اردیبهشت 8, 1403

پیش به سوی مسلخ؛ ماجرای تجاوز «کریستیانو رونالدو» به مهماندار هتلی در لاس‌ وگاس چیست؟

کریستیانو رونالدو به عنوان مشهورترین بازیکن تاریخ فوتبال و یکی از بهترین بازیکنان این ورزش دوست داشتنی و پرهیجان به یه برند تبدیل شده که اسم و عکس اون روی هر کالا یا در کنار هر برندی می تونه همه چیز رو عوض کنه.
مثلا باید بدونین که انتقال اون از رئال مادرید به یوونتوس در فصل گذشته باعث بالا رفتن سرسام آور ارزش سهام باشگاه یوونتوس و افزایش تعداد فالوورهای این باشگاه در همه شبکه های اجتماعی شد.
ثروت ایشون حالا نزدیک به ۳۵۰ میلیون پوند تخمین زده شده و هر روز به این عدد هم اضافه می شه.
اما شبی ً پرحادثه و رازآلود در هتلی در لاس وگاس می تونه به امپراطوری «galactico» یکی از نابغهای دنیای فوتبال پایان بده.

در روزای گذشته زنی ادعا کرده که کریستیانو رونالدو به اون تجاوز کرده و تلاش داشته با دادن حق السکوت اونو به سکوت در مورد این قضیه وادارد که ً شکست خورده مونده. رونالدو ۳۳ ساله که پس از گذروندن دوره هایی نورانی در منچستر یونایتد و رئال مادرید به باشگاه ایتالیایی ملحق شد حالا ممکنه به خاطر تجاوز در ایالت نوادا به دادگاه بره. کاترین مایورگا، مهماندار قبلی هتلی در لاس وگاس کرده که کاپیتان تیم ملی پرتغال در سال ۲۰۰۹ و در پنتهاوس هتل پالمز پلیس که اجاره اون شبی ۷۷۰ پوند بوده بهش تجاوز کرده. این ادعاها اول به وسیله مجله اشپیگل آلمان مطرح شد و وکلای کریستیانو رونالدو اعلام کردن که از این نشریه شکایت می کنن.

کریستین شرتز، وکیل رونالدو، در بیانیه ای گفت که گزارش اومده در نشریه اشپیگل به طور کاملً غیرقانونیه. ایشون گفته که به دلیل آسیبای روحی وارده به موکلش از این نشریه به دادگاه شکایت می کنه.
مایورگا در مصاحبه ای طولانی و پرجزییات با مجله اشپیگل گفته که رونالدو بعد از تلاش واسه تجاوز به اون که بارها با مخالفت و مقاومت ایشون روبرو شده، از مایورگا معذرت خواهی کرده. به گفته خانوم مایورگا، رونالدو به پای اون افتاده و اینجور گفته:«۹۹ درصد من آدم خوبیه اما در مورد یه درصد باقیمونده مطمئن نیستم». مایورگا ادعا کرده که سالهاست با شکنجه روانی به وجود اومده به وسیله تجاوز اون شب زندگی کرده و بارها به فکر خودکشی افتاده.

به ادعای خانوم مایورگا، وکلای کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۰ در قبال دریافت ۲۸۸٫۰۰۰ پوند از اون خواسته ان در مورد حادثه اون شب سکوت کنه، توافقی که ً خانوم مایورگا این روزا از قبول کردن اون پشیمون شده.
براساس مدارک ارائه شده در گزارش نشریه اشپیگل، قبل از این توافق خارج از دادگاه، وکلای آمریکایی یه کارآگاه خصوصی رو واسه تعقیب مایورگا و افشای رسوایی اون شب استخدام کردن، کارآگاهی که اونو از در خونه تعقیب می کرد و اطلاعات زیادی در مورد مکانایی که ایشون می رفت کسب کرده بود. ایشون هم اینکه ادعا می کنه که وکلای رونالدو تلاش کردن اونو بی ارزش نشون بدن و به اون گفتن که شغل اون به عنوان مهماندار هتل در شأن یه دختر خوب نیس.

براساس این گزارش، تیم وکلای رونالدو هنگام صلح با خانوم مایورگا اصرار داشتن که ایشون حق نداره حتی اسم رونالدو رو پیش روانشناس خود به زبون بیاره. اگه این ادعاها به اثبات برسه، اون «یه درصد» شخصیت منفی رونالدو واسه بازیکنی که عادت کرده دنیا به پای اون بیفته مرگبار و خراب کننده میشه. همونطور که در مورد هاروی واینستاین و بیل کازبی هم مشاهده شد، معروفیت، ثروت و گذشت زمان هم نمی تونه زنان رو از جبران خسارت به وجود اومده به وسیله تجاوز جنسی به اونا بازدارد. در ایالت نوادا هیچ محدودیت وقتی واسه رسیدگی به پرونده های تجاوز جنسی وجود نداره، به شرطی که قربونی بیشترین حد تا ۴ سال پس از حادثه، مورد تجاوز رو به پلیس گزارش دهد. مجازات تجاوز، در صورت اثبات، حبس ابد با امکان درخواست تجدید نظر بعد از ۱۰ سال میشه.

براساس گزارش مجله اشپیگل، خانوم مایورگا که حالا ۳۴ ساله س مدت کوتاهی پس از وقوع تجاوز ادعایی خود به پلیس مراجعه کرده اما از بردن نام متجاوز دوری کرده. ایشون بعد عزمشو جزم کرد که دست از پیگیری شکایت خود از راه سیستم قضایی ورداشته و یه راه متمدنانه تر یعنی توافق خارج از دادگاه رو انتخاب کرد.
روز گذشته، کریستیانو رونالدو که حالا ۴ بچه داره واکنشی شدید نسبت به این ادعاها داشته و مایورگا رو به فروش اخبار کذب متهم کرد، در حالی که وکیل اون در آلمان قول شکایت از مجله اشپیگل رو داد. اما مجله آلمانی نامبرده بازم بر ادعاهای انجام شده در مصاحبه با خانوم مایورگا اصرار داره.
خانوم مایورگا که تا همین اواخر به عنوان معلم در لاس وگاس مشغول به کار بود میگه که در اثر فضایی که به وسیله جنبش #MeToo ایجاد شده به مطرح کردن رنج خود تشویق شده و می خواد این فرصت رو در اختیار دیگه زنائی بذاره که شایدً به وسیله رونالدو مورد اذیت و آزار قرار گرفتن.

ایشون در مورد دلیل قبول کردن حق السکوت از رونالدو که از راه حساب بانکی در جزایر ویرجین بریتانیا به اون پرداخت شده میگه: «اون شخص بسیار مشهوری بود. بخاطر این وحشت کردم. من ترسیده ام. دلیل این که قرارداد رو روز اول امضا کردم این بود که نمی خواستم سر زبانا بیفتم». اما ً با گذشت زمان حالا اون واسه روبرو شدن با اتفاقی که شخصیت اونو عوض کرد و به گفته خودش اونو به سمت مصرف در حال افزایش مشروبات الکلی و فکرا خودکشی جهت داد آماده می شه.
ایشون در این باره میگه: «من می خواستم به اون یه درس عبرت بدهم. می خواستم اونو مجبور کنم با این موضوع مواجه بشه، که با من مواجه بشه». ایشون میگه که مبلغ حق السکوت رو فقط واسه تامین هزینه های مربوط به درمانش تقبل کرده. مایورگا در این باره میگه: «نمی خوام هزینه لعنتی درمانم رو بدهم. اون به من تجاوز کرد و اون باید هزینه درمان منو بپردازه».

مایورگا درباره چگونگی روبرو شدنش با کریستیانو رونالدو که اون شب همراه دوستانش در هتل نامبرده در لاس وگاس مشغول عیاشی بود اینجور میگه: «اون یهو به سمت من اومد… دستم رو گرفت و به من گفت: تو! با من بیا. و من هم گفتم: داری شوخی می کنی؟». عکسای گرفته شده به وسیله پاپاراتزیا رونالدو و مایورگا رو در حال رقصیدن و صحبت کردن نشون میده و مایورگا هم تایید می کنه که اونا شماره تلفن رد و بدل کرده تا این که پیامی از طرف رونالدو واسه ایشون فرستاده شده که از اون خواسته همراه با یکی از دوستانش در مهمانی که در سوییت اون برگزار می شه حضور پیدا کنن. مایورگا در مورد ادامه ماجرا اینجور میگه: «اون خیلی بی محابا به سمت من اومد. شروع به لمس کردن و دست زدن به من کرد و یهو منو گرفت. اونو به عقب هل دادم و همیشهً می گفتم نکن».

این مطلب را هم بخوانید :   عکس‌های بی‌نظیر از توکیو پیش از آنکه به کلان‌شهری مدرن تبدیل شود

به ادعای خانوم مایورگا، یکی از دوستان رونالدو وساطت کرده و باعث شده که مایورگا فرصت پوشیدن لباس هاش رو داشته باشه. اما ً رونالدو، بر خلاف اصرارها و مخالفتای خانوم مایورگا، حرکات شنیع خود رو دوباره انجام داده. ایشون در این باره میگه: «به اون گفتم گوش بده پسر، این اتفاق نمیفته. نه، نه، نه. رویم رو برگرداندم. میخواس لباس ام رو دربیاورد، رویم رو از اون برگرداندم و یه توپ رو بغل کردم. اون زمان بود که ایشون رو من پرید». به ادعای خانوم مایورگا پس از این اتفاقات بود که رونالدو وحشیانه به اون تجاوز کرد.
ایشون در مورد ادامه ماجرا اینجور میگه: «بعد از تجاوز، اون دوباره نگذاشت اونجا رو ترک کنم. نگذاشت از اتاق خارج شوم. منو عزیزم، عزیزم خطاب قرار می داد. با نگاهی پر از احساس گناه به من نگاه می کرد.
انگار احساس بدی داشت. درست به یاد ندارم اما مطمئنم که گفت: متاسفم یا حالت خوبه؟ و این وقتی بود که روی زانوهاش افتاد و اون قضیه ۹۹ درصد رو به زبون آورد».

دوست خانوم مایورگا میگه که شب حادثه، مایورگا با لباسای کامل و در حالی که موهاش بهم ریخته و آرایشش بهم ریخته بود از دستشویی خارج شد.
براساس گزارشایی که هنوز نشریه اشپیگل اونا رو تایید نکرده، در طول مذاکرات واسه توافق با خانوم مایورگا در دسامبر ۲۰۰۹، رونالدو ادعا کرده بود که رابطه جنسی با خانوم مایورگا براساس رضایت کامل دو طرف بوده.
اما براساس ایمیلی که در سپتامبر گذشته به وسیله تیم وکلای پرتغالی اون فرستاده شده، رونالدو تایید کرده که خانوم مایورگا بارها از اون خواسته دست از تلاش واسه تجاوز ورداشته و بارها به اون نه گفته. براساس اظهارات رونالدو که در این ایمیل با نام X ازش صحبت به میون میاد، خانوم مایورگا اعلام کرده که نمی خواد رابطه جنسی داشته باشه اما در برابر حرکات رونالدو هم مقاومتی که نشون بده رضایت نداره هم نداشته.

در این ایمیل از زبون کریستیانو رونالدو اینجور نقل شده: «اما اون همیشهً می گفت: نه. این کار رو نکن. من مثل بقیه نیستم. بعد از اون از اون معذرت خواهی کردم. از این که با خشونت با اون رفتار کردم شکایتی نداشت. شکایتش از این بود که اونو مجبور به این کار کردم. چیزی در مورد این که به پلیس مراجعه می کنه نگفت». با نگاه به ادعاهای دو طرف متوجه تفاوتای فاحش در بازگویی داستان اون شب میشیم. رونالدو میگه که خانوم مایورگا در رابطه جنسی با ایشون همراهی کرده، چیزی که خانوم مایورگا اونو رد می کنه.
حتی رونالدو ادعا می کنه که این دو قبل از رابطه جنسی با هم به حموم رفته و معاشقه کردن. ایشون اتفاق اتفاق افتاده در کلوب شبونه رو به هم به روشی متفاوت بازگو می کنه.

ایشون میگه که خانوم مایورگا و دوستش از اون خواسته ان که اجازه ورود این دو به قسمت VIP رو بده و با هم خوش بگذرونن. به گفته همراهان رونالدو، خانوم مایورگا هنگام خروج از سوییت رونالدو در هتل نامبرده در لاس وگاس اصلا ناراحت و پریشون به نظر نمی رسید. با در نظر گرفتن حساب بانکی همیشه در حال بزرگ شدن رونالدو، با  اطمینان باید گفت که ایشون شدیدا به این ادعاها عکس العمل نشون داده و واسه رد کردن ادعای تجاوز جنسی و ساکت کردن مجله اشپیگل به دادگاه شکایت میبره اما خانوم مایورگا هم بیکار ننشسته و در ماه های گذشته وکیل جدیدی گرفته. واسه بازیکن سرشناسی که حالا اعتبار و البته آزادی اش رو در خطر می بینه، این یه بازیه که نمی تونه بازنده اون باشه. ادعای تجاوز جنسی چیزیه که بر چند سال موفقیت و درخشش اون سایه خواهد افکند.

کریستیانو رونالدو در سال ۱۹۸۵ در خونواده ای فقیر در جزیره مادیرا، پرتغال بدنیا اومد. پدر اون یه الکلی بود اما رونالدو از همون اول علاقه و استعداد خود در بازی فوتبال رو نشون داده و واسه تمرین به باشگاه اسپورتینگ لیسبون ملحق شد.
پیشرفت اون بسیار سریع بود و بر خلاف این که به دلیل یه ناهنجاری قلبی در کودکی مورد جراحی قرار گرفت در سال ۲۰۰۳ با مبلغ ۱۲ میلیون پوند به منچستر یونایتد ملحق شد.
از اون زمان به بعد ایشون تونسته با دریافتیای خود از دنیای فوتبال و هم اینکه از راه قرارداده های تجاری و تبلیغات بر ثروت خود اضافه کنه.
اما ثروت و معروفیت با خود کنجکاوی بقیه در زندگی خصوصی افراد رو داره.

ایشون در اول به داشتن تمایلات همجنسگرایانه متهم شد و بعدا به دلیل نامزدیای متعددش مورد سرزنش قرار گرفت. اولین بچه اون به نام کریستیانو جونیور در سال ۲۰۱۰ از راه رحم اجاره ای در کالیفرنیا بدنیا اومد و دوقلوهای ایوا ماریا و متئو هم به همین روش متولد شدن. هویت سه زنی که از تخمکای اهدایی اونا استفاده شده هنوزم مخفی نگه داشته می شه.
آخرین نامزد اون یه مدل اسپانیایی به نام جورجینا رودریگزه که پسر مشترک اون و کریستیانو رونالدو، آلانا، سال گذشته بدنیا اومد. در حالی که پدر و مادر مایورگا هم در جنگ آینده دادگاه اونو پشتیبانی می کنن، رونالدو با مشکل بزرگی روبرو شدن و اونم اعتبار خودش به عنوان تنها تماشاگر ماجراست. در جولای ۲۰۱۷، رونالدو به جرم فرار مالیاتی به مبلغ حدود ۱۵ میلیون یورو بین ساله ای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ به دادگاه فراخوانده شد.

در ماه می مقامات اداره مالیات اسپانیا، پیشنهاد ۱۴ میلیون یورویی این بازیکن واسه صلح رو رد کرده و در ماه ژوئن حکم تعلیقی دو سال زندان و پرداخت ۲۰ میلیون یورو به اون ابلاغ شد.
در نامه ای که به وسیله خانوم مایورگا نوشته شده و از راه وکلای رونالدو به دست اون رسیده اینجور اومده: « امیدوارم فهمیده باشی که چه کردی و از این اشتباه وحشتناکت درس گرفته باشی. کاری که با زندگی من کردی رو با هیچ زن دیگری نکن. به پول ات اهمیتی نمی دم چون آخرین چیزیه که به اون فکر می کنم. من عدالت می خوام! در این قضیه هیچ  عدالتی وجود نداره».

این سخت ترین میدانیه که رونالدو در طول زندگی حرفه ای موفق خود با اون روبرو شده، میدونی خارج از زمین فوتبال که رونالدو باید واسه همه چیز خود بجنگه. بازنده شدنش با پایان حکمفرمایی اون در دنیای فوتبال و تبلیغات و البته فراموش شدن اون به عنوان یه نخبه در دنیای فوتبال که از هیچ به همه چیز رسید همراه میشه.

هر اون چیزی که «کریستیانو رونالدو» واسه صبحونه، ناهار و شام می‌خورد و می‌نوشد

گشتی در خونه ۶/۶۵ میلیون دلاری کریس رونالدو فوتبالیست محبوب

کریستیانو رونالدو؛ حقایقی باحال در مورد زندگی شخصی مشهورترین فوتبالیست معاصر

کریستیانو رونالدو پردآمدترین فوتبالیست جهان پولهایش رو صرف چه تفریحات و تجملاتی می کنه؟