اردیبهشت 8, 1403

۷ نشانه ای که می گویند آلرژی دارید حتی اگر خودتان اینطور فکر نمی کنید

اگه تازگیاً دچار آبریزش بینی، خارش و سرفه شدین یا شدیدا احساس خستگی می کنین، ممکنه شمام یکی از میلیونا نفری باشین که هر ساله از آلرژی رنج می برن. از اونجایی که مشکلاتی که در اثر آلرژی به وجود میان مثل علائم بیماریای دیگری هم هستن، این مسأله می تونه تشخیص دلیل اصلی نشونه ها رو سخت کنه، مخصوصا اگه ندونین که باید دنبال چی باشین. در ادامه به نشونه هایی می پردازیم که می گن به آلرژی گرفتار هستین، با وجود اینکه خودتون از اون بی خبرید. اگه نشونه های آلرژی رو در خود می بینین و تصور می کنین که شایدً به این مشکل دچار هستین، واسه تشخیص دقیق تر و درمان حتماً به دکتر مراجعه کنین.

۱- همیشه درگیر ترکیبی از مشکلات آزاردهنده ای مثل آبریزش بینی و خارش پوست هستین

بعضی افراد گرفتار به آلرژی همیشهً گلو درد، آبریزش بینی، خارش پوست یا سردرد دارن و یه سریای دیگه از سرفه های خشک یا تنگی نفسی رنج می برن که بعضی وقتا سراغ شون میاد.

هر نشونه ای به خودی خود علامت آلرژی نیس، اما اگه چندین نشونه رو به طور همزمان و طی یه مدت طولانی داشته باشین، بهتره به دکتر مراجعه کنین.

۲- اگه پوست تون حساسه یا بدن تون ورم می کنه، ممکنه گرفتار به آلرژی باشین

اگه دچار ضایعه پوستی ای شدین که مدت خیلی از اون میگذره اما هنوز خوب نشده، بعد از خوردن یه غذای خاص به وجود میاد، با مصرف بعضی داروها شدید شدن می شه، یا بعد از تماس فیزیکی با یه ماده حساسیت زا برآمده می شه، شایدً گرفتار به آلرژی هستین.

ضایعات پوستی ای که تا چندین هفته باقی می مانند یا آنایی که فقط در فصول خاصی از سال به وجود میان، می تونن نشونه دچار شدن به یه آلرژی تشخیص داده نشده باشن.

کهیر زدن یا ورم کردن صورت، دستا و دیگه قسمتای بدن، شایدً نشونه وجود آلرژیه. قرمزی پوست، خارش و پوسته پوسته شدن اونم از نشونه های شایع حساسیت پوستی هستن.

این مطلب را هم بخوانید :   پیش به سوی مسلخ؛ ماجرای تجاوز «کریستیانو رونالدو» به مهماندار هتلی در لاس‌ وگاس چیست؟

۳- خارش و آبریزش چشما هم از نشونه های شایع آلرژی هستن

یکی از نشونه های شایع آلرژی، خارش و آبریزش چشما هستش.

۴- ممکنه تصور کنین به عفونت سینوسی یا سرماخوردگی دچار شدین، اما در واقع به آلرژی گرفتار باشین

اگه حالتی مثل عفونت سینوسی یا سرماخوردگی دارین که با خوردن دارو و آنتی بیوتیک هم خوب نشده، شایدً در واقع به آلرژی گرفتار هستین.

بعضی افراد گرفتار به آلرژی هم زیادیً، مخصوصا در فصول خاصی از سال، درگیر عفونتای دستگاه تنفسی می شن.

۵- احساس خستگی و زودرنج شدن هم می تونه از نشونه های آلرژی باشه

احساس خستگی، نداشتن دقیق شدن و فوکوس کردن وزودرنج شدن، همه می تونن از نشونه های دچار شدن به آلرژی باشن.

۶- اگه نشونه های آلرژی فقط وقتی به سراغ تون میان که وارد یه مکان خاص میشین، شایدً به عوامل آلرژی زای فضاهای بسته حساسیت دارین

اگه هر بار که وارد یه ساختمون یا خونه خاص میشین، نشونه های آلرژی سراغ تون میان، شایدً به گرد و خاک یا قارچ حساسیت دارین.

حیوانات، قارچا و گرد و غبار، از شایع ترین عوامل محرک آلرژی هستن و همه اونا مواردی هستن که در فضاهای بسته ای مثل ساختمانا وجود دارن.

۷- اگه فقط در زمان خاصی از سال دچار نشونه هایی مثل آلرژی میشین، شایدً به آلرژی فصلی گرفتار هستین

اگه نشونه های شبه آلرژی ای دارین که هر ساله در ماه ها یا فصول خاصی سراغ تون میان، شایدً به آلرژی فصلی دچار هستین. بعضی از این نشونه ها عبارتند از گلو درد، آبریزش بینی و خارش چشما.