون و جوون تر می شه تا اینکه به روز اول تولد خود برمیگرده. در این مرحله، دوباره از نو، رشد کرده و شروع به بزرگ شدن می کنه.

این جور از ستاره دریایی می تونه تا آخر دنیا به تولید مثل خود ادامه بده.

۱۰- مدفوع وامبت (جونور کیسه داری مثل خرس) به شکل مکعب مربعه. این حیوانات با مدفوع خود، قلمروشان رو مشخص می کنن و مربعی و صاف بودن اون به جای دایره ای بودن، باعث می شه تا مدفوع در منطقه دلخواه خود بمونه.

۱۱- دلفینا، نهنگا و خوکای دریایی (پورپوس) ناف دارن.

۱۲- در زمان جنگ جهانی دوم، ارتش بریتانیا سگای آموزش دیده خود رو با کمک چترهای پرواز به خطوط مقدم دشمنان می فرستاد. واسه این منظور، مربیای سگا با یه تیکه گوشت در جیب خود از هواپیما به پایین می پریدند و سگا هم به دنبال اونا همین کار رو تکرار می کردن.

۱۳- پرافتخارترین سگ نشون دار تاریخ «سرگینت استابی» اسمشه که در زمان خود به مقام گروهبانی رسید.

۱۴- مارمولک شاخ دار می تونه از چشمون خود خون به بیرون بپاشد.

۱۵- عقابای تاس تا آخر عمر با یه جفت می مانند.

۱۶- عرق بدن اسب آبی، قرمز رنگه و این جوری انگار انگار در حال خون ریزی هستن.

۱۷- آلپاکا (گونه اهلی شده شتر لاما) می تونه از تنهایی بمیرد.

۱۸- چشمون گوزن شمالی در تابستون طلایی و در طول زمستون آبیه.